تصویب قانون ساماندهی استخدام کارکنان دولت به کجا کشید؟

مخاطبان خبرگزاری فارس خواهان پی‌گیری تصویب قانون ساماندهی کارکنان دولت و حل مشکل استخدام آنها هستند.

تصویب قانون ساماندهی استخدام کارکنان دولت به کجا کشید؟

به گزارش اقتصاد100 به نقل از باشگاه خبرنگاران توانا، بسیاری از کارکنان دولت چشم به مجلس دوخته و منتظر تصویب قانون ساماندهی کارکنان دولت هستند.

در این راستا در سامانه فارس من خبرگزاری فارس پویشی به ثبت رسیده مخاطبان خواهان رعایت عدالت و ساماندهی کارمندان، خصوصاً کارکنان شرکتی هستند.

ثبت‌کننده سوژه یکی از کارکنان مراکز درمانی زیر مجموعه سازمان تأمین اجتماعی است. 

وی درباره پویشی که ثبت کرده گفت: ما در آزمون استخدامی سال ۹۹ شرکت کردیم اما به صورت شرکتی با شرکت کار و تأمین قرار داد ما را تنظیم کردند. با این کار زمینه بی‌عدالتی را فراهم کردند.

او ادامه داد: به دلیل شرایط نامناسب استخدامی متأسفانه رفاهیات به ما تعلق نمی‌گیرد و عدالتی در پرداخت‌ها وجود ندارد، از امنیت ‌شغلی بی‌بهره هستیم و گاهی حتی قرارداد کار هم نداریم. با این شرایط امنیت شغلی نداریم و سه ماه یک بار قرارداد‌ها تمدید می‌شود و با کوچکترین بهانه‌ای قرارداد را تمدید نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه از کارفرما درخواست گواهی جهت اخذ وام کردیم و به ما ندادند، گفت: پس از درخواست وام با این جمله رو به رو شدیم «تو نیروی ما نیستی» ما حتی نمی‌دانیم صاحب کار ما کیست؟ این شرایط برای بسیاری افراد وجود دارد و تا جایی که اطلاع دارم، فقط در استان البرز حدود دو هزار نیروی شرکتی با همین شرایط مشغول به کار هستند.

ثبت کننده سوژه اشاره کرد: نکته حائز اهمیت این است که شرکت ما متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است و ما برای بزرگترین متولی کشور کار می‌کنیم اما بعضی وقت‌ها بیمه‌های ما را هم با تأخیر می‌ریزند.

وی در پایان گفت: از مسئولان می‌خواهیم که اولاً مجلس شورای اسلامی هر چه زودتر طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را به تصویب برساند و نهادهای مربوطه حقی که از ما ضایع شده را پیگیری کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما