راهنمای خرید ایرپادز در سال ۲۰۲۳

اقتصاد ۱۰۰ - اگر قصد خرید ایرپادز را دارید اما هنوز نمی‌دانید که با توجه به بودجه و معیارهایتان کدام مدل برای شما مناسب‌تر است، با خواندن این مطلب می‌توانید جواب خود را بگیرید.

راهنمای خرید ایرپادز در سال ۲۰۲۳

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از جی اس ام ،ایرپادز از سال ۲۰۱۶ عرضه شده و تاکنون شاهد چندین مدل و چندین نسل از این محصول بوده‌ایم. با عرضه ایرپادز پرو و ایرپادز مکس سه گزینه به وجود آمده که شاید اگر قصد خرید ایرپادز را داشته باشید، انتخاب اینکه کدام یک برای شما مناسب‌تر است سخت باشد.

راهنمای خرید امروز، مدل‌های مختلف ایرپادز را بررسی می‌کند، شباهت‌ها و تفاوت‌های آنها را بیان می‌کند و آنها را به طور جز به جز بررسی می‌کند تا شما بتوانید در انتخاب بهترین گزینه برای خود راحت‌تر تصمیم بگیرید.

قبل از هرچیز اگر کنجکاو هستید که چرا در حالی که برندهای هدفون زیادی در بازار وجود دارد، ایرپادز را انتخاب می‌کنید، به این دلیل است که ایرپادز بهترین کارایی را با آیفون، مک، آیپد، اپل واچ و اپل تی وی دارد.


 

ویژگی‌هایی وجود دارد که سازندگان شخص ثالث  نمی‌توانند با آنها مطابقت داشته باشند، مانند جفت سازی سریع دستگاه با یک ضربه، سوییچ کردن از یک دستگاه به دستگاهی دیگر تنها با یک ضربه، صدای فضایی (Spatial Audio) برای نمایش‌های تلوزیونی، فیلم و موسیقی، ادغام «Hey Siri»، و پشتیبانی از Find My برای برخی از مدل‌ها. پس اگر یک دستگاه اپل را دارید شک نکنید که هدفون‌های طراحی شده توسط اپل بهترین گزینه برای شما هستند.

همه مدل‌های ایرپادز بدون سیم هستند و برای اتصال به دستگاه‌های شما با استفاده از بلوتوث طراحی شده‌اند.

اپل مالک برند بیتس است و چندین گزینه هدفون بی‌سیم وجود دارد که با ایرپادز قابل رقابت هستند که از جمله آنها می‌توان بیتس استودیو بادز، بیتس فیت پرو و پاور بیتس پرو را نام برد. این هدفون‌ها بسیاری از ویژگی‌های جفت سازی سریع و سوییچ خودکار را مانند ایرپادز ارایه می‌دهند و اگر سبک و سیستم بیتس را ترجیح می‌دهید، این برند را لازم نیست به کلی کنار بگذارید. 


 

واقعیت این است که برای اهداف ورزشی، هدفون‌های بیتس بیشتر از ایرپادز، ایرپادز پرو و ایرپادز مکس برای این منظور طراحی شده‌اند؛ برای مثال بیتس فیت پرو و پاور بیتس هردو برای کسانی مناسب هستند که نیاز به اتصال ایمن‌تری در گوش دارند و فعالیت ورزشی آنها پرجنب و جوش‌تر است. اما به عنوان کسی که حتی برای دویدن از ایرپادز استفاده می‌کند، باید بگویم که به هیچ عنوان تا به حال ندیده‌ام که هیچ‌کدام از مدل‌های ایرپادز هنگام دویدن از گوش به بیرون افتاده باشند. پس اگر سلیقه شما بیشتر گرایش به ایرپادز دارد، نیازی به نگران بودن در این مورد وجود ندارد.

دو نوع کلی ایرپادز وجود دارد، ایرپادز روی گوش که ایرپادز مکس را شامل می‌شود و ایرپادز داخل گوش که شامل ایرپادز و ایرپادز پرو می‌شود و این مدل‌ها کوچکتر هستند که برای قرار گرفتن در داخل گوش خارجی طراحی شده‌اند.


 

ایرپادز و ایرپادز پرو طراحی شبیه به هم دارند و تفاوت آنها در این است که ایرپادز پرو دارای سری‌های سیلیکونی است که ویژگی ایزوله کردن صدای اطراف را تضمین می‌کند، در حالی که در ایرپادز معمولی این ویژگی وجود ندارد.

جدای از طراحی، تفاوت اصلی بین ایرپادز با ایرپادز پرو و ایرپادز مکس قابلیت حذف نویز است. ایرپادز پرو و ایرپادز مکس ویژگی حذف نویز فعال را ارایه می‌دهند در حالی که ایرپادز ارزان‌تر از این قابلیت بی‌بهره است.


 

اولین هدفون‌های بی‌سیم که اپل عرضه کرد، ایرپادز بود و تاکنون هم در مجموع سه نسل از آن به بازار آمده است. ایرپادز ۳ جدیدترین نسخه این محصول با قیمت ۱۷۹ دلار است، در حالی که ایرپادز ۲ که نسخه قبلی آن است با قیمت مقرون به صرفه ۱۲۹ دلار همچنان در دسترس است.


 

وقتی به ایرپادز فکر می‌کنید احتمالا این مدل‌های ایرپادز اولین مدل‌هایی هستند که به ذهنتان می‌آید، زیرا این مدل‌ها از طراحی بدون سری سیلیکونی با ساقه‌های بلند سفید از اولین نسل‌های ایرپادز بودند که عرضه شدند. در مقایسه میان ایرپادز نسل دوم با نسل سوم، باید گفت که نسل سوم ایرپادز دارای سنسور فورس تاچ برای ژست‌های کنترل موسیقی، پشتیبانی از صدای فضایی با ردیابی سر پویا، مقاومت در برابر آب بهتر، عمر باتری بیشتر، کیفیت صدای بهبود یافته، سنسور تشخیص بافت پوست برای دقت در هنگام بیرون کشیدن آنها از گوش است که گزینه کیس شارژ با پشتیبانی از شارژ مگ سیف را نیز دارد.

بنابراین اگر می‌توانید که مبلغ ایرپادز نسل سوم را پرداخت کنید، ایرپادز نسل سوم آنقدر ارتقا یافته است که میزان ۵۰ دلار بالاتر را توجیه کند. ایرپادز ۳ در سال ۲۰۲۱ معرفی و عرضه شد اما اپل در آن زمان به فروش ایرپادز ۲ ادامه داد تا مشتریان در صورت نیاز گزینه مقرون به صرفه‌تری هم داشته باشند.

  • طراحی بهتر برای داخل گوش با مکانیزمی برای جابه‌جایی هوا
  • سنسورهای فورس تاچ برای کنترل فرامین
  • چیپست H1
  • پشتیبانی از شارژ مگ سیف به همراه پشتیبانی از Find My
  • صدای فضایی
  • سنسور تشخیص بافت پوست
  • شارژدهی ۵ ساعته با احتساب استفاده از ویژگی صدای فضایی
  • شارژدهی ۲۴ ساعته با احتساب کیس شارژ
  • گواهینامه مقاومت در برابر آب و عرق IPX4
  • میکروفن‌های Dual-beamforming

جمع‌بندی: ایرپادز نسل ۳ هدفون نمادین اپل است که برای استفاده روزمره هنگام گوش دادن به موسیقی، برقراری تماس و موارد دیگر تقریبا در هر گوشی راحت است؛ این دستگاه ساده، مقرون به صرفه، و آسان برای استفاده است و کاملا به همه محصولات اپل متصل می‌شود.

از طرف دیگر ایرپادز نسل ۲ نسخه مقرون به صرفه‌تری نسبت به ایرپادز ۳ است اما شارژ مگ سیف را پشتیبانی نمی‌کند. هیچ‌کدام از این مدل‌ها هم دارای قابلیت حذف نویز نیستند، بنابراین اگر این ویژگی یکی از معیارهای شما است، باید ایرپادز پرو یا ایرپادز مکس را در نظر داشته باشید.

ایرپادز پرو جدیدترین هدفون‌های اپل هستند که در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ۱۴۰۱) بروزرسانی شدند. نسل دوم ایرپادز پرو هدفون‌های حذف نویز داخل گوشی اپل هستند که قابلیت‌های حذف نویز ایرپادز مکس را در اندازه هدفون‌های مشابه ایرپادز ارایه می‌دهد.

قابل ذکر است که ایرپادز پرو دارای ویژگی شفافیت تطبیقی است که به شما امکان می‌دهد صدای اطرافتان را بشنوید در حالی که صداهای بلند را مانند آژیر، کنسرت‌های پر سر و صدا و موارد دیگر را که می‌توانند به شنوایی آسیب برسانند، از بین می‌برد.


 

به عنوان جدیدترین محصول اپل، ایرپادز پرو دارای تراشه H2 به روز شده با فن‌آوری‌های پیشرفته‌تر حذف نویز، گواهینامه مقاومت IPX4 در برابر تعریق و آب و عمر باتری بیشتر است. اگر هدفون کوچک قابل حملی می‌خواهید که دارای ویژگی‌های حذف نویز برای استفاده روزمره باشد، ایرپادز پرو مناسب‌ترین گزینه است. اپل ایرپادز پرو را با قیمت ۲۵۰ دلار به فروش می‌رساند، قیمتی که شامل کیس شارژ مگ سیف نیز می شود.

  • سنسورهای فورس تاچ برای کنتل فرمان‌ها
  • تراشه H2
  • کیس شارژ مگ سیف با پشتیبانی از Find My
  • صدای فضایی
  • سنسور تشخیص پوست
  • ۵٫۵ ساعت شارژدهی با استفاده از ویژگی صدای فضایی
  • ۳۰ ساعت شارژدهی به همراه کیس شارژ
  • گواهینامه IPX4 برای مقاومت در برابر آب و عرق
  • قابلیت حذف نویز فعال
  • ویژگی شفافیت تطبیقی
  • میکروفن‌های Dual-beamforming
  • حلقه برای آویزان کردن بند

جمع‌بندی: اگر می‌خواهید یک هدفون داخل گوشی با قابلیت حذف نویز فعال داشته باشید، ایرپادز پرو نسل دوم بهترین گزینه است. اپل امسال حذف نویز فعال را در مقایسه با ایرپادز پرو اصلی بهبود بخشید، به علاوه عمر باتری این محصول هم نسبت به نسل قبل افزایش یافته است و اکنون یک کیس شارژ مگ سیف هم برای آن در نظر گرفته شده که می‌تواند از طریق پورت لایتنینگ، شارژ مگ سیف، شارژر Qi یا حتی شارژر اپل واچ شارژ شود، بنابراین می‌توان گفت که ایرپادز پرو بهترین هدفون داخل گوشی اپل است.

ایرپادز مکس اولین و تنها هدفون اپل با این برند است که برای قرار دادن بر روی گوش طراحی شده است. این دستگاه با ارایه صدای با کیفیت بالاتر نسبت به ایرپادز یا ایرپادز پرو، با گزینه‌های رو گوشی حرفه‌ای شرکت‌هایی مانند سونی و بوز برابری می‌کند.

ایرپادز مکس دارای قابلیت حذف نویز فعال و دکمه تاجی شکل دیجیتالی برای تنظیم صدا است، به علاوه این محصول دارای بیشترین طول عمر باتری در بین ایرپادهای دیگر با ۲۰ ساعت شارژدهی است. با این حال هیچ کیس شارژی برای آن وجود ندارد، بنابراین عمر باتری اضافی هم نمی‌توان برای این دستگاه در نظر گرفت. ایرپادز مکس در مقایسه با هدفون‌های روگوشی دیگر راحت‌تر است، اما برخی کاربران هم آن را سنگین و محکم روی سر توصیف کرده‌اند که به اندازه ایرپادز یا ایرپادز پرو برای همه افراد مناسب نیست.

اپل از سال ۲۰۲۰ ایرپادز مکس را به روز نکرده است و احتمال می‌رود در آینده‌ای نزدیک این اتفاق رخ دهد.

  • طراحی رو گوشی با سری‌های مغناطیسی
  • بدنه آلومینیومی به همراه هدبند مخصوص
  • دکمه کنترل نویز و دکمه تاجی شکل تنظیم صدا
  • قابلیت حذف نویز فعال
  • ویژگی شفافیت صدا
  • چیپست H1
  • سنسور تشخیص موقعیت و تشخیص کیس
  • تا ۲۰ ساعت شارژدهی
  • پشتیبانی از صدای فضایی
  • دارای سه عدد میکروفن برای برداشت با کیفیت صدا
  • کیس هوشمند که موجب نگه‌داری شارژ می‌شود
  • پورت لایتنینگ به منظور شارژ

جمع‌بندی: برای کسانی که به دنبال یک هدفون روگوشی با کیفیت هستند، ایرپادز مکس ارزش خرید بالایی دارد، البته شایان ذکر است که ایرپادز مکس از سال ۲۰۲۰ به روز نشده و به همین دلیل ممکن است به زودی شاهد معرفی نسخه جدید آن باشیم. ایرپادز مکس مشابه ایرپادز پرو قابلیت حذف نویز فعال دارد با این تفاوت که روی گوش قرار می‌گیرد. این محصول بدنه آلومینیومی با کیفیت بالا به همراه کاپ‌های پارچه‌ای راحت است.

ایرپادز نسل دوم ارزانترین گزینه هدفون‌های بی‌سیم اپل با قیمت ۱۲۹ دلار است؛ این محصول بسیاری از ویژگی‌های مشابه ایرپادز ۳ را دارد، اما فاقد حسگر فورس تاچ برای ژست‌های حرکتی اضافی، صدای فضایی و کیس شارژ مگ سیف است و عمر کمتری نیز دارد.

اگر ویژگی‌هایی مانند صدای فضایی و کیفیت بالاتر صدا معیار شما نیست، خرید ایرپادز ۲ می‌تواند در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کند، اما ایرپادز ۳ کیفیت صدای بالاتر، هم در موسیقی و هم در مکالمه را ارایه می‌دهد و با صدای فضایی می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از برنامه‌های تلویزیونی، موسیقی و فیلم داشته باشید.

هر دو مدل ایرپادز پرو ۲ و ایرپادز مکس دارای قابلیت حذف نویز فعال هستند، اما تا حدودی کیفیت این قابلیت در این دو محصول متفاوت است، زیرا ایرپادز مکس یک هدفون روگوشی و ایرپادز پرو یک هدفون توگوشی است.

از آنجایی که ایرپادز پرو ۲ جدیدتر است، اپل فن‌آوری‌های پیشرفته‌تری را برای حذف نویز فعال در آن قرار داده است. هر دوی این محصولات صداهایی مانند صدای هواپیما، فن‌ها، سیستم تهویه هوا و سر و صدای جاده را از بین می‌برند، اما ایرپادز پرو نسل دوم برای بهترین حذف نویز نیاز به قرار گرفتن مناسب و درست داخل گوش دارد که مستلزم انتخاب درست سری‌های سیلیکونی و موارد دیگر است، در حالی که ایرپادز مکس نیاز به تنظیم خاصی روی گوش ندارد.

اما در کل نیاز نیست که روی این موضوع خیلی زوم کنید، زیرا تفاوت زیادی میان کیفیت حذف نویز این دو محصول وجود ندارد. مهم‌تر از اینکه کدام‌یک حذف نویز بهتری دارند این است که هدفون روگوشی را ترجیح می‌دهید یا هدفون توگوشی و بهتر است بر این اساس تصمیم‌گیری کنید.

ایرپادز ۳ و ایرپادز پرو به دلیل طراحی ارگونومیک و دریچه‌های مکش هوا برای اکثر افراد بسیار راحت هستند، به طوری که ساعت‌ها استفاده از آنها هیچ احساس بد یا دردی را ایجاد نخواهد کرد، اما شاید ایرپادز پرو به دلیل وجود سری‌های سیلیکونی کمی آزاردهنده باشد و بهتر باشد در صورت امکان قبل از خرید آن را امتحان کنید.

اگر ایرپادز را به طور عمده برای تماس‌های تلفنی می‌خواهید، کیفیت میکروفن باید معیار اصلی شما باشد. هر دو ایرپادز ۲ و ایرپادز ۳ دارای میکروفن‌های شکل‌دهنده پرتو دوگانه هستند تا صدایی واضح برای طرف دیگر مکالمه داشته باشند و می‌توان گفت کیفیت تماس این دو محصول مشابه است.

در ایرپادز پرو به دلیل ویژگی حذف نویز فعال، صدای طرف مقابل را بهتر می‌شنوید زیرا صداهای اطراف مسدود می‌شوند؛ از طرفی این دستگاه دارای بلوتوث نسخه 5.3 است ولی ایرپادز ۳ بلوتوث 5 دارد، بنابراین ممکن است بهبودهای صدای بیشتری در مورد ایرپادز پرو نسل دوم وجود داشته باشد.

در موزد ایرپادز مکس همانطور که گفتیم این محصول سه عدد میکروفن از جمله دو میکروفن مشترک با حذف نویز فعال و یک میکروفن اضافی دارد که برای دریافت صدا به بهترین نحو ممکن کار می‌کنند. همچنین چندین میکروفن برای حذف نویز فعال هم وجود دارند که می‌توانید روی صدای با کیفیت برای تماس‌های تلفنی روی آنها حساب کنید. اما نکته‌ای که وجود دارد اندازه و وزن این ایرپادز است که برای تماس‌های تلفنی طولانی مدت نباید از آن قافل شد.

ایرپادز پرو نسل دوم جدیدترین ایرپادز اپل است و پیشرفته‌ترین مجموعه از ویژگی‌ها را می‌توانید در این محصول بیابید. نسل بعدی فن‌آوری حذف نویز فعال، شفافیت تطبیقی برای از بین بردن صداهای بلند مانند آژیرها و کارهای ساختمانی، یک حلقه برای آویزان کردن بند، یک کیس شارژ با بلندگوهای داخلی با پشتیبانی از Find My برای تعیین موقعیت مکانی آن و ویژگی‌های دیگر که آن را به محصولی منحصر به فرد تبدیل کرده است.

اگر جدیدترین و بهترین ایرپادز را می‌خواهید، ایرپادز پرو ۲ تنها گزینه است. ایرپادز معمولی آخرین بار در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) بروزرسانی شد و ایرپادز مکس هم از زمان عرضه که دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) بوده تاکنون بروزرسانی نشده است. احتمال می‌رود ایرپادز مکس در مقطعی از سال ۲۰۲۳ یا در سال ۲۰۲۴ بروزرسانی شود، بنابراین اگر قصد خرید این محصول را دارید و می‌توانید تا آن زمان صبر کنید، باید فعلا دست نگه دارید.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما