شرکت کارخانجات داروپخش

شرکت کارخانجات داروپخش

شرکت کارخانجات داروپخش به عنوان بزرگترین و با سابقه ترین شرکت داروسازی کشور، در سال 1335 تحت عنوان بنگاه خیریه داروپخش وابسته به سازمان خدمات اجتماعی و با همکاری شرکت داروسازی انگلیسی  Allen & Hanburys-A&H تأسیس شد، و هدف اولیه آن تامین نیازهای داروئی 5 بیمارستان و 255 درمانگاه درسطح کشور بود. در سال 1340 پنج دکتر داروساز برای آموزشهای صنعتی به انگلستان اعزام گردیدند تا در کارخانه های A&H و Glaxo آموزشهای لازم برای تولید و کنترل را فرا گیرند. این گروه در سال 1341 به همراه متخصصین انگلیسی به ایران آمده و شروع به نصب ماشین آلات، استخدام پرسنل و آموزش آنها و در نهایت تولید دارو نمودند و کارخانه داروپخش در تابستان 1342 در زمینی به مساحت 191650 متر مربع به طور رسمی افتتاح گردید.

در طی این سالهااین شرکت با تولید متجاوز از 300 قلم انواع دارو تحت لیسانس شرکتهای معتبر آمریکائی و اروپائی مانند شرینگ  Schering و M.S.D به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه در سال 1358 تحت نظر مستقیم وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت. در سال 1371 سهام شرکت توسط سازمان تأمین اجتماعی از وزارت بهداشت و درمان خریداری شد و کارخانه داروپخش در سال 1377 با منفک شدن از شرکت داروپخش (سهامی عام) تحت عنوان شرکت کارخانجات داروپخش (سهامی خاص) به فعالیت خود ادامه داد. لازم به ذکر است شرکت کارخانجات داروپخش در تاریخ 24/1/1377 به صورت شرکت سهامی خاص در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. در تاریخ 27/6/1379 به شرکت سهامی عام تبدیل و در تاریخ 17/8/1381 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

* ماموریت: 

شرکت کارخانجات داروپخش (سهامی عام) بعنوان یکی از شرکتهای هولدینگ دارویی تامین (تیپیکو) در زمینه تولید انواع اشکال دارویی و نیز فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و غذای ویژه با سطح کیفیت استانداردهای مراجع ملی و بین المللی ، با تکیه بر دانش فنی روز ، کارکنان متخصص و متعهد، تجهیزات و فناوری روزآمد در جهت پاسخگویی به نیازهای نظام سلامت جهت ارتقای کیفیت زندگی، در بازارهای داخلی و خارجی فعالیت می نماید.

* چشم انداز: 

حفظ جایگاه سه شرکت برتر تولیدکننده دارو در کشور ایران و مطرح در منطقه خاورمیانه تا افق 1404

* اهداف کلان: 

د: دستیابی به بالاترین سهم بازار فرآورده های دارویی  کشور

ا: ارتقای توان تولید محصولات استراتژیک و حفظ برتری در بین تولیدکنندگان داروی کشور

ر: رشد ارزش سرمایه ، درآمد و سودآوری شرکت

و: وسعت حضور در بازارهای منطقه و جهان

پ: پیشگامی در عرصه فناوری و علوم داروسازی کشور

خ: خلق ارزش پایدار برای ذینفعان

ش: شکوفایی در عرصه توسعه  و تمایز کیفی محصولات

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما