مشخصات پهپاد و ریزپرنده هایی که به پایگاه هوایی اصفهان حمله کردند

اقتصاد ۱۰۰ - روز گذشته پایگاه هوایی اصفهان و تبریز مورد حمله ریزپرنده های اسرائیل قرار گرفته و بدون هیچ آسیبی در خاک ایران منهدم شدند. این پرنده‌های کوچک چه مشخصاتی دارند؟

مشخصات پهپاد و ریزپرنده هایی که به پایگاه هوایی اصفهان حمله کردند

به گزارش گروه دانش و فناوری،یمه شب جمعه، 31 فروردین 1403 اسرائیل تعدادی ریزپرنده را به سمت خاک ایران روانه کرد. این ریزپرنده‌ها از بالای سر مردم گذشته، در آسمان پایگاه هوایی اصفهان و تبریز مستقر شده و بلافاصله با واکنش پدافند هوایی ایران به طور کامل منهدم شدند. این حرکت به تعبیر رسانه‌های ایرانی و خارجی، پاسخ اسرائیل به حمله نظامی ایران به این خاک قلمداد شد.

شاید برایتان سؤال باشد که ریزپرنده چیست و چرا اسرائیل برای پاسخ به ایران از این پرنده‌های کوچک استفاده کرده است؟

ریزپردازنده های متجاوز به حریم پایگاه هوایی اصفهان چه مشخصاتی دارند؟

ایجاد امنیت در حریم هوایی یک کشور از اساسی‌ترین مسائلی است که مستقیماً به آرامش و گذر زندگی مردم وابسته است. برای اینکه بتوان آسمانی امن در مقابل متجاوزان داشت، باید از سامانه‌های پیشگیرانه و مقابله‌کننده استفاده کرد که توانایی پاسخ به هرگونه تهدید را داشته باشند.

ریزپردازنده چیست و چه قابلیت های دارد؟

ریزپردازنده، نوعی هواپیمای بدون سرنشین کوچک است که همه ما تصاویر بسیاری از آنها را تاکنون دیده‌ایم. این پرنده‌های کوچک عموماً به صورت عمودی پرواز کرده و برای اهدافی مشخص از آنها استفاده می‌شود. ریزپرنده ها اندازه‌های متفاوتی هم دارند و تعداد پروانه‌های آنها نیز بسته به اندازه و وزن دارد و در مدل‌های مختلف، متفاوت است.

ریزپردازنده‌ها همچنین در زمینه‌های مختلفی همچون نظامی، اکتشافی، علمی، تفریحی و غیره بکار گرفته می‌شوند و با توانایی بالایی که در پرواز به صورت عمودی (مانند هلی‌کوپتر) دارند، می‌توانند مأموریت‌های سپرده شده به خوبی انجام دهند.

ریزپردازنده های متجاوز به حریم پایگاه هوایی اصفهان چه مشخصاتی دارند؟

یکی از کاربردهای اصلی ریزپرنده‌ ها، فعالیت‌های جاسوسی است. شیوه عمل بدین صورت است که دوربینی بر روی بایه پایینی آنها نصب شده و می‌تواند خیلی آرام منطقه‌ای وسیع را ساعت‌ها تصویربرداری کند. این قابلیت شاید مهمترین و بهترین قابلیت این پهپادهای کوچک باشد.

تجربه جنگ‌های اخیر ایالات متحده آمریکا در عراق و افغانستان در استفاده گسترده نیرو‌های آمریکایی از ریزپرنده‌ها، قابلیت‌های آنها را به‌وضوح مشخص کرد. حذف خلبان و نیروی انسانی از هواپیما و نشاندن یک سامانه هوشمند الکترونیکی به‌جای آن اگرچه کار ساده‌ای نیست، اما مزایای قابل‌توجهی را برای این رده از پرنده‌ها به همراه آورده است و دست طراحان را در ارائه طرح‌های نوین و متنوع بسیاری باز گذاشته است.

بسیاری از ریز پرنده‌ها ارزان و آسان تهیه می‌شوند و به آموزش عملیاتی کمی نیاز دارند، یک‌ریز پرنده پیشرفته را می‌توان با قیمتی پایین خریداری کرد و توسط یک نوجوان نیز هدایت کرد بنابراین هر کس می‌تواند یک‌ریز پرنده را به دست آورد و آن را با دوربین‌های قدرتمند، مواد منفجره یا حتی گاز اعصاب مجهز کند.

علت استفاده اسرائیل از ریزپرنده در پاسخ به حمله ایران چیست؟

عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود اینگونه نوشت:

استفاده اسرائیل از ریزپرنده برای حضور در آسمان ایران دو هدف اصلی دارد. ۱- ریزپرنده به معنای آن است که به ایران بگویند قصد ما آسیب جدی نیست و دیگر نمی‌خواهیم تنش را ادامه بدهیم ۲- استفاده از ابعاد رسانه‌ای آن برای بازسازی وجهه از دست رفته رژیم صهیونیستی پس از پاسخ قاطع ایران!

 

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما