دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP2 سامسونگ برای گوشی‌های پرمیوم معرفی شد

اقتصاد ۱۰۰-دوربین جدید سامسونگ احتمالا در گلکسی اس ۲۳ الترا به کار خواهد رفت.

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP2 سامسونگ برای گوشی‌های پرمیوم معرفی شد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازجی اس ام ،سامسونگ امروز به طور رسمی از دوربین جدیدی رونمایی کرد که ایزوسل HP2 نام دارد. این سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی برای گوشی‌های پرمیوم و رده بالا توسعه داده شده است و طبق ادعای سامسونگ از فناوری پیکسلی بهبودیافته و عملکرد چشمگیر در شرایط نوری کم بهره می‌برد. به علاوه، غول فناوری کره جنوبی اعلام کرده است که تولید انبود این سنسور پرچمدار در حال حاضر آغاز شده است. با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد سنسور ایزوسل HP2 همان دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی مرموز گلکسی اس ۲۳ الترا باشد که در این گوشی به کار خواهد رفت. 

طبق اعلام رسمی سامسونگ، سنسور ۱/۱٫۳ اینچی ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP2 سامسونگ از اندازه پیکسلی ۰٫۶ میکرومتری بهره می‌برد. شایان ذکر است سنسوری با این اندازه به طور معمول در ساخت دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌شود.در نتیجه، تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند می‌توانند بدون نیاز به افزایش فضای داخلی گوشی برای قرارگیری دوربین از این سنسور پرچمدار بهره ببرند. 

به لطف فناوری ترکیب پیکسلی اختصاصی سامسونگ موسوم به Tetra2Pixel، سنسور ایزوسل HP2 در شرایط نوری مختلف قادر است با فرایند ترکیب پیکسلی ۴ در ۱ و ۱۶ در ۱ به ترتیب به رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه پیکسلی ۱٫۲ میکرومتری و رزولوشن ۱۲٫۵ مگاپیکسلی با اندازه پیکسلی ۲٫۴ میکرومتری دست پیدا کند. البته برای فیلمبرداری 8K،‌ دوربین جدید سامسونگ از حالت ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه پیکسلی ۱٫۲ میکرومتری بهره خواهد برد تا کراپ تصویر به حداقل خود برسد. به علاوه، سنسور ایزوسل HP2 در حالت فیلم‌برداری 8K سی فریم بر ثانیه  با استفاده از میدان دید عریض و پیکسل‌های بزرگ‌تر می‌تواند تصاویر سینمایی باکیفیتی را ثبت کند.

سامسونگ همراه با معرفی سنسور ایزوسل HP2 از قابلیت جدیدی به نام DCG نیز پرده‌برداری کرده است که در حالت ۵۰ مگاپیکسلی فعال می‌شود. این قابلیت دو سطح مختلف را به سیگنال‌های آنالوگی که به پیکسل‌های دوربین می‌رسد، اعمال می‌کند. همچنین باید اشاره کرد این دوربین از ویژگی به نام Smart-ISO Pro پشتیبانی می‌کند که یک فناوری HDR با توانایی ترکیب سطح‌های مختلف ISO در یک اکسپوژر واحد محسوب می‌شود. در این حالت HDR، دوربین تصاویر ۱۲٫۵ مگاپیکسلی و ویدئوهای با رزولوشن تصویر 4K شصت فریم بر ثانیه ثبت  می‌کند. برای تصویربرداری در شرایط نوری کم، سنسور ایزوسل HP2 سامسونگ به کمک قابلیت QPD از همه ۲۰۰ میلیون پیکسل برای اعمال سریع‌تر و دقیق‌تر فوکوس خودکار بهره می‌برد. 

در نهایت باید اشاره کرد که سامسونگ هنوز زمان عرضه و لیست گوشی‌های مجهز به دوربین ایزوسل HP2 را اعلام نکرده است ولی انتظار می‌رود اولین گوشی مبتنی بر این سنسور پرچمدار گلکسی اس ۲۳ الترا باشد که تا چند هفته دیگر در تاریخ ۱ فوریه مصادف با ۱۲ بهمن رونمایی خواهد شد. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما