دوربین سامسونگ برتر است یا شیائومی؟

اقتصاد ۱۰۰ - در این مطلب، به مقایسه عکاسی گوشی های سامسونگ و شیائومی می‌پردازیم و برخی از قابلیت‌های عکاسی اسمارت‌فون‌های این دو برند را ارزیابی می‌کنیم.

دوربین سامسونگ برتر است یا شیائومی؟

به گزارش گروه دانش و فناوری، همان‌طور که می‌دانید، شیائومی و سامسونگ از محبوب‌ترین کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی هستند و اسمارت‌فون‌های این دو برند در رنج‌ قیمت‌های مختلف با استقبال گسترده طرفداران روبه‌رو می‌شوند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت شرکت‌های مذکور، استفاده از جدیدترین سخت‌افزار در گوشی‌های هوشمند است که موجب ثبت جزییات بیشتر در عکس‌ها و پردازش بهتر داده‌های سنسور می‌شود.

با این‌که غول کره‌ای یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سنسورهای تصویربرداری در دنیای اسمارت‌فون‌ها است، اما گوشی‌های شیائومی نیز در زمینه عکاسی حرف زیادی برای گفتن دارند. اگر ملاک اصلی شما برای خرید گوشی صرفا سنسورهای باکیفیت است و می‌خواهید یک گوشی‌هوشمند جدید تهیه کنید که دوربین باکیفیتی را در اختیار شما قرار می‌دهد، توصیه می‌شود مقایسه دوربین گوشی های سامسونگ و شیائومی را از دست ندهید.

مقایسه عکاسی گوشی های سامسونگ و شیائومی

پیش از مقایسه دوربین گوشی های سامسونگ و شیائومی باید به این نکته اشاره کنیم که هردو برند، اسمارت‌فون‌های خود را در رنج قیمت‌های مختلف عرضه می‌کنند و در بخش گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده، طبیعی است که به‌خاطر کنترل قیمت شاهد بهترین سنسورهای تصویربرداری نباشیم؛ اما شرایط برای گوشی‌های پرچمدار شیائومی و سامسونگ فرق می‌کند.

مقایسه دوربین گوشی های سامسونگ و شیائومی

مقایسه عکاسی گوشی های سامسونگ و شیائومی

معمولا در اسمارت‌فون‌های پریمیوم و پرچمدار، کنترل قیمت گوشی چندان مطرح نیست و کمپانی‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی خود و بهترین سخت‌افزاری که در اختیار دارند، یک اسمارت‌فون باکیفیت را برای رقابت با سایر رقبا روانه بازار کنند.

برای این‌که ببینیم دوربین سامسونگ بهتر است یا شیائومی بدنیست سیستم تصویربرداری پرچمدارهای این دوبرند را مقایسه کنیم، اما پیش از آن باید برخی از قابلیت‌های عکاسی گوشی‌های شیائومی و سامسونگ را بررسی کنیم.

قابلیت‌های عکاسی گوشی‌های سامسونگ

در ابتدای مقایسه دوربین گوشی های سامسونگ و شیائومی باید به برخی از قابلیت‌های نرم‌افزار دوربین گوشی‌های سامسونگ اشاره کنیم که عکاسی را لذت‌بخش‌تر می‌کنند. یکی از قابلیت‌های جالبی که گوشی های سامسونگ برای عکاسی سلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهند، شاتر شناور است. گاهی اوقات برای عکاسی سلفی، گوشی خود را در زاویه مناسب قرار می‌دهید، اما امکان دارد که انگشت شما به شاتر نرسد. در این شرایط می‌توانید از شاتر شناور بهره ببرید. البته این قابلیت برای عکاسی سلفی استفاده می‌شود.

سامسونگ علاوه‌بر شاتر شناور، راه‌های دگیری برای عکاسی با دوربین سلفی ارائه می‌دهد که در مقایسه عکاسی گوشی های سامسونگ و شیائومی باید به آن‌ها اشاره کنیم. بعد از فعال کردن گزینه Show Palm می‌توانید فقط با نشان‌دادن کف دست خود به دوربین، عکاسی یا فیلم‌برداری کنید.

دوربین سامسونگ بهتر است یا شیائومی

یکی دیگر از قابلیت‌های جالبی که نرم‌افزار دوربین سامسونگ ارائه می‌دهد، امکان عکاسی با فرمان صوتی است. گاهی اوقات که می‌خواهید عکس‌های دسته‌‌جمعی بگیرید، بعد از تنظیم تایمر دوربین باید سریعا در مکان مناسب قرار بگیرید که می‌تواند کمی مشکل‌ساز شود، در این شرایط با فعال کردن گزینه Voice Command، می‌توانید عکس‌های گروهی و دسته‌جمعی را به بهترین شکل ممکن ثبت کنید.

در ادامه مقایسه دوربین گوشی های سامسونگ و شیائومی بدنیست نگاهی به افکت‌ها و حالت‌های دوربین اسمارت‌فون‌های غول کره‌ای داشته باشیم. سامسونگ برای اصلاح ایرادهای چهره، امکان صاف کردن پوست، تیز کردن یا بزرگ‌تر کردن چانه، تغییر رنگ و… را فراهم می‌کند. در بخش Face، می‌توانید به تنظیمات بیشتری برای ادیت صورت سوژه دسترسی پیدا کنید. همچنین، در بخش Filters فیلترهای مختلفی برای عکاسی ارائه می‌شود و در بخش My Filters می‌توانید فیلترهای موردعلاقه خود را بسازید.

در دوربین گوشی‌های سامسونگ علاوه‌بر امکان استفاده از افکت، امکان تنظیم نور و زاویه و میزان زوم وجود دارد. بدنیست به این نکته اشاره کنیم که پرچمدارهای سامسونگ از نظر قدرت بزرگ‌نمایی، با اختلاف بهتر از پرچمدارهای سایر برندها هستند.

قابلیت دیگری که سامسونگ به کاربران خود ارائه می‌دهد، Scan Optimizer یا بهینه‌سازی صحنه است. به‌لطف این ویژگی، هوش‌مصنوعی بعد از تشخیص سوژه، نور و کنتراست و… را به صورت خودکار تنظیم می‌کند. با اطمینان می‌توانیم بگوییم که Scan Optimizer یکی از بهترین قابلیت‌های اسمارت‌فون‌های غول کره‌ای است که عکاسی را بیش از پیش لذت‌بخش می‌کند.

مسئله دیگری که طی مقایسه عکاسی گوشی های سامسونگ و شیائومی  مطرح می‌شود، عکاسی در سناریوهای با تابش نور کم است. اکثر اسمارن‌فون‌های سامسونگ برای عکاسی در چنین شرایطی از حالت Night Mode بهره می‌برند که وضوح سوژه و جزییات تصویر را حتی در شرایط نوری نامناسب نیز تضمین می‌کند. با این‌که حالت Night Mode در گوشی‌های میان‌رده غول کره‌ای چندان بی‌نقص نیست، اما با پرچمدارهای این کمپانی در سناریوهای با نوردهی کم نیز می‌توانید عکس‌های بی‌نظیری ثبت کنید.

ازجمله دیگر قابلیت‌های نرم‌افزار دوربین سامسونگ می‌توانیم به حالت Food برای فودبلاگرها، حالت Hyperlapse برای علاقه‌مندان به ویدیوهای تایم‌لپس، Panorama و Pro Video اشاره کنیم. علاوه‌براین، امکان تنظیم سرعت شاتر و گشودگی دیافراگم نیز برای عکاسان حرفه‌ای‌ وجود دارد.

قابلیت‌های عکاسی گوشی‌های شیائومی

در ادامه مقایسه عکاسی گوشی های سامسونگ و شیائومی باید نگاهی به قابلیت‌های دوربین شیائومی داشته باشیم. ابتدا قابلیت Vlog را در اپلیکیشن دوربین شیائومی می‌بینیم که چند آیتم پیش‌فرض را به‌منظور تولید محتوا ویدیویی ارائه می‌دهد. حالت Vlog برای بلاگرها و کاربرانی که به تولید محتوای ویدیویی علاقه دارند مفید خواهد بود.

مقایسه عکاسی گوشی های سامسونگ و شیائومی

قابلیت دیگری که در دوربین اسمارت‌فون‌های شیائومی مشاهده می‌کنیم Clone است. با استفاده از Clone می‌توانید از سوژه خود 4 عکس ثبت کنید و تمام عکس‌ها را باهم ترکیب کنید و در یک قاب به‌نمایش بگذارید.

حالت دیگری که بیشتر برای دانش‌آموزان و دانشجویان کاربرد دارد حالت Documents یا اسناد است. با استفاده از این قابلیت عکاسی در گوشی‌های شیائومی، تنظیمات دوربین به صورت خودکار تغییر می‌کند و می‌توانید بهترین عکس ممکن را از اسناد و نوشته‌ها ثبت کنید. اگر دانش‌آموز یا دانشجو هستید و می‌حواهید نوشته‌ها در عکس‌هایی که از کتاب و جزوه‌ها ثبت می‌کنید واضح و خوانا باشد، می‌توانید از قابلیت Documents در دوربین اسمارت‌فون‌های شیائومی بهره‌ ببرید.

در مقایسه عکاسی گوشی های سامسونگ و شیائومی تفاوت‌های زیادی وجود دارد، اما اپلیکیشن دوربین غول تکنولوژی چینی و سامسونگ از قابلیت‌های مشابه‌ای مانند Photo Mode، Pro، فیلم‌برداری Slow Motion، عکاسی پرتره، تنظیم سرعت شاتر، حالت پانوراما و Night Mode پشتیبانی می‌کنند. البته عملکرد گوشی‌های شیائومی و سامسونگ در حالت‌ها و ویژگی‌های ذکر شده یکسان نیست.

در ادامه بررسی قابلیت‌های عکاسی گوشی‌های شیائومی باید به تیلت شیفت و Time Burst اشاره کنیم. تیلت‌ شیفت این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که فضای پس‌زمینه سوژه را به صورت خطی یا دایره‌ای محو کنند. Time Burst به کاربر اجازه می‌دهد تا در یک بازه زمانی، تعداد مشخصی عکس به صورت خودکار ثبت کند.

ویژگی بعدی که در اکثر اسمارت‌فون‌های شیائومی حضور دارد گوگل لنز است. این قابلیت صرفا برای عکاسی مفید نیست، اما برای کسب اطلاعات از سوژه می‌تواند پرکاربرد باشد. فقط باید دوربین گوشی را روی سوژه تنظیم کنید و بعد از جست‌وجوهای گوگل، می‌توانید اطلاعات مفیدی از آن دریافت کنید.

مقایسه دوربین گوشی های سامسونگ و شیائومی

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در مقایسه عکاسی گوشی های سامسونگ و شیائومی در هردو اسمارت‌فون می‌بینیم، Dual Video یا Multi Cam است. Dual Video به شما اجازه می‌دهد که به صورت هم‌زمان با دوربین سلفی و دوربین اصلی فیلم‌برداری کنید و نتیجه آن برای بلاگرها و تولیدکنندگان محتوای ویدیویی فوق‌العاده خواهد بود.

اگر شماهم ار کاربرانی هستید که در مراکز عمومی و پرسروصدا فیلم‌برداری می‌کنید و محتوای ویدیویی تولید می‌کنید، قابلیت Audio Zoom اسمارت‌فون‌های شیائومی برای شما مناسب خواهد بود. با استفاده از Audio Zoom می‌توانید روی سوژه اصلی فوکوس کنید و صدای آن را به صورت واضح‌تر و بلندتر از صدای محیط ضبط کنید.

در مجموع، اسمارت‌فون‌های شیائومی و سامسونگ قابلیت‌های مختلفی را برای عکاسی ارائه می‌دهند که هرکدام از آن‌ها به نوبه خود می‌توانند عکاسی و فیلم‌برداری را بهبود دهند. بنابراین، برای این‌که ببینیم دوربین سامسونگ بهتر است یا شیائومی باید نگاهی به رنکینگ Dexomark داشته باشیم.

دوربین سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

برای مشخص کردن نتیجه مقایسه عکاسی گوشی های سامسونگ و شیائومی باید به رتبه پرچمدارهای این دو کمپانی نگاه کنیم. شیائومی 12 اس اولترا در جایگاه 34 رنکینگ جهانی دگزومارک قرار دارد و رقیب کره‌ای آن یعنی گلکسی اس 22 اولترا در رتبه 36 قرار گرفته است. البته تفاوت دوربین اسمارت‌فون‌های مذکور چندان زیاد نیست و شیائومی 12S Ultra فقط به‌خاطر 1 امتیاز بیشتر، جایگاه بهتری دارد.

در سال 2023 عملکرد پرچمدار سامسونگ تفاوت زیادی با نماینده شیائومی نداشت و هردو گوشی شیائومی 13 اولترا و S23 Ultra امتیاز 140 را از دگزومارک دریافت کردند. در سال میلادی جاری، شیائومی رقیب کره‌ای خود را پشت‌سر گذاشته و Xiaomi 14 با چهارده پله اختلاف از Galaxy S24، در رتبه 30 رنکینگ دگزومارک حضور دارد.

مقایسه عکاسی گوشی های سامسونگ و شیائومی

در حال‌حاضر گوشی S24 Ultra با امتیاز 144 و رتبه بیستم رنکینگ، بهترین موقعیت را درمیان گوشی‌های شیائومی و سامسونگ دارد؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که نسخه‌های پرو و اولترا پرچمدار جدید غول چینی هنوز به رنکینگ دگزومارک اضافه نشده‌اند و انتظار می‌رود که کیفیت دوربین Xiaomi 14 Pro و Xiaomi 14 Ultra بهتر از قدرتمندترین عضو پرچمدار 2024 سامسونگ باشد.

پیش از مشخص کردن برنده مقایسه عکاسی گوشی های سامسونگ و شیائومی بدنیست اشاره‌ای به دوربین پرچمدار سه سال پیش شیائومی یعنی می 11 اولترا داشته باشیم. سایت دگزومارک به سیستم تصویربرداری می 11 اولترا امتیاز 141 را داده و این گوشی با اختلاف اندکی از جدیدترین پرچمدار کره‌ای‌ها (S24 Ultra) در جایگاه 24 قرار گرفته است.

تقریبا تمام اسمارت‌فون‌های پریمیوم هم‌نسل می 11 اولترا از نظر عکاسی قابل مقایسه با گوشی‌های جدید نیستند، اما می 11 اولترا بعد از گذشت سه سال از زمان عرضه خود همچنان جایگاه ویژه‌ای درمیان رنکینگ دگزومارک دارد. در مجموع، می‌توانیم ادعا کنیم که کمپانی شیائومی برای عکاسی، اسمارت‌فون‌های بهتری نسبت به رقیب کره‌ای خود عرضه می‌کند.

جمع‌بندی

در این مطلب به مقایسه اسمارت‌فون‌های شیائومی و سامسونگ از نظر عکاسی پرداختیم. اگر درباره گوشی‌های پرچمدار و پریمیوم صحبت کنیم، شیائومی دست‌بالاتر را دارد، اما کیفیت سنسورها و قابلیت‌های هوش‌مصنوعی در اسمارت‌فون‌های بالارده سامسونگ برای تمام کاربران و حتی عکاس‌های حرفه‌ای جذاب خواهد بود. البته، درباره گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی، پاسخ به این سوال که دوربین سامسونگ بهتر است یا شیائومی دشوار خواهد بود.

سوالات متداول

اسمارت‌فون‌های کدام برند برای عکاسی از سوژه‌های دوردست مناسب‌تر هستند؟

پرچمدارهای سامسونگ بیشترین میزان بزرگ‌نمایی را در میان اسمارت‌فون‌ها دارند؛ بنابراین می‌توانید اطمینان داشته باشید که سامسونگ برای عکاسی از سوژه‌های دوردست انتخاب مناسب‌تری است.

بهترین گوشی شیائومی برای عکاسی کدام است؟

در حال‌حاضر Xiaomi 14 Ultra از نظر عکاسی، بهترین اسمارت‌فون غول تکنولوژی چینی است.

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما