موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد

اقتصاد ۱۰۰ - موشک «فالکون ۹» روز ۲۳ آوریل، ۲۳ ماهواره اینترنتی «استارلینک» را به مدار زمین برد و رکورد سیصدمین فرود را برای مرحله اول خود رقم زد.

موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) عصر روز ۲۳ آوریل به یک نقطه عطف دیگر در استفاده مجدد از موشک دست یافت.

به نقل از اسپیس، یک موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) با ۲۳ ماهواره اینترنتی «استارلینک»(Starlink) در ساعت ۶:۱۷ عصر به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» فلوریدا بلند شد.

اولین مرحله فالکون ۹ حدود ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب برای فرود عمودی به زمین بازگشت و روی سکوی شناور بدون سرنشین اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد.

براساس توضیحات ماموریت اسپیس‌ایکس، این نهمین پرتاب و فرود برای این تقویت‌کننده ویژه بود و جالب‌تر این که این ماموریت، سیصدمین فرود را برای مرحله اول فالکون ۹ رقم زد.

موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد

اسپیس‌ایکس برای اولین بار در دسامبر ۲۰۱۵ یک موشک مداری را فرود آورد. در آن زمان، مرحله اول فالکون ۹ در پایگاه فضایی کیپ کاناورال به زمین نشست. استفاده مجدد از موشک اکنون برای اسپیس‌ایکس یک امر عادی به شمار می‌رود. به عنوان مثال، یکی از تقویت‌کننده‌های فالکون ۹ به رکورد ۲۰ پرتاب دست یافته است.

موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد

در پرتاب روز ۲۳ آوریل، مرحله بالایی فالکون ۹ به حمل ۲۳ ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین ادامه داد و همان طور که برنامه‌ریزی شده بود، آنها را حدود ۶۵ دقیقه پس از پرتاب به مدار فرستاد.

این پرتاب، چهل و یکمین پرتاب سال برای اسپیس‌ایکس و بیست و هشتمین پرتاب سال برای ساخت شبکه ماهواره‌ای بزرگ و همیشه در حال رشد استارلینک بود. به گفته «جاناتان مکداول»(Jonathan McDowell) اخترفیزیکدان و ردیاب ماهواره، در حال حاضر نزدیک به ۵۸۰۰ ماهواره عملیاتی استارلینک در مدار پایین زمین وجود دارد.

انتهای پیام

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما