بررسی هدفون بی‌سیم هایلو مدل T15؛ خوش‌قیمت با شارژدهی غافلگیرکننده

هدفون بی‌سیم مدل T15، یک محصول بسیار باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه از شرکت هایلو است که در بازار ایران توانسته نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند و به یکی از پرفروش‌ترین هدفون‌های بی‌سیم فروشگاه دیجی کالا تبدیل شود.

بررسی هدفون بی‌سیم هایلو مدل T15؛ خوش‌قیمت با شارژدهی غافلگیرکننده

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از دیجی کالامگ،این روزها اکثر کاربران به دنبال محصولات باکیفیتی می‌گردند که علاوه بر ارائه‌ی امکانات و قابلیت‌های خوب، قیمت مناسبی نیز داشته باشد. هدفون بی‌سیم هایلو مدل T15 نیز جزو همین دسته از محصولات به شمار می‌رود. هایلو یک برند موفق چینی است که در بازار ایران توانسته به محبوبیت خوبی دست پیدا کند و اکثر محصولات آن در فروشگاه دیجی کالا فروش خوبی را تجربه می‌کنند. این هدفون بی‌سیم هایلو در عین داشتن قیمت مناسب، قابلیت‌های بسیار خوبی دارد.

یکی از بارزترین قابلیت‌های هدفون بی‌سیم هایلو مدل T15، کیس شارژ قدرتمند آن است که طبق ادعای این شرکت می‌تواند این هدفون‌ بی‌سیم را تا ۱۰۰ بار شارژ کند که اگر صحت داشته باشد، یک اتفاق بی‌نظیر خواهد بود. علاوه بر این موضوع، کیس شارژ هدفون بی‌سیم هایلو مدل T15 می‌تواند در نقش یک مینی پاوربانک ظاهر شود و در مواقع ضروری دستگاه‌های هوشمند شما را شارژ کند. بنابراین اگر به دنبال یک هدفون بی‌سیم اقتصادی و با امکانات خوب می‌گردید.

ظاهر هدفون بی‌سیم T15 هایلو نسبت به سایر هدفون‌های هم‌رده کمی متفاوت است و از نظر طراحی شباهت‌های بسیار زیادی به هدفون ردمی ایرداتس ۲ شیائومی دارد. اما برخلاف هدفون شیائومی، از یک ساقه‌ی بسیار کوتاه در بخش انتهایی همراه با سوراخی به عنوان میکروفون بهره می‌برد. به گفته‌ی هایلو، طراحی این محصول با هدف سبک‌تر، ارگونومیک‌تر و راحت‌تر قرار گرفتن هدفون در گوش توسعه یافته است.

صرف نظر از طراحی متفاوت این هدفون بی‌سیم، T15 هایلو بسیار محکم و فیکس درون گوش قرار می‌گیرد و به این راحتی‌ها از گوش شما در نمی‌آید. بنابراین برای استفاده‌ی کاربرانی که به هدف ورزش کردن به دنبال یک هدفون بی‌سیم خوب هستند، یکی از بهترین گزینه‌های ممکن به شمار می‌رود. علاوه بر این، این محصول از نوع توگوشی است؛ یعنی به طور کامل وارد مجرای گوش می‌شود و به طور غیرفعال نویز خارجی را خنثی می‌کند. در جعبه‌ی هدفون، دو جفت سری سیلیکونی اضافی دیده می‌شود تا کاربر بتواند مناسب‌ترین آن را برای گوش خود در نظر بگیرد.

هدفون بی‌سیم T15، مانند بسیاری دیگر از هدفون‌های هایلو نظیر GT1 و GT1 پرو، حساسیت بسیار بالایی به لمس دارند و این موضوع در میان هدفون‌های اقتصادی امری بسیار عادی به شمار می‌رود. کاربران می‌توانند با ترکیب کنترل‌های لمسی، چندین عملکرد متفاوت را به وجود بیاورند. برای مثال دوبار ضربه زدن به هدفون تماس را می‌پذیرد یا به آن پایان می‌دهد. یک بار ضربه زدن پخش موسیقی را متوقف و یا آن را از سر می‌گیرد. سه ضربه روی هدفون سمت چپ، دستیار صوتی را فعال می‌کند، در حالی که سه ضربه روی سمت راست، حالت تاخیر کم را روشن یا خاموش می‌کند.

یکی از نکات منفی این هدفون بی‌سیم در این بخش دشواری یادگیری این کنترل‌های لمسی است، زیرا در دفترچه راهنمای این هدفون این دستورات به زبان چینی درج شده است. به همین دلیل کاربران برای دانستن این دستورات لمسی باید به وب‌سایت Haylou که به زبان انگلیسی است مراجعه کنند. در مورد کیس شارژ این محصول نیز باید اشاره کنیم که به دلیل باتری پرظرفیت به کار برده شده درون آن، شکلی مستطیلی با گوشه‌های گرد و اندازه‌ی نسبتاً بزرگ دارد.

این کیس شارژ در مقایسه با سایر محصولات هم‌رده‌ی خود، وزن سنگین‌تری داشته و شاید جابه‌جایی آن برای شما آزاردهنده باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم که آن را در جیب خود حمل نکنید. روی بدنه‌ی کیس شارژ هدفون بی‌سیم T15 هایلو ۲ پورت دیده می‌شود: در قسمت جلویی یک پورت USB-A برای اتصال آن به سایر دستگاه‌ها وجود دارد، در حالی که کانکتور microUSB نیز در سمت راست آن به چشم می‌خورد.

 

از آنجایی که این محصول، یک هدفون اقتصادی و کاملا ساده است، هیچ اپلیکیشن اختصاصی برای دسترسی به تنظیمات یا تغییر عملکردهای لمسی آن در دسترس نیست. تنها راه اتصال این محصول از طریق بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰ است و می‌توان آن را از این طریق به گوشی‌های اندرویدی، آیفون (iOS)، نوت‌بوک‌ها و کامپیوترها متصل کرد. در تست‌های صورت گرفته، هدفون T15 هایلو به گوشی هوشمند گلکسی S20 سامسونگ به راحتی متصل شد و هیچ مشکلی از این بابت وجود نداشت.

هنگامی که هدفون‌ها را از کیس شارژ خارج می‌کنید، هدفون‌ها به حالت آماده به اتصال تغییر وضعیت می‌دهند. از نظر برد عملکردی نیز این هدفون بی‌سیم همانند سایر محصولات هایلو برد مناسب ۱۰ متری را ارائه می‌دهد که عملکرد خوبی از این بابت نیز دارد، اما زمانی که دو یا چند دیوار به عنوان مانع وجود داشته باشد، ممکن است اختلالاتی در اتصال شما ایجاد شود. در صورت بروز مشکل و وصل نشدن هدفون به دستگاه مد نظر شما، راه‌حل این است که هدفون‌ها را دوباره در قاب قرار دهید و سپس مجددا آن‌ها بیرون بیاورید یا کنترل‌های لمسی آن‌ها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه نگه دارید تا به صورت دستی تنظیم مجدد شوند.

هدفون‌های اقتصادی هایلو معمولاً از نظر کیفیت صدایی که به کاربران ارائه می‌دهند، در یک حد هستند. با این حال، بر خلاف هدفون‌های GT1 و GT1 Pro  که بیشتر بر فرکانس‌های متوسط و بالا تمرکز می‌کنند، T15 فرکانس‌های متعادل‌تری را در اکثر ریتم‌ها به گوش کاربران می‌رساند. همچنین نباید بیس نرم این هدفون را نیز از قلم بیندازیم. در مجموع می‌توان گفت که این هدفون بی‌سیم هایلو کیفیت صدای بسیار خوبی دارد.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که هنگام گوش دادن به آهنگ‌های بیس‌دار، اعوجاج در صدای ارائه شده شنیده نمی‌شود و این موضوع زمانی که حجم صدا بسیار بالا باشد نیز به همین ترتیب است. در آهنگ‌های ملایم نیز این هدفون، صدای فوق‌العاده شفافی را به گوش کاربران می‌رساند. هدفون T15 هایلو، با کیفیت صدای بسیار خوبی که ارائه می‌دهد، کاربران گوشی‌های هوشمند معمولی را شگفت‌زده خواهد کرد.

استفاده از این هدفون برای پخش‌های زنده و دیدن ویدیوهای یوتیوب نیز بسیار مناسب است و صدا را با کمترین تأخیر ممکن منتقل می‌کند. این محصول همچنین دارای یک حالت تاخیر کم است که برای استفاده‌های گیمینگ و به ویژه بازی‌های تیراندازی گزینه‌ی ایده‌ آلی به شمار می‌رود. البته باید اشاره کنیم که تفاوت چندانی بین حالت استاندارد و حالت تأخیر کم در این هدفون به گوش نمی‌رسد که این با توجه به اقتصادی بودن این هدفون، امری منطقی محسوب می‌شود.

 

همانطور که در ابتدای این مقاله نیز به آن اشاره شد، باتری ۲۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی کیس شارژ هدفون بی‌سیم T15 هایلو، مهم‌ترین قابلیت این محصول به شمار می‌رود و هایلو نیز ادعای ۱۰۰ ساعت شارژدهی هدفون را به لطف این کیس شارژ داده است. جالب اینجاست که در صفحه رسمی هدفون، چیزی دیگر ثبت شده و ظاهراً این هدفون با کیس شارژ می‌تواند حداکثر تا ۶۰ ساعت شارژدهی ارائه دهد.

صرف نظر از ادعاهای متفاوت هایلو، ما با یک هدفون منحصر‌به‌فرد روبرو هستیم که برای سفرهای طولانی گزینه‌ی بسیار ایده آلی به شمار می‌رود، چراکه مانند هدفون‌های بی‌سیم قدیمی نگرانی از بابت شارژ کردن آن نخواهید داشت. خود هدفون‌ها به تنهایی شارژدهی بسیار معمولی دارند و با یک بار شارژ قادرند بیش از ۳ ساعت و نیم پخش موسیقی را ارائه دهند که بسته به میزان صدا می‌تواند تا ۴ نیز ساعت برسد.

در آزمایش‌های صورت گرفته روی این هدفون مشخص شد که در طول یک هفته برای گوش دادن به موسیقی روزانه، شما می‌توانید به راحتی تا ۸ بار هدفون را از طریق کیسش شارژ کنید. این محصول می‌تواند برای افرادی که به طور پیوسته در سفر هستند و دسترسی به شارژر ندارند، انتخاب بسیار مناسبی باشد، زیرا نگرانی بابت اتمام شارژ این محصول نخواهند داشت. کیس شارژ این هدفون بی‌سیم همچنین به عنوان یک مینی پاوربانک عمل می‌کند و شما می‌توانید گوشی هوشمند خود را با آن شارژ کنید.

البته باید اشاره کنیم که جنبه‌ی پاوربانک داشتن کیس شارژ این محصول، صرفا برای مواقع اضطراری است و با توجه به ظرفیت ۲۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن نباید برای شارژ کامل گوشی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین باید از کابل شارژ مخصوص گوشی خود در این رابطه بهره ببرید. تأمین انرژی مجدد کیس این هدفون نیازمند صرف زمان نسبتاً طولانی است و شارژ شدن کامل آن کمی بیشتر از سه ساعت طول خواهد کشید. این کیس مجهز به ۴ نشانگر LED است که هر کدام نشان‌دهنده ۲۵ درصد از شارژ باتری آن هستند.

T15 هایلو، به عنوان یک هدفون بی‌سیم اقتصادی کیفیت صدای بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و نسبت به سایر مدل‌های هم‌رده نیز عملکرد بهتری دارد. طراحی این هدفون به شکلی است که به راحتی درون گوش جای می‌گیرد و کیس شارژ آن نیز با ظرفیت بسیار خوبش می‌تواند خیال شما را از بابت شارژ کردن این محصول راحت کند. به طور کلی این هدفون بی‌سیم برای کاربرانی که عمر باتری را هنگام خرید یک هدفون بی‌سیم بیش از هر چیز دیگر در اولویت اصلی خود قرار می‌دهند، یکی از بهترین گزینه‌های ممکن به شمار می‌رود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : موج کاهشی دلار، بازار طلا را عقب راند

اخبار سلامت

سینما در سینما