سرمایه گذاری عظیم مایکروسافت برای گسترش هوش مصنوعی در امارات

اقتصاد ۱۰۰ - فایننشال تایمز گزارش کرد که مایکروسافت اقدام به سرمایه‌گذاری مبلغ ۱.۵ میلیارد دلاری در شرکت هوش مصنوعی G42 امارات کرده است. این توافق نشان از تغییر مسیر استراتژیک شرکت اماراتی دارد، زیرا چندی پیش تمامی ارتباطات آن با چین به پایان رسیده و به هدف نزدیک شدن به فعالان آمریکایی و برطرف کردن نگرانی‌های امنیت ملی ایالات متحده می‌پردازد.

سرمایه گذاری عظیم مایکروسافت برای گسترش هوش مصنوعی در امارات

به گزارش گروه دانش و فناوری،با این توافق، مایکروسافت حق سهام حداقلی در G42 را کسب کرده و در عوض، شرکت اماراتی از پلتفرم رایانش ابری آژور مایکروسافت در فعالیت‌های خود بهره می‌برد. این توافق باعث تقویت جایگاه ابوظبی به عنوان مرکز هوش مصنوعی منطقه می‌شود و امارات به دنبال تحول دیجیتالی و کاهش وابستگی به درآمد نفت است.

برد اسمیت، نایب‌رئیس هیات مدیره مایکروسافت، این توافق را به عنوان گام اول در همکاری نزدیک دولت‌های امارات و ایالات متحده توصیف کرده و اظهار کرده که همکاری‌های بیشتری در آینده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرعامل G42 نیز در خصوص این توافق ابراز امیدواری کرده و تاکید کرده که این تصمیم به تقویت توانمندی‌های شرکت در مقیاس جهانی کمک خواهد کرد. همچنین اعلام کرده که در مرحله بعدی، دو شرکت برای ساخت دیتاسنتر‌هایی در امارات همکاری و از توسعه دهندگان هوش مصنوعی نیز حمایت خواهند کرد.

این توافق نشان از اعتماد مایکروسافت به امارات به عنوان یک کشور، به G42 به عنوان یک شرکت و به مدیرعامل آن، پنگ ژیائو دارد. امارات با طرح‌های بلندمدت هوش مصنوعی و جذب سرمایه‌های بیشتر، به عنوان یکی از پیشتازان این صنعت مورد توجه قرار گرفته است.

در این راستا، شرکت اوپن‌ای‌آی نیز تلاش خود را برای جذب سرمایه و تقویت تولیدات چیپ به امارات گسترش داده و طرح بلندمدت خود را برای تولید چیپ در این کشور پیگیری می‌کند. با این وجود، این طرح نیازمند سرمایه‌گذاری حدود ۷ هزار میلیارد دلار است.

مایکروسافت به عنوان یکی از شرکای اصلی اوپن‌ای‌آی تاکنون حدود ۱۳ میلیارد دلار را در این استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرده است. این توافق به دنبال ایفای نقش اصلی مایکروسافت در بازار هوش مصنوعی است و به شرکت G42 امکان فراگیری بیشتر خدمات هوش مصنوعی در جهان را می‌دهد.

 

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما