سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی و رویان در صدر جدول برترین پژوهشگاه‌های ایران

رییس مؤسسه استنادی علوم و پایش علم‌وفناوری از رتبه‌بندی ۵۲ موسسه پژوهشی کشور خبر داد و گفت: بر اساس رتبه‌بندی مؤسسات پژوهشی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و پژوهشگاه رویان در صدر جدول قرار دارند.

سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی و رویان در صدر جدول برترین پژوهشگاه‌های ایران

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از ایرنا، احمد فاضل‌زاده افزود: در رتبه بندی و ارزیابی مؤسسات پژوهشی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه بندی مؤسسات پژوهشی پنج معیار اصلی پژوهش فناوری و نوآوری، بین المللی‌سازی، اثرگذاری اقتصادی و خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات است.

وی اظهار داشت: هر کدام از این معیارهای اصلی به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می‌شوند و عملکرد مؤسسات پژوهشی در هر یک از آنها، به صورت جداگانه ارزیابی می‌شود، در جدول زیر وزن هر کدام از معیارهای اصلی نشان داده شده است.

170053456 (1)

فاضل‌زاده افزود: اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه بندی موسسات پژوهشی از سه طریق جمع آوری شده است؛ اطلاعات پژوهشی که جمع آوری آن بر عهده گروه رتبه بندی است، خوداظهاری مؤسسات پژوهشی که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه بندی توسط رابطان در این مؤسسات به دست می‌آید و برخی اطلاعات که از سایر سازمان ها در اختیار گروه رتبه بندی قرار داده می شود.

در رتبه بندی سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹، تعداد ۵۲ مؤسسه پژوهشی حضور داشتند که اطلاعات آنها بررسی و ارزیابی شد. رتبه این مؤسسات پژوهشی براساس زمینه فعالیت، محاسبه شده است. جدول یک تعداد پژوهشگاه های حاضر در هر گروه را نشان می‌دهد.

170053535

 

نتایج رتبه‌بندی مؤسسات پژوهشی به صورت درهمکرد و نیز به تفکیک زمینه فعالیت آورده شده است:

170053453

همچنین رتبه‌بندی موسسات پژوهشی فعال در زمینه هنر و علوم انسانی به شکل زیر است:

170053580

 

 

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما