معرفی فناوری‌های نوظهور ۷ حوزه و ارائه دستاوردهای جشنواره‌های خوارزمی

اقتصاد ۱۰۰ - همزمان با برگزاری کنفرانس بین‌المللی خوارزمی، علاوه بر معرفی فناوری‌های نوظهور در ۷ حوزه و همچنین دستاوردهای جشنواره‌های خوارزمی، نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان برپا شد.

معرفی فناوری‌های نوظهور ۷ حوزه و ارائه دستاوردهای جشنواره‌های خوارزمی

به گزارش گروه دانش و فناوری،

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سال جاری در کنار برگزاری سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی خوارزمی و بیست و پنجمین دوره جشنواره جوان خوارزمی، اولین دوره کنفرانس بین‌المللی علم و فناوری خوارزمی را برگزار می‌کند.

این کنفرانس در راستای بهره‌مندی بیشتر از دستاوردهای علمی برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی و سایر پژوهشگران در حوزه‌های مختلف در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

در این راستا در سال جاری مقرر شد پیش از برگزاری مراسم تقدیر و معرفی از برگزیدگان خوارزمی، این رویداد علمی با محوریت فناوری‌های نوظهور در زمینه‌های «زیست فناوری»، «کشاورزی»، «امنیت غذایی و مدیریت آب»، «فناوری‌های شیمیایی»، «مواد و متالورژی»، «مهندسی برق و فناوری اطلاعات» و «مهندسی مکانیک» برپا شود.

در این کنفرانس بین‌المللی دو روزه که صبح امروز یکشنبه، ۶ اسفند ماه در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران آغاز به کار کرد، سخنرانانی از کشورهای آلمان، آفریقای جنوبی، ترکیه، مصر، هند، پاکستان و یک استاد ایرانی مقیم ایالات متحده آمریکا حضور دارند.

برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای برگزیدگان و شرکت‌های دانش‌بنیان از برنامه‌های جنبی این رویداد بین‌المللی به شمار می‌رود.

دستگاه تصفیه هوا، خدمات نانو پوشش‌های ضد خوردگی و ضد سایش پره توربین‌ و کمپرسور، تجهیزات ارتوپدی، انواع شیرهای سلنوئیدی، تناسبی، سرو الکتروهیدرولیک، سامانه‌های فیلتراسیون، ابزار دقیق، هیدرو پمپ‌، تجهیزات ابزار دقیق هوشمند صنعتی، دزدگیر ماهواره‌ای و کیت تشخیصی از جمله دستاوردهای شرکت‌ها در این نمایشگاه است. 

انتهای پیام

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما