تشبیه برجام به پوسته خالی توسط رافائل گروسی / تلاش هایی شروع شده است

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی اعلام کرد که هم‌اکنون در حال رایزنی با ایران و دیگر طرف‌های برجام است.

تشبیه برجام به پوسته خالی توسط رافائل گروسی / تلاش هایی شروع شده است

به گزارش اقتصاد100 به نقل از مهر، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست «اندیشکده شورای روابط خارجی» با توصیف وضعیت کنونی برجام به «پوسته خالی» اعلام کرد که هم‌اکنون در حال رایزنی با طرف‌های برجام است.

وی دراین‌باره گفت: من اخیراٌ ایران بودم، با مقامات ارشد ایران دیدار کردم، امیدوام حرفم فهمیده شده باشد. برخی مسیرها گشوده شده و مشخص خواهد شد که این گونه است یا خیر.

گروسی با بیان اینکه «خروج آمریکا از برجام و اقدامات جبرانی و تلافی‌جویانه ایران در سال‌های اخیر، این توافق را به «پوسته‌ای خالی» تبدیل کرده» افزود: من در حال رایزنی با ایران و طرف‌های مختلف برجام یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آلمان، و هماهنگ‌کننده اروپا هستم.

مدیر کل آژانس بین‌الملی انرژی اتمی اوایل اسفند پارسال (۱۴۰۱) در سفری ۲ روزه به تهران سفر و با مقامات ارشد ایران دیدار و گفت‌وگو کرد و دو طرف در پایان این دیدارها بیانیه مشترکی منتشر کردند.

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که به باور پکن، پایبندی کامل و موثر، راه درست در راستای پیشرفت در مساله هسته‌ای ایران است. نینگ در نشست روزانه وزارت خارجه چین با اشاره به این بیانیه مشترک گفت: آمریکا باید در راستای تحقق نتایج گفت‌وگوها، هر چه سریع‌تر تصمیمی سیاسی اتخاذ کند.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین هم در واکنش به نتایج و دستاوردهای سفر گروسی به ایران در پیامی توییتری، اقدام ایران به برداشتن دوربین‌های نظارتی در تأسیسات هسته‌ای را نتیجه قطعی تصویب قطعنامه (خردادماه) آمریکا و تروئیکای اروپایی (آلمان، انگلیس، و فرانسه) در شورای حکام آژانس علیه تهران خواند و تاکید کرد که خنثی‌سازی این اشتباه راهبردی و غیرمسئولانه کار ساده‌ای نیست.

گروسی در بازگشت از تهران در نشستی مطبوعاتی با ابراز خرسندی از مذاکرات اخیر با تهران، درباره «پاسخ ایران در خصوص ادعاهای پادمانی برخی رسانه‌ها» گفت که روح این دیدار درباره آغاز اجرای برخی تمهیدات ملموس در این راستا بود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با توجه به لایحه افزایش یک روز به تعطیلات هفتگی ، با کدام گزینه موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما