تاکسی‌های اینترنتی حق جابجایی مسافر بین شهری را ندارند

فرماندهی انتظامی کشور در یک نامه به پلیس راه فراجا اعلام کرد که ناوگان شخصی و همچنین تحت مدیریت شرکت‌های اینترنتی حق جابجایی مسافر بین شهری را ندارند

تاکسی‌های اینترنتی حق جابجایی مسافر بین شهری را ندارند

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازجی اس ام ،فرماندهی انتظامی کشور در نامه‌ای به ریاست پلیس راه استان‌های کشور اعلام کرد ناوگان‌ شخصی، سواری‌های پلاک شخصی مسافربر و همچنین شرکت‌های حمل مسافر خصوصی و اینترنتی با عناوین اسنپ، تپسی و غیره مجاز به حمل مسافر نبوده و این مسئله خارج از ضوابط و قوانین تلقی شده و ممنوع است. سرتیپ پاسدار حسن مومنی همچنین دلیل این فرمان را ضایع شدن حقوق رانندگان حمل و نقل عمومی در جاده‌ها عنوان کرد و از پلیس راه استان‌های کشور خواست تا مانع جابجایی مسافر از سوی این افراد و شرکت‌ها در جاده‌های سراسر کشور شوند.

همچنین در این نامه آمده است که رانندگی در جاده‌های کشور نیازمند طی کردن مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم و پروانه فعالیت است. فرماندهی انتظامی کشور همچنین مجوزات لازم را پروانه فعالیت شرکت، کارت سلامت راننده، کارت هوشمند رانندگی، کارت هوشمند ناوگان، دفترچه ثبت ساعت و گواهی معاینه فنی عنوان کرد و گفت که شرکت‌های تاکسیرانی اینترنت و مسافرکشان شخصی هیچکدام از این مجوزها را دارا نیستند. این دومین ممنوعیت اعمال شده برای تاکسی‌های اینترنتی است. پیش از این دادستانی ورود رانندگان تاکسی‌های اینترنتی را به شعاع 800 متری فرودگاه بین المللی امام خمینی ممنوع اعلام کرده بود. در این راستا سرپرست فرودگاه امام خمینی نیز اعلام کرد که برای این دسته از رانندگان مکان خاصی را اعلام خواهند کرد که باعث واکنش بسیاری از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی شد.

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما