گوگل تا سال 2024 احتمالا دو گوشی تاشو معرفی خواهد کرد

به تازگی نقشه ‌راه احتمالی برند گوگل فاش شده است که برنامه کلی غول فناوری آمریکایی را تا سال 2025 نشان می‌دهد.

گوگل تا سال 2024 احتمالا دو گوشی تاشو معرفی خواهد کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام، در چند سال اخیر جزئیات و مشخصات فنی محصولات گوگل به خصوص سری پیکسل زودتر از آنکه توسط این برند برجسته اعلام شود، در طی شایعات و گزارش‌های مختلفی لو می‌رفت که به نوعی باعث می‌شد رویدادهای گوگل بیشتر فرم نمایشی به خود بگیرند. در این راستا، گوگل سعی می‌کند برای جلوگیری از نشت اطلاعات توسط افشاگران جزئیات فنی محصولات خود را پیش از رونمایی رسمی اعلام کند و در اختیار کاربران قرار دهد.

حالا اما به نظر می‌رسد افشاگران بار دیگر موفق شده‌اند از برند گوگل سبقت بگیرند چرا که امروز در طی گزارشی نقشه ‌راه کلی این غول فناوری آمریکایی از سال 2023 تا 2025 برجسته منتشر شد. به طور کلی، نقشه‌راه یک برنامه جامع برای عرضه محصولات یک برند است که اهداف کوتاه‌مدت و بلند‌مدت آن برند را مشخص می‌کند.

 

طبق نقشه راه گوگل، در سال 2023 شاهد رونمایی از پیکسل 7a با اسم رمز Lynx و پیکسل فولد با اسم رمز Felix خواهیم بود. این دو گوشی هوشمند احتمالا در طی کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O گوگل که در ماه آوریل و یا مه معرفی برگزار خواهد شد، معرفی می‌شوند. علی‌رغم آن که شایعات گذشته ادعا کرده‌ بودند که نام گوشی تاشو گوگل پیکسل نوت‌پد است، به نظر می‌رسد پیکسل فولد نام نهایی اولین گوشی تاشو گوگل خواهد بود.

افشاگران ادعا کرده‌اند که برچسب قیمتی پیکسل 7a به مانند پیکسل 6a برابر با 450 دلار خواهد بود. نسخه میان‌رده سری پیکسل 7 همچنین احتمالا از نرخ نوسازی 90 هرتزی و شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد. از آن سو، شایعات مختلف اذعان داشته‌اند که پیکسل فولد نیز با قیمت 1800 دلاری روانه بازار خواهد شد. اگر این شایعه درست باشد، گوشی تاشو گوگل با قیمت مشابه گلکسی زد فولد 4 عرضه خواهد شد.

اواخر سال 2023، باید منتظر معرفی سری پیکسل 8 باشیم که شامل دو مدل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو می‌شود، طبق این گزارش، پیکسل 8 از نظر ابعاد و نمایشگر مقداری کوچک‌تر پیکسل 7 خواهد بود ولی پیکسل 8 پرو دقیقا از نمایشگر 6.7 اینچی پیکسل 7 پرو بهره خواهد برد. به علاوه، نسل جدید پرچمدار گوگل احتمالا با تراشه تنسور G3 روانه بازار خواهد شد. البته باید اشاره کرد که سری پیکسل 8 در مقایسه با سری پیکسل تفاوتی خاصی از نظر مشخصات فنی نخواهد داشت.

نسخه میان‌رده سری پیکسل 8 یعنی پیکسل 8a احتمالا در سال 2024 معرفی خواهد شد که ممکن است عرضه آن به فروش موفق پیکسل 7a وابسته باشد. به هر روی، انتظار می‌رود پیکسل 8a با افزایش قیمت 50 دلاری مواجه شود و با قیمت 500 دلاری به فروش برسد. در طی همین سال، سری پرچمدار پیکسل 9 رونمایی خواهد شد که برای اولین بار در خود سه مدل را جای داده است. این سه مدل شامل گوشی‌های پیکسل 9 (مشابه نمایشگر پیکسل 8)، پیکسل 9 پرو (با نمایشگر 6.7 اینچی) و یک مدل پرو می‌شود که از نمایشگر 6.3 اینچی و مشخصات فنی پیکسل 9 پرو برخوردار است.

شایان ذکر است که به نظر می‌رسد گوگل با عرضه سری پیکسل 9 قصد دارد استراتژی مشابه اپل را پیاده‌سازی کند چرا که اپل نیز یک گوشی پرو (آیفون 14 پرو) با نمایشگر 6.3 اینچی دارد در حالی که نسخه 6.7 اینچی نقش مدل پرو مکس را ایفا می‌کند. جدا از مشخصات فنی احتمالی متفاوت، هر سه گوشی سری پیکسل 9 از تراشه جدید تنسور بهره خواهند برد که تنسور G4 نام خواهد داشت. آخرین محصولی که گوگل در سال 2024 معرفی می‌کند یک گوشی تاشو دیگر است که هنوز هیچکدام از جزئیات فنی آن مشخص نشده است ولی احتمالا عرضه آن به استقبال کاربران از پیکسل فولد بستگی زیادی خواهد داشت.

برای سال 2025، گوگل احتمالا نیم نگاهی به عملکرد خود در سال 2023 و 2024 خواهد داشت تا برنامه‌های معرفی محصولات خود را تعیین کند. به علاوه، در این سال گوگل احتمالا ایده توسعه یک گوشی تاشو فلیپ را خواهد داشت که اگر به واقعیت بپیوندد، در طی سال 2025 معرفی خواهد شد. جدا از این گوشی تاشو جدید، چهار گوشی پیکسل دیگر نیز رونمایی خواهند شد که شامل دو نسخه استاندارد و دو مدل پرو با نمایشگر‌های کوچک و بزرگ می‌شود.

در نهایت باید اشاره کرد که این گزارش توسط یک افشاگر برجسته به اشتراک گذاشته شده است که سابقه خوبی در افشای اطلاعات دقیق محصولات فناوری دارد. با این وجود، به طور قطع نمی‌توان گفت این اطلاعات گزارش شده کاملا درست هستند چرا که نقشه‌راه گوگل ممکن است با گذشت زمان و روی دادن رخدادهایی غیرمنتظره دچار تغییر و تحول شوند. 

 

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما