پنج ویژگی که هم در آیفون ۱۵ هم در آیفون ۱۵ پرو وجود خواهد داشت

اپل با عرضه سری آیفون ۱۴ مشاهده کرد که آمار استقبال از سری استاندارد، در مقایسه با سری پرو پایین آمده است که یکی از این دلایل فاصله زیاد ویژگی‌های سری پرو و سری استاندارد است؛ طبق گزارش‌ها این شرکت قصد دارد با قرار دادن ویژگی‌های مشترک بیشتر میان این دو سری از آیفون‌ها، این فاصله را پر کند.

پنج ویژگی که هم در آیفون ۱۵ هم در آیفون ۱۵ پرو وجود خواهد داشت

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام ،طبق شایعات اخیر در مورد آیفون ۱۵ که انتظار می‌رود در ماه سپتامبر سال جاری میلادی (شهریور ۱۴۰۲) معرفی شود، ظاهرا اپل به دنبال این است که فاصله بین مدل‌های استاندارد آیفون‌های خود را با مدل‌های رده بالاتر پر کند.

اپل با نگرانی‌های جدی درباره عملکرد برخی از مدل‌های سری آیفون ۱۴، به دنبال ارزیابی مجدد نحوه برخورد با مدل‌های پایین رده و بالا رده سری بعدی آیفون‌های خود است.

شایعات حاکی از آن است که چندین ویژگی که در حال حاضر فقط مختص آیفون‌های رده بالاتر یا همان سری پرو هستند، به همه مدل‌های سری آیفون ۱۵ راه خواهند یافت و برخی ویژگی‌های جدیدتر دیگر در همه مدل‌های آیفون در دسترس خواهند بود. در زیر ما پنج ویژگی را بیان کرده‌ایم که می‌توان انتظار داشت هم در مدل‌های استاندارد و هم در مدل‌های رده بالاتر سری آیفون ۱۵ آینده وجود داشته باشند:

داینامیک آیلند یکی از ویژگی‌هایی است که در حال حاضر در آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس وجود دارد که بریدگی کپسولی شکل جدید آیفون ۱۴ پرو را با هماهنگی با سیستم عامل iOS برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها شامل می‌شود. داینامیک آیلند در واقع ترکیبی از یکپارچه سازی سخت افزار و نرم افزار است که انتظار می‌رود تا اواخر سال سال جاری میلادی برای تمامی مدل‌های سری آیفون ۱۵ عرضه شود.

گزارشی که در ماه نوامبر (آبان) منتشر شد حاکی از آن بود که اپل برای آیفون‌های سری بعدی خود از سنسور تصویر جدید سونی استفاده خواهد کرد که تصاویر غنی‌تر، روشن‌تر و واضح‌تر تولید می‌کند. این سنسور جدید از معماری نیمه هادی استفاده می‌کند که دیودهای نوری و ترانزیستورها را در لایه‌های جداگانه قرار می‌دهد و امکان ایجاد فتودیودهای بیشتری را فراهم می‌کند. برای مثال حسگر جدید می‌تواند به عکس‌های پرتره کمک کند و اطمینان حاصل کند که سوژه، حتی با با نور پس زمینه قوی هم شسته به نظر نمی‌رسد. در حالی که ما انتظار داریم بهبودهایی از سنسور در همگی سری آیفون ۱۵ اعمال شود، اما این اپل است که در نهایت می‌تواند تصمیم بگیرد که این یک ویژگی مختص سری پرو باشد یا خیر.


 

از زمان آیفون ۵ تا به حال تمامی آیفون‌ها دارای پورت لایتنینگ بوده‌اند، جه مدل‌های رده بالا و چه مدل‌های استاندارد از هر سری و هر مدل که ساخته شده است. اما داستان برای آیفون ۱۵ متفاوت است، زیرا قانون جدید تصویب شده توسط اتحادیه اروپا، اپل را مجبور می‌کند که آیفون و سایر محصولاتش را به پورت USB-C تغییر دهد. این قانون جدید همه مدل‌های سری آیفون از جمله آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما یک نکته در این خصوص وجود دارد و آن اینکه در حالی که انتظار می‌رود همه مدل‌های این مجموعه از USB-C استفاده کنند، تنها مدل‌های آیفون ۱۵ پرو، ۱۵ پرو مکس و یا همان ۱۵ اولترا از سرعت انتقال سریع‌تر بهره خواهند برد. در حالی که مدل‌های حرفه‌ای این سری از آیفون‌ها شامل یک درگاه USB-C با حداقل استاندارد USB 3.2 یا تاندربولت 3 می‌شوند، مدل‌های استاندارد این سری فقط دارای سرعت USB 2.0 دقیقا به مانند پورت لایتنینگ فعلی خواهند بود.


 

آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس دارای لنز دوربین اصلی جدید هستند که می‌تواند با کیفیت ۴۸ مگاپیکسل عکس بگیرد. سری آیفون ۱۴ پرو با یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی، تصاویر را با جزییات بیشتری نسبت به عکس‌هایی که با وضوح استاندارد ۱۲ مگاپیکسلی می‌گیرند، ثبت می‌کنند. طبق گزارشی که در روزهای اخیر منتشر شد، آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس نیز قرار است از همین ویژگی دوربین پیشرفته‌تر بهره ببرند.


 

ویژگی‌های دوربین و قابلیت‌های سخت افزاری معمولا یکی از بزرگترین وجوه تمایز بین مدل‌های سطح بالا و استاندارد سری آیفون‌ها بوده است. بنابراین برای کمک به جداسازی بیشتر مدل‌ها، انتظار می‌رود که آیفون ۱۵ پرو دارای لنز پریسکوپ باشد، چیزی به احتمال قوی در مدل‌های معمولی آیفون حداقل فعلا نخواهیم دید.

انتظار می‌رود تمامی مدل‌های سری آیفون ۱۵ دارای تراشه مودم X70 کوالکام باشند که چندین پیشرفت را در تجربه استفاده از شبکه 5G فراهم می‌کند. در مقایسه با تراشه X65 در سری آیفون ۱۴، باید گفت که مودم X70 از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای سرعت متوسط بالاتر، پوشش بهتر، کیفیت سیگنال بهتر، تاخیر کمتر و تا ۶۰ درصد بهبود قدرت استفاده می‌کند.

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما