راهنمای خرید بهترین گوشی‌های شیائومی با قیمت بیش از ۲۰ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

اقتصاد ۱۰۰ - در این مطلب، قصد داریم تا بهترین گوشی‌های رده بالا و پرچمدار شیائومی را به شما معرفی کرده و نگاهی به مشخصات سخت افزاری آنها بیاندازیم.

راهنمای خرید بهترین گوشی‌های شیائومی با قیمت بیش از ۲۰ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از جی اس ام ،شرکت شیائومی در کنار محصولات مقرون به صرفه و میان رده خود که بیشتر شناخته شده‌اند؛ پرچمداران بسیار قدرتمندی نیز داشته که از نظر سخت افزاری، به راحتی توان رقابت با محصولات برندی چون سامسونگ را دارند. شاید تنها ایراد وارد به محصولات رده بالای شرکت شیائومی، پشتیبانی نرم افزاری نه چندان خوب این شرکت از این گوشی‌هاست که همچنان با رقیبی چون سامسونگ، فاصله بسیاری دارد.

حالا که به معرفی بهترین محصولات شیائومی در رده قیمتی کمتر از ۱۰ میلیون تومان و همچنین بازه بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان پرداختیم؛ وقت آن رسیده تا به سراغ محصولات رده بالا و پرچمدار این شرکت رفته و ببینیم که در بازه بیشتر از ۲۰ میلیون تومان، کدام‌یک از محصولات شیائومی بیشترین ارزش خرید را دارند. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

این گوشی که نسخه‌ای مقرون به صرفه‌تر از سری اصلی پرچمداران امسال شیائومی محسوب می‌شود؛ محصولی قدرتمند بوده و متر‌یال به کار رفته در آن نیز حس بسیار خوبی به کاربر القا می‌کند. شیائومی در این محصول از بدنه پشتی شیشه‌ای استفاده کرده است.

شیائومی 12T پرو دارای نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن 1220p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. حداکثر میزان روشنایی این نمایشگر، به ۹۰۰ نیت رسیده و لایه حفاظتی گوریلا گلس 5 نیز روی آن وجود دارد. اینطور که به نظر می‌رسد؛ خبری از هیچ‌گونه لایه حفاظتی برای شیشه قاب پشتی گوشی نیست. این گوشی همچنین گواهی IP53 را دریافت کرده و در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات غبار مقاومت دارد.

این محصول به همراه سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 روانه بازار شده و چیپست پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل اول را به همراه دارد. پردازنده گرافیکی این گوشی، از نوع ادرنو 730 بوده که قدرت بسیار بالایی دارد. شیائومی 12T پرو در نسخه‌هایی با رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی قابل تهیه است. حافظه به کار رفته در این گوشی نیز از نوع UFS 3.1 بوده که در اکثر پرچمداران اندرویدی استفاده می‌شود.

شیائومی 12T پرو دارای سیستم دوربین سه گانه بوده که شامل دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود. در سوی دیگر، دوربین سلفی این گوشی رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل را دارد.

از دیگر امکانات این گوشی قدرتمند، می‌توان به اسپیکر‌های استریو و سنسور اثر انگشت اپتیکال که زیر نمایشگر قرار دارد؛ اشاره کرد. این محصول به همراه یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری روانه بازار شده که از شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی کرده و به گفته شیائومی، در ۱۹ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

همانطور که می‌بینید؛ شیائومی 12T پرو یک محصول تمام و کمال بوده و نقطه ضعف خاصی در آن وجود ندارد. بنابراین اگر به دنبال خرید محصولی در این بازه قیمتی هستید و با حس و حال رابط کاربری شیائومی مشکلی ندارید؛ این گوشی را به شما توصیه می‌کنیم.

این محصول که در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ روانه بازار شد؛ یک گوشی گیمینگ به حساب آمده و در کنار سخت افزار مناسب خود، طراحی منحصر به فردی نیز دارد. شیائومی در این گوشی از فریم آلومینیومی و قاب پشتی شیشه ای استفاده کرده است.

بلک شارک 5 نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی را به همراه داشته که حداکثر میزان روشنایی آن، به ۱۳۰۰ نیت می‌رسد. متاسفانه، شیائومی برای نمایشگر این گوشی از لایه حفاظتی گوریلا گلس استفاده نکرده است.

این گوشی با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری Joy UI 13 به بازار آمد و از چیپست کوالکام اسنپدراگون 870 استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی این گوشی، از نوع ادرنو 650 بوده که در نوع خود قدرتمند است؛ اما از یک گوشی مخصوص بازی، انتظار بیشتری می‌رود. شیائومی بلک شارک 5 در نسخه‌هایی با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 قابل تهیه است.

سیستم دوربین به کار رفته در بلک شارک 5، سه گانه بوده و شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین التراواید ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود. رزولوشن دوربین سلفی گوشی که در پانچ هول قسمت بالایی نمایشگر قرار دارد؛ معادل با ۱۶ مگاپیکسل است.

این گوشی دارای اسپیکر‌های استریو بوده و دکمه‌های مگنتیک مخصوص بازی را نیز به همراه دارد. سنسور اثر انگشت بلک شارک 5، روی دکمه پاور آن قرار گرفته و باتری ۴۶۵۰ میلی آمپری گوشی نیز از شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. به گفته شیائومی، برای شارژ کامل بلک شارک 5 تنها به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارید!

شیائومی بلک شارک 5 محصولی جذاب بوده و امکاناتی چون دکمه‌های مخصوص بازی و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی، آن را به گزینه مناسبی برای بسیاری از افراد تبدیل می‌کند. البته، لازم به ذکر بوده که چیپست این گوشی برای یک محصول گیمینگ، قدرت کافی را نداشته و بهتر است تا به سراغ برادر بزرگ‌تر آن یعنی بلک شارک 5 پرو رفته و یا با پرداخت هزینه‌ای کمتر، شیائومی 12T پرو را تهیه کنید.

آلومینیومی و قاب پشتی شیشه‌ای استفاده کرده که ظاهری پریمیوم را برای این گوشی به همراه دارد.

شیائومی 12 پرو دارای نمایشگری ۶.۷۳ اینچی از نوع امولد با رزولوشن 1440p یا همان 2K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر است. حداکثر میزان روشنایی در این محصول، به ۱۵۰۰ نیت رسیده و لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس نیز روی نمایشگر آن قرار داشته تا خیال کاربران از بابت خط و خش راحت‌تر باشد.

این گوشی با سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 به بازار آمده و دارای چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول و پردازنده گرافیکی ادرنو 730 است. شیائومی 12 پرو در نسخه‌هایی ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به بازار می‌آید. حافظه به کار رفته در این محصول، از نوع UFS 3.1 است.

شیائومی 12 پرو دارای یک سیستم دوربین سه گانه بوده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و فوکوس دوال پیکسل، دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری و دوربین التراواید ۵۰ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۵ درجه می‌شود. در سوی دیگر، دوربین سلفی گوشی که درون پانچ هول بالای نمایشگر واقع شده است؛ رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل را دارد.

این گوشی دارای اسپیکر‌های استریو چهارگانه بوده و سنسور اثر انگشت آن که از نوع اپتیکال است؛ زیر نمایشگر گوشی قرار دارد. ظرفیت باتری شیائومی 12 پرو، معادل با ۴۶۰۰ میلی آمپر است و پشتیبانی از شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی، شارژ بی‌سیم سریع ۵۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی نیز در آن وجود دارد.

شیائومی 12 پرو یکی از محصولات بسیار توانمند این شرکت بوده و دارای نمایشگری با کیفیت، چیپست قدرتمند و دوربینی با کیفیت است. بنابراین اگر قصد خرید گوشی در این بازه قیمتی را دارید؛ این محصول یک انتخاب عالی با ارزش خرید بالا محسوب می‌شود.

می 11 الترا که در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ روانه بازار شد؛ همچنان یکی از قدرتمندترین و کامل‌ترین گوشی‌های شیائومی تا به امروز است. شیائومی در این محصول از فریم آلومینیومی و قاب پشتی سرامیکی استفاده کرده تا با یکی از خوش ساخت‌ترین محصولات این برند طرف باشیم.

شیائومی می 11 الترا دارای نمایشگری ۶.۸۱ اینچی از نوع امولدبا رزولوشن 1440p یا همان 2K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. حداکثر میزان روشنایی این نمایشگر، به ۱۷۰۰ نیت رسیده که عددی اعجاب آور است و لایه حفاظتی گوریلا گلس ویکتس نیز روی آن وجود دارد. این گوشی همچنین گواهی IP68 جهت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد غبار را کسب کرده است.

این گوشی با سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 روانه بازار شده و چیپست به کار رفته در آن، از نوع کوالکام اسنپدراگون 888 است. پردازنده گرافیکی گوشی نیز ادرنو 660 بوده که همچنان به راحتی از پس اجرای بازی‌ها بر می‌آید. می 11 الترا در نسخه‌هایی با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 قابل تهیه است.

سیستم دوربین به کار رفته در شیائومی می 11 الترا، سه گانه بوده و در این گوشی شاهد دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوکوس لیزری و فوکوس دوال پیکسل هستیم که توسط یک دوربین تله‌فوتو پریسکوپی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل و زوم اپتیکال ۵ برابری و یک دوربین التراواید ۴۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۸ درجه همراهی می‌شود. در سوی دیگر، دوربین سلفی گوشی که درون پانچ هول واقع در قسمت بالایی سمت چپ نمایشگر قرار دارد؛ ۲۰ مگاپیکسلی است.

از دیگر امکانات این گوشی، می‌توان به نمایشگر امولد ثانویه ۱.۱ اینچی کنار جزیره دوربین، اسپیکر‌های استریو و سنسور اثر انگشت اپتیکال که زیر نمایشگر قرار دارد؛ اشاره کرد. شیائومی در این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده که پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی، شارژ بی‌سیم سریع ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی در آن دیده می‌شود.

متاسفانه با توجه به اینکه پرچمدار اصلی جدید شیائومی یا همان شیائومی 13 پرو و حتی نسخه پیشین یعنی شیائومی 12S الترا، در بازار کشور موجود نیستند یا با قیمت‌هایی باورنکردنی به فروش می‌رسند؛ در این بازه قیمتی با انتخاب‌های متفاوتی  روبرو هستیم که هر‌یک، نقاط قوت و ضعف خود را دارند. شیائومی می 11 الترا همچنان گوشی بسیار قدرتمندی بوده و به راحتی از پس تمامی نیاز‌های کاربران حرفه‌ای بر می‌آید؛ اما اگر به بازی‌های موبایل علاقه داشته و مایل به تهیه گوشی جدید‌تری با پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌تر هستید، گزینه بعدی در این لیست را نیز از دست ندهید.

 

این گوشی که نسخه‌ حرفه‌ای تر گوشی گیمینگ شیائومی بلک شارک 5 محسوب می‌شود؛ دارای زبان طراحی مشابی بوده و سخت افزار قدرتمند‌ آن، بلک شارک 5 پرو را تبدیل به گزینه‌ای بسیار محتمل در این بازه قیمتی می‌کند. این گوشی نیز همانند برادر کوچک‌تر خود، دارای فریم آلومینیومی و قاب پشتی شیشه‌ای است.

شیائومی بلک شارک 5 پرو نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع اولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی را به همراه دارد. حداکثر میزان روشنایی این نمایشگر، به ۱۳۰۰ نیت رسیده ولی شیائومی اشاره‌ای به لایه حفاظتی روی نمایشگر آن نکرده است.

این گوشی به همراه سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری Joy UI 13 عرضه شده و از چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل اول استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی به کار رفته در بلک شارک 5 پرو، از نوع ادرنو 730 بوده و قدرت بسیار بالایی دارد. این گوشی در نسخه‌هایی با ۸، ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شده که نسخه ۵۱۲ گیگابایتی آن، از حافظه دوگانه UFS 3.1/NVMe SSD استفاده می‌کند.

شیائومی بلک شارک 5 پرو دارای سیستم دوربین سه گانه است. دوربین اصلی این گوشی، ۱۰۸ مگاپیکسلی بوده و توسط یک دوربین التراواید ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و یک دوربین تله‌فوتو-ماکرو ۵ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. در سوی دیگر، دوربین سلفی این گوشی نیز رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل را دارد.

از دیگر امکانات این محصول، می‌توان به اسپیکر‌های استریو، دکمه‌های مگنتیک مخصوص بازی و سنسور اثر انگشت قرار گرفته روی دکمه پاور اشاره کرد. بلک شارک 5 پرو دارای یک باتری ۴۶۵۰ میلی آمپری بوده از شارژ‌ فوق سریع ۱۲۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. به ادعای شیائومی، برای شارژ کامل این گوشی باید حداکثر ۱۵ دقیقه صبر کنید.

سری بلک شارک 5 شیائومی، گوشی‌های جذابی بوده و این گوشی نیز به لطف دکمه‌های مخصوص بازی و همچنین حافظه سریع دوگانه به کار رفته در نسخه ۵۱۲ گیگابایتی خود، انتخاب مناسبی برای گیمر‌های موبایل محسوب می‌شود. البته باید گفت که قیمت این گوشی به نسبت امکانات آن، مقداری بالا بوده و شیائومی 12 پرو، انتخاب معقول‌تری برای اکثر کاربران است.

انتهای پیام

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما