مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A53 ؛ برتری با کدام است؟

گوشی‌های سامسونگ گلکسی A53 و گلکسی A52s دو گوشی پرطرفدار سامسونگ هستند. در این مقاله، به مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A53 می‌پردازیم.

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A53 ؛ برتری با کدام است؟

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از تکراتو، اگر شما هم می‌خواهید یکی از این گوشی‌ها را خریداری کنید و انتخاب برای شما سخت است، مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند که بدانید کدام یک از این گوشی‌ها ارزش خرید بالاتری دارند.

Galaxy A53 چند ماه پس از گلکسی A52s معرفی و روانه بازار شد. این گوشی‌ها جزء پرفروش‌های سامسونگ محسوب می‌شوند و با وجود عرضه گوشی‌های جدیدتر، همچنان طرفداران خاص خود را دارند.

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A53

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A53

اگرچه هر دوی این گوشی‌ها از برند سامسونگ بوده و شباهت‌های زیادی دارند، اما تفاوت‌های قابل‌توجهی نیز میان آن‌ها دیده می‌شود که بهتر است قبل از خرید، از این تفاوت‌ها آگاه شوید. ما در این مقاله، گوشی‌های گلکسی A53 و گلکسی A52s را از نظر طراحی و ساختار، نمایشگر، عملکرد، دوربین و باتری موردبررسی قرار می‌دهیم تا به شما کمک کنیم انتخاب بهتری داشته باشید.

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A52s از نظر طراحی و ساختار

وقتی به طراحی گلکسی A53 و گلکسی A52s نگاه می‌کنیم، متوجه شباهت بسیار زیاد این دو اسمارت‌فون می‌شویم. در حقیقت، می‌توان گفت که سامسونگ در ساخت گلکسی A53 خلاقیت خاصی از خود نشان نداده و از همان طراحی مشابه گلکسی A52s استفاده کرده است.

در مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A53 می‌بینیم که در پنل پشتی این دو اسمارت‌فون، یک ماژول مستطیل شکل برای دوربین‌ها تعبیه شده که در گوشه بالا سمت چپ به‌صورت عمودی قرار گرفته است و چهار لنز دوربین را در خود جای می‌دهد. سه دوربین با اندازه بزرگ‌تر در زیر یکدیگر و یک دوربین با اندازه کوچک‌تر در کنار آن‌ها دیده می‌شود که یک فلش LED نیز با اندازه کوچک زیر لنز کوچک قرار گرفته است.

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A53

سامسونگ برای ساخت هر دوی این گوشی‌ها از مواد پلاستیکی باکیفیت استفاده کرده است که هنگام در دست گرفتن آن، اصلاً احساس بدی به کاربران دست نخواهد داد. بااین‌حال، سطح گوشی چندان صاف نیست که شاید برخی از کاربران را اذیت کند. در پایین پنل پشتی این دو اسمارت‌فون هم لوگوی سامسونگ را حکاکی کرده‌اند که اصالت این گوشی‌ها را نشان می‌دهد.

در پنل جلویی هم شاهد یک صفحه‌نمایش بزرگ هستیم که دوربین سلفی در بالای آن قرار گرفته است. اگرچه وزن هر دو گوشی مساوی و به‌اندازه 189 گرم است، اما باید بدانید که گوشی گلکسی A53 با ابعاد 159.9×74.8×8.1  میلی‌متر، کمی جمع‌وجور‌تر از گوشی گلکسی A52s با ابعاد 159.6×75.1×8.1 میلی‌متر است.

شباهت دیگری که از نظر طراحی میان گلکسی A52s و گلکسی A53 وجود دارد، این است که هر دوی این گوشی‌ها دارای گواهی IP67 هستند. به همین دلیل هم تا حد زیادی خیال شما را از بابت گردوغبار و پاشش آب راحت می‌کنند.

تفاوت دیگری که با مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A53 متوجه آن می‌شویم، رنگ‌بندی آن‌هاست. علاوه بر رنگ‌های مشکی و سفید که هر دوی این گوشی‌ها دارند، گوشی گلکسی A53 با رنگ‌های آبی و هلویی و گوشی گلکسی A52s با رنگ‌های سبز و بنفش هم عرضه می‌شود.

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A53

مقایسه Galaxy A52s با Galaxy A53

به همین دلیل هم شاید برخی از افراد که به رنگ گوشی خود اهمیت می‌دهند، گلکسی A53 را انتخاب کنند. با وجود همه شباهت‌ها، به نظر می‌رسد گلکسی A53 به دلیل ابعاد کوچک‌تر، می‌تواند گزینه بهتری باشد.

مقایسه Galaxy A52s با Galaxy A53 از لحاظ طراحی و ساختار گلکسی A52s گلکسی A53
ابعاد 159.6×75.1×8.1 میلی‌متر 159.9×74.8×8.1 میلی‌متر
وزن 189 گرم 189 گرم
بدنه و ساختار پنل جلویی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پنل پشتی پلاستیکی پنل جلویی شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، پنل پشتی پلاستیکی، فریم پلاستیکی
سیم‌کارت تک سیم‌کارت (نانوسیم) یا دو سیم‌کارته هیبریدی (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) تک سیم‌کارت (نانوسیم) یا دو سیم‌کارته هیبریدی (نانوسیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
استاندارد IP67، مقاوم در برابر گردوغبار و آب IP67، مقاوم در برابر گردوغبار و آب
رنگ بندی مشکی، سفید، بنفش، سبز مشکی، سفید، آبی، هلویی

مقایسه Galaxy A52s با Galaxy A53 از نظر نمایشگر

این دو گوشی از نظر نمایشگر هم شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند و به‌سختی می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. سامسونگ در هر دوی این اسمارت‌فون‌ها از نمایشگر 6.5 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل با تراکم پیکسلی 405 پیکسل در اینچ استفاده کرده است. با نرخ نوسازی 120 هرتزی، این گوشی‌ها عملکرد بسیار خوبی حین اجرای بازی‌های ویدیویی دارند و می‌توانید از سرعت آن‌ها لذت ببرید.

با مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A53 متوجه می‌شویم که از نظر محافظت هم تغییری میان این دو وجود ندارد و کورنینگ گوریلا گلس 5 وظیفه محافظت از نمایشگر این گوشی‌ها را بر عهده دارد. به لطف رزولوشن 1080 در 2400 پیکسلی و پشتیبانی از قابلیت HDR10، گوشی گلکسی A53 گزینه بسیار خوبی برای تماشای فیلم و سریال است. این‌درحالی‌است‌که گوشی گلکسی A52s از قابلیت +HDR10 پشتیبانی می‌کند که کمی امتیاز نمایشگر این گوشی را بالا می‌برد.

نمایشگر هر دو گوشی از قابلیت Always-On Display پشتیبانی می‌کند و از این نظر هم تفاوتی میان این دو گوشی دیده نمی‌شود. به نظر می‌رسد سامسونگ باید خلاقیت بیشتر و بهتری در گوشی جدید گلکسی A53 در نظر می‌گرفت.

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما