بیشترین واردات موبایل به ایران از کدام کشورها بوده است؟

اقتصاد ۱۰۰ - ایران برای پاسخگویی به نیاز مردم به گوشی‌های موبایل، می‌بایست روند واردات این وسیله الکترونیکی را انجام دهد. حال شاید برای شما هم جالب باشد که بیشترین واردات موبایل به ایران از کدام کشورها انجام می‌شود؟ در ادامه مطلب با تکراتو همراه ما باشید.

بیشترین واردات موبایل به ایران از کدام کشورها بوده است؟

به گزارش گروه دانش و فناوری، گمرک ایران به تازگی آمار واردات موبایل به ایران را منتشر کرده است. در این آمار مشخص شده است که بیشترین حجم واردات گوشی موبایل به ایران از امارات متحده عربی انجام می‌شود. البته این آمار از فروردین 1402 تا دی 1402 (10 ماه) ثبت شده و در مجموع 4300 تُن گوشی موبایل با ارزش 2 میلیاردو 315 میلیون دلار وارد کشور شده است. در رتبه‌های بعدی کشورهای صادرکننده موبایل به ایران به ترتیب چین، ترکیه و سوئد قرار گرفته‌اند.

هزینه و حجم واردات موبایل نسبت به سال گذشته کاهش داشته اما با این شرایط هم دومین کالای وارداتی کشور با بیشترین ارزش دلاری گوشی تلفن همراه است. به‌نظر می‌آید در سال ۱۴۰۲، واردات هر تن موبایل نسبت به سال گذشته ارزان‌تر تمام شده است.

ارزش واردات گوشی تلفن همراه دارای صفحه کلید غیر لمسی (FEATURE PHONE) و گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر هوشمند (به صورت CKD یا SKD) حدود ۲۸ میلیون و ۹۱۷ هزار دلار می‌شود.

امسال تا پایان دی‌ماه، بیشترین حجم واردات موبایل به ترتیب از کشورهای امارات عربی متحده، چین، ترکیه و سوئد است.

ارزش سرانه هر تن واردات موبایل در 10 ماهه نخست سال ۱۴۰۲ برابر با ۵۳۸ هزار دلار بوده است. با در اختیار داشتن این مقدار مقایسه بهتری می‌توان انجام داد که واردات موبایل در این سال‌ها چقدر برای کشور هزینه‌بردار بوده است. این مقایسه نشان می‌دهد که واردات هر تن از این کالا نسبت به سال قبل ۳.۸ درصد هزینه کمتری برای کشور برداشته است.

با این وجود طبق این آمارها به‌نظر می‌آید هزینه واردات موبایل نسبت به دهه ۹۰ افزایش داشته است.

 

 

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما