ارائه آپدیت جدید VLC با تمرکز بر بهبود مشکلات امنیتی و پخش ویدئو

نرم‌افزار پخش مدیا VLC در جهان به عنوان یکی از بهترین و رایگان‌ترین پروژه‌های نرم‌افزاری برای پخش محتوای صوتی و تصویری شناخته می‌شود و این نرم‌افزار محبوب به تازگی آپدیت جدیدی را ارائه کرده که در ادامه به جزئیات آن خواهیم پرداخت. VideoLAN کمپانی پشت این پروژه با این نرم‌افزار منبع باز کاربران گسترده‌ای را جذب آن کرده و نسخه جدید این نرم‌افزار به تازگی با شماره ورژن VLC 3.0.18 عرضه شده است.

ارائه آپدیت جدید VLC با تمرکز بر بهبود مشکلات امنیتی و پخش ویدئو

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،نسخه جدید و آپدیت شده VLC 3.0.18 با پشتیبانی از چند فرمت اضافه عرضه می‌شود و در آن برخی از مشکلات کرش کردن نیز برطرف شده است. توسعه دهندگان همچنین کتابخانه‌های نرم‌افزاری شخص ثالث استفاده شده در نرم‌افزار خود را نیز آپدیت کرده‌اند. نرم‌افزار جدید در زمینه جستجو فرمت‌های جدید پخش نیز بهبود یافته و سازگاری با GPU های قدیمی نیز در آن ارتقا داده شده است.

 

علاوه بر این‌ها بروزرسانی جدید از مشکل لوپ در پلی لیست زنده جلوگیری می‌کند و پشتیبانی از DVBSub در درون فایل‌های MKV نیز مهیا شده است. در همین راستا لیست کتابخانه‌ها و دیگر منابع نرم‌افزاری که آپدیت شده‌اند شامل FFmpeg که قلب تپنده این پروژه است می‌شوند. علاوه بر این لایبرری‌های دیگر شامل UPNP ،x265 ،libsmb2 ،dav1d ،GnuTLS و برخی دیگر نیز بروزرسانی‌ها مربوطه را دریافت کرده‌اند.

نسخه جدید این نرم‌افزار پخش محبوب همچنین فایل‌های کتابخانه‌ای مربوط به دیسک‌های بلوری را نیز بروز کرده و حالا کار با این فایل‌ها راحت‌تر خواهد بود، هرچند که در تست‌های اولیه اظهار شده که برخی مشکلات برای استفاده از دیسک‌های اولترا بلوری HD وجود دارد. توسعه‌دهندگان همچنین مشکل مربوط به باگ‌های امنیتی متعددی را در آخرین نسخه برطرف کرده‌اند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما