پیشنهاد برای عرضه املاک و مستغلات دولت در بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: استفاده از ظرفیت بورس و بازار سرمایه برای مولدسازی دارایی‌های دولت شفافیت این اقدام را افزایش می دهد.

پیشنهاد برای عرضه املاک و مستغلات دولت در بورس

به گزارش اقتصاد100 به نقل از باشگاه خبرنگاران، آسایش گفت: صندوق املاک و مستغلات در ابتدای باعث می‌شوند افراد با سرمایه‌های خرد بتوانند در این صندوق‌ها سرمایه گذاری و مشارکت کنند زمانی که دولت بخشی از اموال مازاد خود در طرح مولد سازی را در قالب این صندوق‌های املاک و مستغلات عرضه کند علاوه بر تامین نقدینگی مناسب برای دولت و مشارکت مردم در سود‌های این اموال نکته سرمایه گذاری های خرد را هم رقم خواهد زد.

او افزود: تحقق افزایش شفافیت در روند و جزئیات مولد سازی اموال مازاد دولت  با استفاده از بستر صندوق املاک و مستغلات از دیگر مزیت‌های این مسیر به شمار می‌آید.

به گفته آسایش، با مولد سازی از طریق صندوق املاک و مستغلات نرخ گذاری منطقه‌ای نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و کمک به واقعی سازی قیمت‌ها هم می‌شود.

او گفت: استفاده از صندوق املاک و مستغلات در راستای مولد سازی اموال مازاد دولتی مسیری سودمند و چند سر برد برای مردم و دولت خواهد بود مسیری شفاف که وزیر اقتصاد هم بار‌ها بر شفافیت بازار سرمایه تاکید داشته اند. 

او در نهایت گفت: استفاده از ظرفیت بورس و بازار سرمایه برای مولدسازی دارایی‌های دولت شفافیت این اقدام را افزایش می دهد.

پیش از این آقای خاندوزی گفته بود، دولت به طور قطع از طریق ابزار‌های بازار سرمایه همچون صندوق املاک و مستغلات به شکل ویژه بهره‌مند شده و از ظرفیت بورس و بازار سرمایه برای مولدسازی دارایی‌های دولت استفاده خواهد کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به توجه به لایحه افزایش یک روز به تعطیلات هفتگی ، با کدام گزینه موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما