تصاویر موجودات فضایی در دریا، مردم را به وحشت انداخته است، اما حقیقت چیست؟

یک عکاس، تصاویری از موجودات فضایی در دریا منتشر کرد و با آن‌ها مردم را به وحشت انداخت؛ اما آشکار شدن حقیقت به زودی گریبانگیر او شد.

تصاویر موجودات فضایی در دریا، مردم را به وحشت انداخته است، اما حقیقت چیست؟

به گزارش گروه دانش وفناوری اقتصاد ۱۰۰ وبه نقل از گجت نیوز، برداشتن قدمی اشتباه در رسانه‌های اجتماعی با عواقب جبران‌ ناپذیر همراه است. یک عکاس با انتشار تصاویر بیرون آمدن موجودات فضایی از دریا باعث ایجاد رعب و وحشت درمیان مردم شد؛ اما حقیقت ماجرا چیست؟

واقعیت پشت تصاویر موجودات فضایی در دریا

یک عکاس به نام یان ورستر (Jan vorster) با انتشار تصاویر بیرون آمدن موجودات فضایی از دریا در سواحل آفریقای جنوبی، باعث ایجاد نگرانی درمیان مردم شد.

این عکاس حتی شروع به دریافت پیام‌هایی با این عنوان کرد که آیا ساحلی که او در آن عکاسی کرده، برای بازدید امن است یا خیر. با این حال مشخص شد که عکس بیگانگان در دریا درواقع فقط گیاهان مرده آلوئه‌ورا را نشان می‌دهد.

گیاهان دریایی

ورستر گفت که هنگام غروب خورشید در حین قدم زدن در ساحل کیپ غربی برای تصویربرداری از این گیاهان از یک دوربین Nikon D7100 با لنز Nikkor 18-140mm استفاده کرده است. ورستر افزود:

من این [تصویر] را در صفحه فیس بوک خود، دو انجمن فیس بوک مربوط به Still Bay و در یکی دیگر از انجمن‌های فیس بوک آفریقای جنوبی پست کردم و از آن‌ جا این تصاویر منتشر شدند. چندین صفحه فیس بوک، این تصاویر را برداشته و به اشتباه برای آن عنوان “عنکبوت دریایی” را انتخاب کردند.

ورستر می‌گوید که می‌خواسته از این موضوع به عنوان استعاره‌ استفاده کند و بگوید که مردم این گیاهان را به عنوان بیگانه می‌بینند؛ در حالی که درواقع ما بیگانگان دو پا هستیم که دنیای گیاهان را به هم ‌می‌ریزیم.

موجودات فضایی دریا

اما او از واکنش مردم شگفت‌ زده شد. ورستر فکر می‌کرد مردم با این استعاره سرگرم می‌شوند؛ اما مسئله بسیار جدی شد و کار به جای باریک کشید. برخی از مردم آنقدر نگران این تصاویر شدند که به ورستر پیام دادند و پرسیدند که آیا رفتن به داخل آب، امن است یا خیر.

مردم مضطرب حتی این تصاویر را برای یک دانشمند محیط زیست ارسال کردند و دانشمند تایید کرد که گیاهان آلوئه‌ورا هیچ خطری برای انسان ندارند. ورستر درباره نگرانی مردم گفت:

مردم مدام از من می‌پرسند که این [موجودات] چه زمانی بیرون می‌آیند و آیا فقط در شب بیرون می‌آیند؟ برخی از مردم گفتند که من آن‌ها را گمراه کرده‌ام و باید به خاطر این کار مصلوب شوم. اما بسیاری از مردم نیز [با این تصاویر] سرگرم شدند.

گیاه آلوئه‌ورا

گفته می‌شود که ورستر با وجود واکنش غیرمنتظره مردم به تصاویرش، دلسرد نخواهد شد و قول می‌دهد که برای افزایش آگاهی مردم درمورد مسائل زیست‌محیطی در Still Bay از تعداد بیشتری از موجودات تصویربرداری کند. او همچنین گفت:

من چیزهای زیادی درمورد رسانه‌های اجتماعی یاد گرفتم. این فقط یک عکس است. من انتظار نداشتم که این اتفاقات بیفتد و واکنش‌ها به آن انقدر بزرگ باشد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما