خوردن بال و گردن مرغ برای سلامتی مضر است؟

اقتصاد ۱۰۰ - یکی از متخصصان فیزیولوژی دام و طیور، به مسائل مربوط به تغذیه و سلامتی طیور پرداخته و نظریه ای که خوردن بال و گردن مرغ را برای سلامتی مضر می‌داند را از نظر علمی بررسی کرده است.

خوردن بال و گردن مرغ برای سلامتی مضر است؟

به گزارش گروه دانش و فناوری، این متخصص بیان می‌کند که در قسمت‌هایی از بدن که پوست به استخوان نزدیک می‌شود، علاوه بر وجود رگ‌های بیشتر، ممکن است تجمع چربی هم دیده شود. او توضیح می‌دهد که این تجمع چربی ناشی از وجود عروق خونی و لنف است که در این مناطق وجود دارد. بر اساس باورهای عمومی، فرضیه‌ای وجود دارد که خوردن بال و گردن مرغ برای سلامتی مضر باشد و بهتر است از مصرف آن‌ها خودداری شود.

به عقیده این متخصص،در این قسمت‌ها تجمع چربی بیشتری دیده می‌شود که ممکن است توصیه‌هایی برای اجتناب از مصرف آن‌ها را به دنبال داشته باشد. وی اظهار می‌کند که بیشتر تجمع چربی در این نواحی ناشی از خصوصیات بیولوژیکی طیور است و این امر باعث می‌شود که از نظر تغذیه‌ای این قسمت‌ها به‌خصوص مناسب برای مصرف باشند.

وی همچنین به این نکته اشاره می‌کند که واکسن‌ها معمولاً در مناطق ضخیم ماهیچه‌ای و نه در گردن یا بال‌های طیور تزریق می‌شوند. او توضیح می‌دهد که برخی از واکسن‌ها حتی به‌صورت خوراکی نیز مصرف می‌شوند، بنابراین انتقال مواد واکسنی از طریق مصرف این قسمت‌های بدن، ایده‌ی صحیحی نیست.

 

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما