تنوع مدارس کم می شود

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تنوع مدارس باید کاهش یابد.

تنوع مدارس کم می شود
به گزارش اقتصاد100، رضا مراد صحرایی با اشاره به اینکه خرداد امسال برای نخستین بار دانش‌آموزان معلمان را ارزیابی می‌کنند، افزود: رئیس‌جمهور برای هر دستگاهی اولویت ابلاغ کرده حیرت آور است که اولویت ابلاغی به بنده ارتقای کیفیت آموزش و مدارس دولتی است، برای این موضوع لایحه حمایت از مدارس دولتی تدوین می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 18500 مدرسه غیردولتی و 106 هزار مدرسه دولتی داریم، در تعدادی از مدارس خاص غیردولتی کیفیت آموزش بالا است اما در برخی مدارس دولتی مانند هیئت امنایی، سمپاد، شاهد و نمونه دولتی کیفیت خوبی وجود دارد البته باید تنوع مدارس کاهش یابد و دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی داشته باشیم.

صحرایی درباره دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل گفت: 911 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در قالب طرح شهید محمودوند شناسایی شدند که دلایل اصلی بازماندن از مدرسه  مسائل فرهنگی، اقتصادی و معیشتی است.

وی ادامه داد: تقویت مدارس روستا مرکزی، عشایری و شبانه‌روزی در دستور کار است و بنیاد مستضعفان به ما برای ساخت مدارس شبانه روزی در مناطق روستایی کمک می‌کند؛ تا به امروز توانستیم 130 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را به مدارس برگردانیم.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما