فرهنگی: رابطه بین بازار کار و آموزش عالی از هم گسیخته است

علی رغم تجارب کشورهای موفق دنیا، در کشور ما رابطه بین بازار کار و آموزش عالی از هم گسیخته بوده و از سوی دیگر در زیرمجموعه‌های وزارت علوم، تفکر انقلابی و همراه با دولت شکل نگرفته است.

فرهنگی: رابطه بین بازار کار و آموزش عالی از هم گسیخته است

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از ایسنا، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان طرح سوال از وزیر علوم بیان کرد: حدود یک سال است که سوال بنده در کمیسیون آموزش باقی مانده و در این یک سال وزارت علوم فرصت داشت تا اقدامات لازم را انجام دهد. محور اول سوال بنده آموزش‌های مهارتی و کم لطفی وزارت علوم نسبت به این آموزش‌ها است. ما بازار کار داریم و آموزش عالی نیز داریم اما رابطه این دو از هم گسیخته است. در حالیکه تجارب کشورهای موفق دنیا این را نشان می‌دهد که باید رابطه قوی بین بازار کار و آموزش عالی برقرار شود.

نماینده تبریز در ادامه اظهار کرد: کشورهای موفق با فرهنگ سازی به سراغ تقویت رشته‌های فرعی در کنار رشته‌های اصلی دانشگاهی رفته‌اند. امروز بخش قابل توجهی از آموزش عالی و تکمیلی مورد حمایت وزارت علوم بوده که با نیازهای اقتصادی کشور همخوانی ندارند. مراکز آموزشی مهارت‌های مرتبط با نیاز بازار نیز مورد کم لطفی وزارت علوم قرار گرفته و بعضا آنها را محدود کرده و آنطور که باید به حل مشکلات آنها اهتمام نمی‌شود.

ادامه دارد...

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما