استفاده مایکروسافت از ربات محبوب ChatGPT

اقتصاد ۱۰۰ - شرکت مایکروسافت به زودی ربات هوش مصنوعی ChatGPT توسعه داده شده توسط شرکت OpenAi را به سرویسAzure مبتنی بر فضای ابری خود اضافه خواهد کرد که به مشتریان امکان دسترسی به ابزارهای هوش مصنوعی را می‌دهد.

استفاده مایکروسافت از ربات محبوب ChatGPT

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از ایسنا، اگر از انتظار برای قبول درخواست‌های مکرر خود برای دسترسی به ChatGPT خسته شده‌اید، مایکروسافت خبرهای خوبی برای شما دارد. این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این ربات گفتگوگر به زودی به خدمات هوش مصنوعی Azure  می‌آید، جایی که کسب و کارها می‌توانند به پیشرفته‌ترین هوش مصنوعی در جهان دسترسی داشته باشند.

شرکت مایکروسافت به افراد بیشتری یا حداقل مشتریان بیشتری دسترسی به فناوری‌های شرکت توسعه هوش مصنوعی OpenAI از جمله ربات رمزآلود ChatGPT را می‌دهد.

این غول فناوری اعلام کرده است که اکنون سرویس OpenAI Azure را پس از دسترسی تعداد محدودی از مشتریان سازمانی به آن در نوامبر ۲۰۲۱ به طور کلی در دسترس همگان قرار می‌دهد.

مشتریانی که به این سرویس دسترسی دارند، می‌توانند از ابزارهای مختلف OpenAI برای برنامه‌های کاربردی ابری خود از جمله هوش مصنوعی هنرمند Dall-E و سیستم زبان طبیعی GPT-۳.۵ استفاده کنند.

مایکروسافت می‌گوید که به زودی دسترسی به ChatGPT را نیز به این سرویس اضافه می‌کند.

ChatGPT که در ۳۰ نوامبر سال گذشته میلادی عرضه شد، یک مدل زبانی بزرگ است که به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا به پرسش‌های کاربر پاسخ دهد. این ربات تنها در عرض یک ماه، بیش از یک میلیون کاربر پیدا کرد و با افزایش محبوبیت، فهرست انتظار برای صحبت با آن همواره طولانی‌تر می‌شود.

ربات ChatGPT یک ربات مخصوص گفتگو یا چت است که بر روی خانواده مدل‌های زبان بزرگ ساخته شده و با تکنیک‌های یادگیری نظارت شده و تقویتی به خوبی تنظیم شده است. ChatGPT آخرین مورد از یک مجموعه هوش مصنوعی است که شرکت سازنده از آن به عنوان GPTs یاد می‌کند و مخفف عبارت «مبدل از پیش آموزش دیده مولد»(Generative Pre-Trained Transformer) است.

یکی از ویژگی‌های کلیدی ChatGPT توانایی آن در ایجاد پاسخ‌های متنی انسان‌مانند به درخواست‌ها است. این باعث می‌شود که برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها مانند ایجاد ربات‌های چت برای ارائه خدمات به مشتری، ایجاد پاسخ به سؤالات در انجمن‌های آنلاین یا حتی ایجاد محتوای شخصی‌سازی‌شده برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی مفید باشد.

مایکروسافت از زمانی که در سال ۲۰۱۹ یک میلیارد دلار در این استارتاپ تأسیس شده توسط ایلان ماسک سرمایه‌گذاری کرد، با OpenAI مرتبط بوده است و این اعلامیه اندکی پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر مذاکره مایکروسافت برای یک سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری دیگر در این شرکت منتشر شده است.

مایکروسافت در ژوئیه ۲۰۱۹ با OpenAI همکاری کرد تا به پیشرفت‌ها در زمینه هوش مصنوعی سرعت بخشد و به نوبه خود از تخصص خود در محاسبات برای ساخت ابررایانه‌های هوش مصنوعی به طور انحصاری برای OpenAI استفاده کرد و از نوامبر ۲۰۲۱ سرویس Azure OpenAI را برای مشتریان سازمانی ارائه کرد.

اریک بوید، رئیس پلتفرم‌های هوش مصنوعی مایکروسافت، پیشتر در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفته بود: این مدل‌های هوش مصنوعی، نحوه تعامل مردم با رایانه‌ها را تغییر خواهند داد.

اخیراً شرکت OpenAI پس از عرضه ربات هوشمند نویسنده و گفتگوگر ChatGPT در کانون توجه قرار گرفته است. این برنامه توانایی ارائه پاسخ‌های طولانی و منسجم را به انواع سوالات علمی و پژوهشی و همچنین ترجمه متون و خلاصه نویسی مقالات دارد.

این ابزار به قدری خوب بوده است که معلمان را به هشدار واداشته است و ابراز نگرانی کرده‌اند که از آن می‌توان برای تقلب استفاده کرد. به همین دلیل در اوایل این ماه، مدارس دولتی شهر نیویورک، دسترسی به ChatGPT را از دستگاه‌های مدرسه و شبکه‌های وای‌فای ممنوع کردند.

مایکروسافت با سرویس Azure OpenAI، دسترسی شرکت‌ها را به قدرت مدل‌های هوش مصنوعی مولد فراهم می‌کند و در عین حال انتظارات مربوط به امنیت، حفظ حریم خصوصی و قابلیت اطمینان داده‌ها و انطباق زیرساخت‌های محاسباتی را برآورده می‌کند.

این سرویس به کسب ‌و کارهای مختلف از استارتاپ‌ها تا شرکت‌های بزرگ چند ملیتی اجازه می‌دهد تا از داده‌های خود برای به دست آوردن بینش‌های ارزشمند و بهبود پشتیبانی و سفارشی‌سازی مشتریان استفاده کنند.

از طریق سرویس Azure Open AI، مشتریان به طیف وسیعی از محصولات هوش مصنوعی دسترسی پیدا می‌کنند که مایکروسافت می‌گوید برای طراحی محصولات آن و محصولات شرکت‌هایی مانند متا و OpenAI استفاده می‌شود.

همچنین گزارش‌هایی منتشر شده است که مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای ادغام ChatGPT با موتور جستجوی خود موسوم به بینگ(Bing) برای تقویت آن است. در حالی که هنوز مشخص نیست این نرم افزار چه کاری می‌تواند برای این موتور جستجو انجام دهد، منابع آگاه گفته‌اند که می‌تواند بینگ را قادر سازد تا نتایج را در قالبی دوستانه‌تر با هضم آسان‌تر ارائه دهد.

شرکت OpenAI فیلترهای محتوایی را روی ChatGPT نصب کرده است که برای جلوگیری از ورود محتوای توهین آمیز و نفرت انگیز آمیز به اطلاعات ارائه شده به هوش مصنوعی و خروجی‌های تولید شده توسط آن طراحی شده است.

ChatGPT در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس است، اما OpenAI قصد دارد در آینده از آن درآمد کسب کند و هم اکنون یک فهرست انتظار برای کسانی که علاقه‌مند به آزمایش نسخه پولی این ربات هستند، باز کرده است.

در بیانیه مطبوعاتی مایکروسافت آمده است که به غیر از ChatGPT که به زودی در دسترس خواهد بود، کاربران به محصولات دیگری مانند ربات هنرمند DALL-E و Codex که یک مدل برنامه‌نویسی با اهداف عمومی است نیز دسترسی خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز