چهارمین اعتصاب سراسری فرانسه

سه شنبه، چهارمین اعتصاب سراسری فرانسه به مدت 6 روز شروع شد و سه پایانه از چهار پایانه ال‌ان‌جی که گاز طبیعی مایع به فرانسه وارد می‌کنند تعطیل شد و حرکت قطارها مختل و تولید برق کاهش یافته است.

چهارمین اعتصاب سراسری فرانسه

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، از آنجایی‌که اتحادیه‌ها یک اعتصای 6 روزه را سازمان‌دهی کرده‌اند، حرکت بیشتر قطارها متوقف شده، پالایشگاه‌های نفتی کار نمی‌کنند و تولید برق به شدت کاهش یافته است.

اتحادیه‌ها اعلام کردند، فشارها برای متقاعد کردن قانون‌گذاران به منظور رای ندادن به اصلاحات را افزایش خواهند داد.

آنها اعلام کردند، اعتصابات، به‌ ویژه در پالایشگاه‌های نفت و راه‌آهن، ممکن است برای چند روز طولانی شود.

به گزارش رویترز، تحویل و پالایش سوخت در چندین پالایشگاه و سایت ذخیره‌سازی فرانسوی که توسط شرکت‌های «توتال انرژیز» و «ایسو»، بازوی تجاری «ایکسون موبیل» اداره می‌شوند، امروز سه‌شنبه به دلیل اعتصاب علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی دولت فرانسه مختل شده است.

اتحادیه کارگری CGTاعلام کرد، ارسال و همچنین عملیات پالایشگاه در سایت هر دو شرکت تحت تاثیر قرار گرفته است و این گروه «سوخت کمتری تولید می کند.»

نماینده این اتحادیه گفت، سایت های «گونفرویل»، «دونگز»، «فیزین»، «لا مد» و «کارلینگ» تحت تأثیر این اعتصاب قرار گرفته‌اند.

نماینده این اتحادیه در سایت‌های Esso's Fos و Port Jerome نیز گفت، حدود 50 درصد کارکنان شیفت نخست سایت Port Jerome و 90 درصد کارکنان سایت Esso's Fos اعتصاب کردند و به همین دلیل فعالیت پالایشی تحت تاثیر قرار گرفته است.

سخنگوی توتال‌انرژیز اعلام کرد، 64 درصد 296 اوپراتور در سایت‌ها امروز صبح اعتصاب کرده‌اند.

به گزارش رویترز، اتحادیه های کارگری قول داده اند که فرانسه را در روز سه شنبه به بن بست بکشانند، چراکه آنها علیه برنامه های امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای افزایش سن بازنشستگی فرانسوی ها به مدت دو سال دیگر تا 64 سال مبارزه می‌کنند.

اتحادیه های کارگری با توجه به افزایش تورم در این کشور که به بالای 6 درصد رسیده است، خواستار حقوق بیشتر برای کارگران هستند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌ دهد، بیشتر مردم فرانسه با این اصلاحات مخالف هستند، اما امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور و دولتش قصد دارند، موضع خود را حفظ کنند.

نخستین اعتصاب سراسری فرانسه در اعتراض به قانون جدید سن بازنشستگی در 19 ژانویه برگزار شد که در آن روز، بیش از نیم میلیون نفر در مخالفت با افزایش سن بازنشستگی از 62 به 64 سال به خیابان ها آمدند.

پس از آن در اعتصاب 31 ژانویه نیز بیش از 1.27 میلیون نفر در اعتراضات شرکت کردند این تظاهرات در سراسر فرانسه برنامه ریزی شد. این چهارمین اعتصاب سراسری در این کشور است.

امروز گزارش‌هایی مبنی بر بستن مدارس توسط دانش‌آموزان منتشر شده است که شبکه‌های تلویزیونی، تصاویری از کارگران در حال رها کردن خودروها در کنار جاده در نزدیکی شمال فرانسه و مسدود کردن دسترسی به یک منطقه صنعتی را نشان داد.

پایگاه خبری گلوب اکو نیز نوشت، بخش اتحادیه کارگری CGT در پایانه Elengy اعلام کرد، به عنوان بخشی از بسیج علیه اصلاحات بازنشستگی، سه پایانه از چهار پایانه ال‌ان‌جی که گاز طبیعی مایع را به فرانسه وارد می‌کنند به مدت «هفت روز» تعطیل شده‌اند.

چهار پایانه ال‌ان‌جی در فرانسه در دانکرک نیز از صبح امروز به مدت 48 ساعت وارد اعتصاب شده‌اند.

با جنگ اوکراین، به تدریج ال‌ان‌جی جایگزین گاز روسیه شده است که از طریق خط لوله ارسال می شد.

بنا بر اعلام پایانه Elengy، پایانه‌های ال‌ان‌جی در فرانسه 50 درصد عرضه گاز فرانسه را تشکیل می‌دادند.

بر اساس گزارش‌ها، این رقم در سال 2023 به میزان چشمگیری افزایش یافته است. و فرانسه را به یک نقطه اصلی ورود ال‌ان‌جی در اروپا تبدیل کرده است.

گفته می شود، ترافیک به شدت تحت تاثیر این اعتصاب قرار گرفته است و از 5 قطار یک قطار حرکت می‌کند. همچنین 60 درصد معلمان مدارس ابتدای امروز در اعتصاب شرکت کردند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما