اپل اپلیکیشن‌های مستقل موزیک، TV و Devices را در ویندوز جایگزین آیتونز می‌کند

بیلد جدید ویندوز دارای پیش‌نمایشی از سه برنامه جدید اپل است که قابلیت‌های آیتونز را از دل این برنامه‌ها بیرون می‌آورد.

اپل اپلیکیشن‌های مستقل موزیک، TV و Devices را در ویندوز جایگزین آیتونز می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از دیجیاتو، اپل در سال 2019 توسعه آیتونز در macOS را متوقف و این نرم‌افزار را به چهار اپلیکیشن جداگانه تبدیل کرد. اما این اتفاق در ویندوز نیفتاد. حالا بالاخره پیش‌نمایشی از ویندوز 11 منتشر شده که شامل پشتیبانی از اپ‌های جداگانه اپل است.

مایکروسافت به‌عنوان بخشی از یک بیلد پیش‌نمایش جدید که برای اینسایدرهای ویندوز 11 منتشر شده است، اعلام کرد که پیش‌نمایش اپلیکیشن‌های جدید  اپل موزیک، اپل تی‌وی و Apple Devices  در استور این شرکت برای دانلود در دسترس قرار گرفته‌اند.

اپل موزیک و اپل تی‌وی به‌ترتیب جایگزین قابلیت پخش موسیقی و ویدیو در آیتونز می‌شوند و امکان دسترسی به سرویس‌های اپل موزیک و اپل تی‌وی پلاس را فراهم می‌کنند. اپلیکیشن Apple Devices هم همان ابزاری خواهد بود که به شما اجازه می‌دهد از دستگاه‌های اپلی خود بکاپ بگیرید، آپدیت‌های نرم‌افزاری را نصب کنید، داده‌ها را سینک کنید و سایر امور مربوطه را انجام دهید. این ابزار در macOS در اپلیکیشن Finder پیاده‌سازی شده است.

 
 
اپل تی‌وی ویندوز
 
 
 

ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر حتی فقط یکی از این سه برنامه جداگانه را روی سیستم خود نصب کنید، دیگر نمی‌توانید از آیتونز استفاده کنید. بااین‌حال، با حذف دوباره این برنامه‌ها، امکان استفاده مجدد از آیتونز ویندوز فراهم می‌شود.

برخی از قابلیت‌های آیتونز ویندوز هنوز جایگزین ندارند

این نرم‌افزار قدیمی دو کاربرد دیگر هم روی ویندوز دارد که هنوز معادلی برای آن‌ها دیده نشده است:  پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی . فعلاً مشخص نیست که اپل قصد دارد این امکانات را به اپ‌های موجود (مثلاً اپل موزیک) اضافه کند یا ابزارهای جداگانه‌ای برای آن‌ها توسعه داده خواهد شد. شاید درنهایت هیچ برنامه‌ای برای این سرویس‌ها منتشر نشود و کوپرتینویی‌ها کاربران را به استفاده از نسخه تحت وب آن‌ها تشویق کنند.

افزون بر این، احتمال دارد که نسخه دیگری از آیتونز به‌صورت موازی با این سه اپلیکیشن به حیات خود ادامه دهد تا امکان دسترسی به پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی را فراهم کند؛ چرا که یادداشت‌های انتشار اپل موزیک می‌گوید تا در زمان انتشار یک نسخه سازگار از آیتونز، دسترسی به پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی ناممکن خواهد بود.

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما