«هوشمندی فناوری» در واحدهای صنعتی با هدف صرفه جویی ارزی و کاهش هزینه های این واحدها اجرا شد

هوشمندی فناوری اطلاع از آخرین تغییرات فناوری و شناسایی روندهای تغییرات جهانی مرتبط با فناوری‌های کلیدی در واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی است.

«هوشمندی فناوری» در واحدهای صنعتی با هدف صرفه جویی ارزی و کاهش هزینه های این واحدها اجرا شد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از ایرنا، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، زینب محمدی عضو هیات مدیره شرکت رهپویان دانش و فناوری فرا درمورد اجرای این طرح گفت: در راستای توسعه هوشمندی فناوری ابتدا در واحدهای صنعتی مسایل فنی و فناوری های کلیدی شناسایی می شود، فرآیند هوشمندی فناوری به این شکل است که در ابتدا در پایگاه های ثبت اختراع، بانک اطلاعات مقالات معتبر، گزارش های تجاری و اطلاعات محصولات تأمین کنندگان کلیدی بررسی می شود.

سهولت در تصمیم‌گیری

وی افزود: در نتیجه روندهای تغییرات فناوری، مسایل حل شده در ارتباط با فناوری های کلیدی، پیشرفت های صورت گرفته و ظرفیت ارتقا برای فناوری ها شناسایی می شود. معمولا نتایج فرآیند هوشمندی فناوری موجب می شود تا شرکت ها در تصمیم گیری ها دقیق تر عمل کرده و به نتایج دلخواه خود نزدیک تر شوند. برای خرید فناوری جدید، تنظیم برنامه ارتقای فنی و افزایش قدرت در مذاکرات مورد تاکید است.

این فناور ادامه داد: برای مثال در یکی از طرح های اجرا شده در واحد الفین ۱۴ ظرفیت ارتقای فنی شناسایی و برنامه ارتقای فنی تدوین شد یا در واحد آروماتیک با لیسانس اکسنس، با محصولات زایلین و بنزن، ۲۰ ظرفیت ارتقای فنی شناسایی شده، اطلاعات اولیه برای تعیین ۱۸ شکاف تکنولوژیک استخراج و برنامه های ارتقای فنی تدوین شد.

محمدی یادآور شد: فرآیند هوشمندی فناوری از آن جهت حائز اهمیت است که یکی از چالش های پیش رو کشورها، تنظیم نوع و شرایط همکاری تکنولوژیک به نحوی است که در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بیشترین عایدی را برای آنها به همراه داشته باشد و همچنین موجب نوآوری و افزایش بهره وری تکنولوژیک شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه لازم است بنا به شرایط موجود تنظیم مقررات، ساختار های سازمانی، شبکه های همکاری، برنامه‌های ملی و فناوری مورد توجه قرار گیرند.

تدوین پیوست فناوری تسهیل شد

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان از دیگر نتایج هوشمندی فناوری را تدوین پیوست فناوری همکاری های تجاری و افزایش میزان یادگیری فناورانه در قراردادها، ارتقای نقش بازیگران کلیدی صنعت نفت در توسعه فناوری و نوآوری و پیشبرد برنامه های خودکفایی عنوان کرد.

محمدی تاکید کرد: هوشمندی فناوری علاوه بر صرفه جویی ارزی کمک می کند تا واحدهای صنعتی بتوانند هزینه های خود را کنترل و در مصارف خود صرفه جویی کنند.

 

 

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما