زنگ خطر سرطان پستان در گلستان/ شناسایی و درمان با کمک جهاددانشگاهی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به روند افزایشی ابتلا به سرطان پستان در گلستان، گفت: متأسفانه روند ابتلا به سرطان پستان در استان گلستان بالاتر از میانگین کشوری است.

زنگ خطر سرطان پستان در گلستان/ شناسایی و درمان با کمک جهاددانشگاهی

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از ایسنا، دکتر نرگس بیگم میربهبهانی با اشاره به همکاری دانشگاه علوم پزشکی با جهاددانشگاهی استان گلستان در راه‌اندازی مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان اظهار کرد:

دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان همکاری خود را برای تسهیل در اجرای طرح غربالگری سرطان پستان با جهاددانشگاهی گلستان اعلام کرده و رئیس دانشگاه نیز از اجرای این طرح استقبال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تجهیز زمینی به مساحت دو هزار و ۶۰۰ مترمربع برای شناسایی و غربالگری و درمان سرطان پستان در دستور کار قرار گرفت، افزود: نشست هایی با تمامی پزشکان و فعالان حوزه پاراکلینیک در تشخیص و درمان سرطان پستان تشکیل شده و جهاددانشگاهی کشور نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود، جهاددانشگاهی گلستان را برای راه‌اندازی و تجهیز مرکز غربالگری سرطان پستان تأیید کردند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه هسته‌ای به‌عنوان هسته تحقیقات سرطان پستان در مرکز تحقیقات سرطان که زیرپوشش معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان قرار دارد در استان شکل گرفته است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی گلستان نیز دستگاه ماموگرافی را در بیمارستان تأمین اجتماعی گرگان مستقر کرده و کار بیماری یابی، شناسایی و تشخیص و در صورت لزوم جراحی بیماران مبتلا به سرطان پستان را انجام می‌دهد.

میربهبهانی متذکر شد: در حال حاضر موافقت اصولی نیز برای جهاددانشگاهی گلستان اخذ شده و مشغول ساخت و تجهیز ساختمان مرکز غربالگری و درمان سرطان پستان هستند تا ساختمان موردنظر برای خدمات‌دهی به مردم استان گلستان فعال شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان، سرطان پستان را شایع‌ترین سرطان در استان گلستان دانست و گفت: متأسفانه آمار ابتلا به سرطان پستان در گلستان بالا است و بالاتر از سرطان گوارش قرار گرفته است، 

وی دو عامل دخالت ژنتیک و محیط را در ابتلا به سرطان پستان اثرگذار خواند و خاطرنشان کرد: امروز ابتلای به سرطان پستان در دنیا بسیار شایع شده و متأسفانه روند ابتلا به سرطان پستان در استان گلستان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش ایسنا، با توجه به آمار قابل‌توجه سرطان پستان در گلستان، جهاددانشگاهی استان در اقدام جهادی در این حوزه گام برداشت و در نتیجه اقدامات انجام شده، گلستان نخستین مرکز استانی شبکه ملی پیشگیری از سرطان پستان می‌شود.

 

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : موج کاهشی دلار، بازار طلا را عقب راند

اخبار سلامت

سینما در سینما