برطرف سازی 29 باگ امنیتی در آپدیت جدید درایورهای GPU انویدیا

انویدیا اخیراً نسخه جدید درایورهای خود را منتشر کرده و به نظر می‌رسد این کمپانی در آن 29 باگ عمده امنیتی را نیز برطرف کرده است. در مجموع بهترین سازنده GPU در جهان 29 آسیب‌پذیری عمده در سیستم عامل‌های لینوکس و ویندوز را برطرف کرده و برخی از این باگ‌ها نیز با شدت تاثیرگذاری بالا معرفی شده‌اند به طوری که یکی از آن‌ها به فردغیرمجاز اجازه دسترسی سیستمی، سرقت اطلاعات و دستکاری داده‌ها را می‌دهد.

برطرف سازی 29 باگ امنیتی در آپدیت جدید درایورهای GPU انویدیا

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،انویدیا در همین راستا اطلاعات فنی زیادی را در خصوص این نقص‌های امنیتی منتشر نکرده و اقدام این شرکت در این رابطه برای حفاظت از مشتریان خود است تا آن‌ها بتوانند قبل از اینکه هکرها به جزئیات و روش‌های سوءاستفاده و خرابکاری در این رابطه دست یابند درایورهای خود را بروزرسانی کنند.

با این وجود شدیدترین آسیب‌پذیری در این رابطه با نام CVE-2022-34669 شناخته می‌شود و بر نسخه درایورهای GPU مبتنی بر ویندوز تاثیر می‌گذارد و امتیاز حاد بودن آن نیز 8.8 اعلام شده است. به گفته انویدیا، این آسیب‌پذیری می‌تواند به کاربران عادی که دسترسی Admin ندارند اجازه دسترسی و یا حتی دستکاری فایل‌های سیستمی کاربر را بدهد و هکر با سوءاستفاده از این باگ امنیتی می‌تواند به صورت ریموت دستورات خود را اجرا کند و یا حتی منجر به حملات DDoS و یا افشای اطلاعات شود.

 

ایراد دیگر نیز که با شدت تاثیرگذاری مخرب بالا نیز شناخته (CVE-2022-34671) شده می‌تواند بر سیستم عامل ویندوزی کاربران تاثیر بگذارد و مشکل مربوط به حالت‌های کاربری می‌شود.

آسیب‌پذیری بعدی مربوط به کنترل پنل ویندوزی است و مشکل در درایور GPU به کاربرغیرمجاز نیز اجازه دسترسی و اجرای دستورات را می‌دهد. در مجموع 29 باگ امنیتی، چندین محصول مختلف نرم‌افزاری انویدیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد که شامل درایورهای GeForce ،Studio ،Nvidia RTX و Quadro و حتی سرویس‌های دیگر می‌شود. انویدیا همچنین پاسخ شفافی در خصوص سوءاستفاده قبلی از این آسیب‌پذیری‌ها پیش از برطرف کردن آن‌ها ارائه نکرده است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما