توقف تولید خودروساز مشهور خآمریکایی

فیسکر سازنده خودرو‌های برقی در آمریکا اعلام کرد که برای ۶ ماه تولید خودرو را متوقف خواهد کرد.

توقف تولید خودروساز مشهور خآمریکایی

به گزارش اقتصاد100 به نقل از رویترز، فیسکر سازنده خودروهای برقی آمریکایی اعلام کرده که تولید خودروهای الکتریکی خود را به مدت شش هفته متوقف می کند و تا ۱۵۰ میلیون دلار به دنبال جمع آوری بودجه است.

طبق آمار، فیسکر در سال ۲۰۲۴ تنها حدود ۱۳۰۰ خودرو تحویل داد که ارزش این خودرو های تکمیل شده به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد. موجودی مالی این شرکت نیز ۱۲۰.۹ میلیون دلار بوده که نسبت به ۳۵۹.۹ میلیون دلار در پایان سال گذشته کاهش داشت. این خودروسازی اعلام کرد که در حال مذاکره با یک خودروساز بزرگ برای یک معامله احتمالی است.

 رویترز در اوایل این ماه گزارش داد که خودروسازی نیسان برای سرمایه گذاری در این شرکت آمادگی دارد و می تواند به عنوان یک راه نجات مالی برای راه اندازی دوباره این شرکت سازنده خودروهای برقی عمل کند.

این شرکت در سال ۲۰۲۳ تولید بیش از ۱۰ هزار خودرو را گزارش کرد اما در مدت مشابه تنها ۴۹۲۹ دستگاه را تحویل داد. در همین حال، تا کنون در سال ۲۰۲۴، فیسکر اعلام کرده که از اول ژانویه تا ۱۵ مارس تقریبا هزار دستگاه خودرو ساخته و حدود ۱۳۰۰ دستگاه تحویل داده است. 

این سازنده خودروهای برقی قبلاً سه محصول را برای عرضه در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ معرفی کرده بود که اکنون تولید آنها در ابهام قرار گرفته است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما