ایران خودرو با اولین فروش 1404/ مشتریان را غافلگیر کرد!

اقتصاد 100- ایران خودرو با اولین طرح فروش سال 1404 و اعلام شرایطی متفاوت، متقاضیان را غافلگیر کرد؛ نبود شفافیت در قیمت و جزئیات محصولات عرضه‌شده، ابهاماتی را برای خریداران به وجود آورده است.

ایران خودرو با اولین فروش 1404/ مشتریان را غافلگیر کرد!

در نخستین طرح فروش 1404 ایران خودرو، مشتریان با شرایط غافلگیرکننده‌ای روبرو شدند. این طرح فروش حاوی جزئیاتی مبهم بود که باعث ابهاماتی در میان متقاضیان شد و نگرانی‌هایی را پیرامون سیاست‌های قیمتی این خودروساز ایجاد کرد.

ابهامات اصلی طرح فروش

یکی از اصلی‌ترین ابهامات، عدم اعلام قیمت نهایی یا میزان پیش‌پرداخت در جداول ارائه شده بود. این موضوع نگرانی‌هایی را در بین خریداران ایجاد کرده است که آیا این اقدام مقدمه‌ای برای آزادسازی قیمت خودرو خواهد بود؟ خریداران همچنین پرسش‌هایی در خصوص بروزرسانی قیمت‌ها و مبنای احتمالی آن مطرح کرده‌اند.

تمرکز بر پیش‌فروش

اولین نکته قابل توجه در این طرح، تمرکز بیشتر بر پیش‌فروش نسبت به فروش فوق‌العاده است. از مجموع 10 خودروی عرضه‌شده، 6 خودرو تنها از طریق پیش‌فروش در دسترس خریداران قرار گرفته‌اند و 4 محصول دیگر نیز علاوه بر فروش فوق‌العاده، به‌صورت پیش‌فروش ارائه شده‌اند.

محصولات قابل عرضه

در این طرح، همچنان خودروهایی مانند پژو 207 با گیربکس اتوماتیک و سقف پانوراما، پژو 207 با گیربکس اتوماتیک و موتور TU5P، سورن پلاس با موتور EF7 و ری‌را عرضه نشده‌اند.

نوع عرضه محصولات
فقط پیش‌فروش

پژو 207 با گیربکس دستی، رینگ فولادی، فرمان هیدرولیک و ترمز عقب کاسه‌ای

پژو 207 با سقف شیشه‌ای (پانوراما) و رینگ فولادی

پژو 207 با گیربکس دستی با موتور TU3

دنا پلاس با گیربکس دستی 6 سرعته و موتور EF7P

تارا V1P با گیربکس دستی MT6

رانا پلاس ارتقا یافته

فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش

دنا پلاس با رینگ فولادی و ترمز عقب کاسه‌ای

دنا پلاس توربوشارژ با گیربکس اتوماتیک آپشنال

تارا با گیربکس اتوماتیک V4 LX

سورن پلاس با موتور XU7P

رقابت با سایپا

ایران خودرو بلافاصله پس از اعلام طرح فروش سایپا، از این طرح رونمایی کرد تا از رقیب دیرینه خود عقب نماند. در سمت دیگر، سایپا با عرضه پنج محصول به‌صورت پیش‌فروش و معرفی محصولاتی جدید همچون اطلس با گیربکس اتوماتیک و سهند با گیربکس اتوماتیک، توجه خریداران را به خود جلب کرد.

تمرکز بر مصرف‌کنندگان

با توجه به شرایط موجود، به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان اصلی اصلی‌ترین مخاطب این طرح‌های فروش هستند و خبری از حضور جدی سرمایه‌گذاران در این بازار نیست. ایران خودرو نیز با این طرح نشان داد که همچنان درگیر عمل به تعهدات قبلی خود است و برای دستیابی به فروش فوق‌العاده گسترده‌تر هنوز راه درازی پیش‌رو دارد.

وبگردی
    ارسال نظر