طبق گزارش‌ها اپل از خیر رم سریع‌تر برای آیفون ۱۵ گذشته است

در حالی که انتظار می‌رفت در آیفون ۱۵ پرو به جای رم LPDDR5 موجود در آیفون ۱۴ پرو، از حافظه LPDDR5X استفاده شود، افشاگر با سابقه اپل امروز اعلام کرده که اپل از همان مدل رم قبلی برای آیفون ۱۵ پرو استفاده خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها اپل از خیر رم سریع‌تر برای آیفون ۱۵ گذشته است

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام ،افشاگر معروف «ShrimpApplePro» امروز در توییتر اعلام کرده که آیفون ۱۶ که قرار است در سال ۲۰۲۴ عرضه شود، دارای رم سریعتری خواهد بود، در حالی که آیفون ۱۵ پرو که قرار است اما عرضه شود، تغییری در نوع حافظه آن رخ نخواهد داد.

در توییت مذکور که امروز منتشر شده، این افشاگر اظهار کرده که تراشه A18 Bionic مانند A17 Bionic امسال مبتنی بر فرآیند ۳ نانومتری TSMC و دارای حافظه LPDDR5X خواهد بود. در حال حاضر آیفون ۱۴ پرو دارای رم LPDDR5 است و آیفون ۱۵ پرو اواخر امسال نیز دارای حافظه LPDDR5 خواهد بود. پردازنده A17 Bionic برای آیفون ۱۵ پرو با استفاده از فرآیند N3B شرکت TSMC ساخته خواهد شد، در حالی که A18 Bionic از فرآیند پیشرفته‌تر ۳ نانومتری این شرکت نسبت به مدل قبلی استفاده خواهد کرد.

درست است که نوع حافظه رم در آیفون ۱۵ قرار نیست تغییر کند، اما آیفون ۱۵ پرو می‌تواند با ۸ گیگابایت رم به جای رم ۶ گیگابایتی که در حال حاضر در آیفون‌های رده بالا عرضه می‌شود، همراه باشد. با این میزان رم بیشتر، کاربران می‌توانند از قابلیت چند وظیفگی بهبود یافته در iOS با چندین برنامه باز در پس زمینه لذت ببرند؛ همچنین حافظه LPDDR5X در سال ۲۰۲۴ می‌تواند به بهبود کارایی باتری کمک شایانی کند.

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما