تایید مشکل ترمینال حرارتی در GPU های Radeon RX 7900 XTX توسط AMD

در هفته‌های گذشته از زمان عرضه رسمی کارت گرافیک‌های AMD Radeon RX 7900 XTX، کاربران به گزارش عملکردی.

تایید مشکل ترمینال حرارتی در GPU های Radeon RX 7900 XTX توسط AMD

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ ،این محصولات و تجربه دمای بیش از حد انتظار پرداخته‌اند، با این حال AMD به تازگی در این رابطه یک بیانیه رسمی منتشر کرده و ضمن تایید این مشکل حرارتی، دلیل به وقوع پیوستن گرمای بیش از حد را یک خطای تولیدی در برخی از این GPU های نسخه مرجع عنوان کرده است.

این مشکلات در ابتدا در ردیت مطرح شد و در آن کاربران گزارش‌هایی در خصوص گرمای بیش از حد RX 7900 مطرح کردند و اذعان کردند که این مشکل بر پرفورمنس نهایی کارت گرافیک نیز تاثیر گذاشته است. در همین گزارش‌ها همچنین مشکلات کرش کردن سیستم و عملکرد معیوب GPU در دمای 115 درجه سانتی گراد گزارش شده بود.

در حالی که پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ سری RX 7900 در لودهای حداکثری و پردازش 4K می‌توانند حداکثر دمای 110 درجه را تحمل کنند، اما عملکرد دراز مدت GPU در این دما پیشنهاد نمی‌شود و بر سلامت کارت گرافیک در دراز مدت نیز تاثیر می‌گذارد.

در همین رابطه AMD در بیانیه خود که به تازگی منتشر کرده گفته که آن‌ها در حال بررسی برای یافتن دلیل اصلی این مشکل هستند و بر اساس مشاهدات و تحقیقات صورت گرفته تا به امروز، تیم قرمز معتقد است که مشکل مربوط به ترمینال حرارتی است و برخی از کارت گرافیک‌های مدل مرجع خود AMD را تحت تاثیر قرار داده است.

AMD مشکل حرارتی RX 7900

این شرکت در ادامه تایید کرد که در حال کار برای برطرف کردن مشکل در GPU های آسیب دیده است. AMD در ادامه اظهار کرده که کاربرانی که به این مشکل برخورده‌اند باید با بخش پشتیبانی این شرکت تماس بگیرند. AMD در ابتدا سعی کرد که این دما را طبیعی جلوه دهد و درخواست مشتریان برای تعویض کارت گرافیک‌های معیوب را نادیده گرفت، با این حال این شرکت در بیانیه رسمی اخیر خود مشکل را تایید کرده و کاربرانی را تشویق به تماس با پشتیبانی کرده است.

تحقیقات وب‌سایت آلمانی Igor’s Lab نیز در این خصوص مشکل را در محفظه بخار سیستم خنک کننده RX 7900 XTX اعلام کرده بود که این تقریبا با اعلام رسمی AMD در خصوص مشکل در ترمینال حرارتی GPU یکسان است.

با این حال به نظر می‌رسد که تنها تعداد اندکی از کارت گرافیک‌های تولید خود AMD که نسخه مرجع نامیده می‌شوند از این مشکل رنج می‌برند و کارت گرافیک‌های تولیدکنندگان دیگر که از راهکارهای خنک کننده‌های اختصاصی بهره می‌برند تاکنون تحت تاثیر این مشکل قرار نگرفته‌اند و گزارشی نیز در این خصوص منتشر نشده است. طبق گزارش VideoCardz کمپانی AMD هم‌اکنون در حال بازپرداخت پول به مشتریان آسیب دیده و تعویض کارت گرافیک‌های معیوب آن‌ها است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما