ربات‌های سال ۲۰۲۲: باهوش‌تر، کوچک‌تر و مرگبارتر

پیشرفت در ساخت این ربات‌ها به پشتوانه هوش مصنوعی پیشرفته و حسگرهای الکترونیکی کوچک‌تر روی داده است.

ربات‌های سال ۲۰۲۲: باهوش‌تر، کوچک‌تر و مرگبارتر

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از ایرنا، با هم نگاهی به برخی از آن‌ها می‌اندازیم:

ربات حشره

در سال ۲۰۲۲، دانشمندان در تلاش برای ساختن ربات‌های کوچک‌تر، از دنیای حشرات الهام گرفتند. آن‌ها حسگرهای چاپ‌شده سه‌بعدی را به سوسک هیسینگ ماداگاسکار بستند تا قربانیان احتمالی را در زلزله‌ها بیابند. دانشمندان حشرات کاملاً ‌رباتیکی ساختند که می‌توانند نشت گاز را از طریق بوکشیدن پیدا کنند؛ همچنین موفق به ساخت کرم‌های شب‌تاب رباتیک شدند که به طور بالقوه می‌توانند مزارع را در فضا گرده‌افشانی کنند.

 

170090144

 

ربات‌های انسان‌نما

در سال ۲۰۲۲، جست‌وجوی بی‌پایان برای ساخت ربات‌هایی به شکل انسان به موفقیت‌های چشمگیری منجر شد. ایلان ماسک از نمونه اولیه ربات اپتیموس (optimus) شرکت تسلا پرده‌برداری کرد. این ماشین‌های دوپا رکورد سرعت را شکستند و شرکت گوگل توانست نمونه‌ای از این ربات بسازد که همبرگرها را سرخ می‌کند.

 

170090182

 

ربات‌های خدماتی

کمبود نیروی کار در عصر کرونا موجب شد رستوران‌ها ربات‌ها را به جای انسان‌ها استخدام کنند. آن‌ها می‌توانند کارهایی مانند سرخ‌کردن سیب‌زمینی‌ و پذیرایی با نوشیدنی را انجام دهند.

 

170090152

 

ربات‌های پزشکی

پزشکان احتمالاً در کارشان از ربات‌هایی کمک خواهند گرفت که از ژل‌های نرم بهتر و آهن‌رباهای کوچک‌تر ساخته شده‌اند. یک نمونه از آن‌ها، یک ربات به شکل مار و به اندازه شاخک حشرات است که در ریه‌ها می‌لغزد و سرطان را تشخیص می‌دهد.

 

170090155

 

ربات کارگر انبار کالا

جنگ میان انسان‌ها و ربات‌ها به نقطه عطف خود رسیده است؛ زیرا شرکت‌های بزرگی مانند آمازون و فِدِکس در انبارهای کالا از ربات‌ها استفاده می‌کنند که می‌توانند به همان ظرافت انسان‌ها، اشیا را در دست بگیرند.

 

170090156

 

ربات پهباد قاتل

جنگ در اوکراین موجب افزایش استفاده از ربات‌های مرگبار شده است. یک شرکت رژیم صهیونیستی پهپادهایی ساخته است که قادرند افراد را بکشند و این قابلیت را دارند که در درگیری‌های شهری مانند درگیری‌های میان اسرائیل و

​فلسطینیان استفاده شود.استفاده از این پهبادها در جنگ خشم برخی از فعالان حقوق بشر را برانگیخته است.

 

170090158

 

 

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما