5 پیش بینی مهم و احتمالی برای صنعت گیم در سال 2023

با آمدن 2023 در مطلب پیش رو در نظر داریم 5 مورد از پیش بینی های صورت گرفته در مورد اتفاقات احتمالی و مهم صنعت گیم را برای سال جاری میلادی تخمین بزنیم.

5 پیش بینی مهم و احتمالی برای صنعت گیم در سال 2023

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ ،پس در ادامه با ما همراه باشید. در همین راستا ابتدا باید اشاره کرد که پیش بینی‌های صورت گرفته بر اساس اخبار و حواشی‌ها در ماه‌های اخیر صورت گرفته اما احتمال به وقوع پیوستن آن‌ها در 2023 دور از انتظار نیست. لیست ارائه شده 5 پیش بینی مهم برای صنعت گیم در 2023 از لحاظ اهمیت موضوعی ترتیب خاصی ندارد.

پروژه Keystone همین حالا نیز توسط مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت فیل اسپنسر، تاحدودی در بستری غیررسمی (پادکست) تایید شده و او در همین راستا اعلام کرده این پروژه از آن چیزی که مایکروسافت در نظر داشته گران‌ قیمت‌تر است. با این حال جزئیات رسمی و دقیقی از این پروژه در دسترس نیست و مایکروسافت در آینده نامعلوم قرار است از آن پرده بردارد.

در همین راستا به نظر می‌رسد که پروژه Keystone مایکروسافت یک پلتفرم گیمینگ ابری با قیمت کم برای دسترسی به طیف گسترده‌ای از گیمرها با تمرکز بر روی کنسول اکس باکس است. با این حال با وجود اینکه مایکروسافت تمرکز خود را بر روی ادغام Xbox Cloud Gaming در تلویزیون‌های سامسونگ و سایر دستگاه‌ها متمرکز کرده، اما مشخص است که این شرکت پروژه Keystone را کاملاً رها نکرده است.

با این حال می‌توان پیش بینی کرد که این پروژه در اواخر 2023 برای عرضه در تعطیلات 2024 به صورت رسمی و با ارائه جزئیات بیشتر توسط مایکروسافت اعلام شود. اسپنسر قبلا توضیح داده بود که با فروش کنسول Xbox Series S به قیمت 299 دلار، پروژه Keystone باید با قیمت کم و رقابتی برای ترغیب مشتری به بازار آید. با غیرفعال شدن سرویس گیمینگ ابری گوگل Stadia پروژه ابری مایکروسافت Keystone در صورت پیاده‌سازی مناسب، پتانسیل موفق ظاهر شدن را دارد.

سونی احتمالا در سال جاری پیش رو قصد دارد یک نسخه حرفه‌ای تر از پلی استیشن 5 را عرضه کند و در ماه‌های اخیر نیز اخبار و شایعات پیرامون این موضوع به بیرون درز کرده است. در همین راستا انتظارها برای عرضه نسخه جدیدی از پلی اسیتشن 5 در نیمه اول سال جاری میلادی زیاد است.

طبق اطلاعات منتشر شده، کنسول جدید Sony قرار است با پشتیبانی از یک درایو دیسک بلوری جداشدنی منتشر شود و سونی برنامه‌هایی نیز برای کاهش هزینه‌های تولید و حمل و نقل دارد. در نهایت کنسول جدید پلی استیشن 5 که احتمالا قرار است PS 5 Pro نام‌گذاری شود قرار است در سال‌های آینده به تدریج به عنوان جایگزینی برای کنسول اصلی در نظر گرفته شود.

به صورت قطع نمی‌توان گفت که این معامله تا پایان سال جاری میلادی به سرانجام می‌رسد یا خیر، اما احتمالا تا اواسط 2023 وضعیت نهایی این معامله 68 میلیاردی بهتر مشخص خواهد شد. خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت به دلیل قیمت نجومی و تاثیرات احتمالی که بر بازار و مشتری می‌گذارد تبدیل به روندی پیچیده و طولانی شده و در هفته‌های گذشته تقریبا هر ده روز یکبار اخباری در این خصوص منتشر شده است.

با این وجود مایکروسافت سابقه قابل قبولی در خصوص خرید شرکت‌های دیگر دارد و این شرکت در دفاعیات قانونی نیز می‌تواند از خود دفاع کند. اما مشکل اصلی از نهادهای رگولاتوری کشورهای اروپایی و آمریکایی نشأت می‌گیرد و به همین دلیل باید چند ماه دیگر تا مشخص شدن بهتر وضعیت این معامله صبر کرد.

معرفی GTA 6 احتمالا مورد انتظارترین پیش بینی در این لیست برای 2023 است و گیمرهای زیادی پس از نزدیک به یک دهه علاقه‌مند به بازی کردن و غرق شدن در دنیای جدیدی از این سری بازی‌ها هستند. در چند ماه گذشته اخبار، ویدئو و شایعاتی در این خصوص منتشر شده و حتی ویدئوهای توسعه بازی نیز به صورت نخواسته به بیرون درز پیدا کرده است.

مایکروسافت نیز در دفاعیه خود در دادگاهی برای پرونده خرید اکتویژن عرضه GTA 6 را در 2024 اعلام کرد. در همین راستا خیلی‌ها انتظار دارند که حداقل اخبار و تریلرهای رسمی و حتی تاریخ عرضه این بازی در سال جاری توسط راک استار مشخص شود.

با این حال نمی‌توان انتظار عرضه این بازی را در 2023 داشت اما صد درصد به صورت رسمی و یا غیررسمی قرار است شاهد اخبار بیشتری از این بازی باشیم. در همین رابطه راک استار برای بازی‌های قبلی مانند GTA 5 و Red Dead Redemption 2 نیز دو سال قبل از عرضه، این بازی‌ها را به صورت رسمی معرفی کرد بنابراین با معرفی این بازی در سال جاری میلادی می‌توان انتظار عرضه آن در 2025 را داشت.

عرضه کنسول نینتندو سوییچ 2 نیز یکی دیگر از پیش بینی‌هایی است که احتمال به واقعیت تبدیل شدن آن بالا است و با توجه به اینکه آمار Steam Deck نشان داده که کنسول فعلی نینتندو سوییچ، نسبتا قدیمی شده، می‌توان انتظار معرفی و عرضه نسل جدید را در سال جاری میلادی داشت.

در همین راستا شایعه‌ای نیز اخیرا منتشر شده بود و حاکی از یک ارتقا برنامه‌ریزی شده برای این سری کنسول تا عرضه نسل بعدی است و احتمالا قبل از معرفی سوییچ 2، نینتندو یک نسخه ارتقا یافته که احتمالا چیزی شبیه به پلی استیشن پرو برای نینتندو است را در دسترس قرار می‌گیرد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما