خیانت مرد هوسباز به همسر باردارش / حامله بودم که شوهرم با یک زن دیگه خوابید !

خیانت مرد وقتی که همسرش باردار بود چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

خیانت مرد هوسباز به همسر باردارش / حامله بودم که شوهرم با یک زن دیگه خوابید !
به طور کلی بارداری زن میتواند تاثیر مثبتی بر رابطه عاطفی زن و شوهر و افزایش صمیمیت بین آن ها داشته باشد. اما از طرفی در صورت عدم تعامل و مدیریت نکردن زندگی زناشویی در دوران بارداری، شرایط جدید می‌تواند باعث وجود نارضایتی، دور شدن زن و شوهر از هم و حتی وقوع خیانت گردد. مسلما زنی که در دوران بارداری مورد خیانت همسرش قرار میگیرد دغدغه های فکری بسیاری خواهد داشت. به خصوص اینکه علت خیانت مرد به همسرش در زمان بارداری او، یعنی زمانی که قرار است به زودی پدر شود چیست؟ و زن بارداری که مورد خیانت شوهرش قرار گرفته چه باید بکند؟

در این مقاله به بررسی دلایل خیانت مردان در دوران بارداری، نحوه مواجهه با خیانت شوهر در این دوران و راه جلوگیری از دور شدن و سرد شدن زن و شوهر از هم در دوران بارداری می‌پردازد.

علت خیانت مردان در دوران بارداری

چرا مردان به همسران باردار خود خیانت می‌کنند؟ علت این خیانت را باید فقط در خود مرد جستجو کرد. در ریشه‌یابی علل خیانت در دوران بارداری به این نتیجه می‌رسیم که اکثر مردانی که به مادر فرزند خود در زمان بارداری‌اش خیانت می‌کنند، درهر حال دیر یا زود، چه در زمان بارداری چه غیر آن به زن خود خیانت می‌کردند. بارداری صرفاً به دلیل کاذبی برای ارتکاب خیانت تبدیل شده و آنها را بی‌پروا کرده است. به علاوه این شوهران خیانتکار وقتی گیر می‌افتند، بارداری همسرشان را به بهانه‌ای بی‌شرمانه برای خیانت تبدیل می‌‌کنند.

اضطراب تغییر

آقایان نیز مانند بانوان در دوران حساسی که منتظر تولد فرزندشان هستند، تغییراتی را تجربه می‌کنند، مردان نیز در این زمان سرنوشت‌ساز بدون اضطراب و نگرانی نیستند. از جمله چالش‌هایی که مردان در دوران بارداری همسرشان با آن روبرو می‌شوند، می‌توان به ترس از نادیده گرفته شدن از سوی همسر، تغییر دیدگاه درباره‌ی رابطه‌ی جنسی، دغدغه و نگرانی درباره‌ی سلامتی فرزند، اضطراب درباره‌ی سلامتی همسر و هراس از روبرو شدن با تغییرات آتی زندگی اشاره کرد. این حجم از تغییرات و ترس از آینده‌ی مبهم مردان را کلافه و مضطرب می‌کند.

تغییر در رابطه زناشویی

واقعیت این است که در دوران بارداری رابطه جنسی با همسر محدودیت هایی خواهد داشت. ترس از اینکه به کودک صدمه و آسیبی ببیند اصلی ترین دلیل کاهش رابطه جنسی زن و شوهر در دوران بارداری است. همچنین تغییرات زیادی که خانم ها از نظر روحی و جسمی در دوران بارداری پیدا میکنند، ممکن است در میل جنسی آن ها و شوهرشان تاثیرگزار باشد. برخی از خانم ها در دوران بارداری میل جنسی بیشتری پیدا میکنند و برخی ممکن است احساس ناخوشایندی برای رابطه زناشویی داشته باشند و از آن امتناع کنند. به خصوص در سه ماهه اول بارداری رابطه جنسی ممکن است باعث خستگی، بدخلقی، حالت تهوع یا احساس درد و گرفتگی در مادر شود.

خیانت مرد در دوران بارداری

مسائل عاطفی و احساس نادیده گرفته شدن

جالب است بدانید که منشأ خیانت مردان در بارداری لزوماً نیاز به رابطه‌ی جنسی نیست. خیانت مرد در زمان بارداری می‌تواند از نیاز عاطفی، مثلاً نیاز به مورد توجه قرار گرفتن و مهم یا خاص شمرده شدن نیز نشأت بگیرد. با توجه به انبوه تغییراتی که در دوران بارداری رخ می‌دهد، چنین نیازهایی که در شرایط عادی از سوی همسر برآورده می‌شد، در این زمان غالباً تامین نمی‌شود.

درگیر شدن در رابطه‌ی جنسی برای بسیاری از مردان نوعی نزدیکی عاطفی است. بنابراین وقتی زنی که باردار است، تمایلی به رابطه نشان نمی‌دهد، مرد احساس می‌کند که نه فقط از نظر جنسی، بلکه از نظر عاطفی نیز پس زده شده است. به علاوه بسیاری از مردان نگران‌اند که مبادا شریک زندگی‌شان بعد از به دنیا آمدن فرزندشان، این نوزاد دوست‌داشتنی را به آنها ترجیح دهد.

آیا یکی از دلایل خیانت، تغییر ظاهر و اندام زنان در دوران بارداری است؟

تصور اشتباهی وجود دارد که مردان به زنان باردارشان خیانت میکنند، چون تغییر اندام همسرشان در این دوران برای آنها ناخوشایند است. اما خوشبختانه واقعیت این است که اکثر مردان فکر میکنند همسرشان در دوران بارداری جذابتر از گذشته شده است.

پی بردن به خیانت شوهر در دوران بارداری

از وقوع خیانت اطمینان حاصل کنید

مشاوران به مادران آینده توصیه می‌کنند که به چالش‌های رابطه‌ی مشترک خود که در اثر بارداری به وجود آمده است، توجه کنند. بسیار مهم است که بانوان از حساسیت این دوران اطلاع داشته باشند و گوش به زنگ مشکلات ناشی از بارداری باشند. نشانه‌ها و علائمی مانند غیبت غیرقابل توضیح، چت‌ و تماس تلفنی مشکوک ، تا دیروقت سر “کار” بودن، بی‌علاقه شدن به رابطه‌ی جنسی و بیش از حد به سر و وضع خود رسیدن از نشانه‌های هشدار خیانت مردان به شمار می‌آید. البته منظورمان این نیست که در زندگی خود به دنبال نشانه‌های خیانت کنکاش کنید، اما همان‌طور که معاینه‌ی سینه‌های خود را هر ماه انجام می‌دهید تا نشانه‌ی خطر را به سرعت پیدا کنید، به همان نحو هوشیار باشید تا فرزندتان در محیطی گرم و صمیمی به دنیا بیاید.

ضمناً حواس‌تان باشد که هورمون‌ها در این دوران حساس بر افکار و احساسات‌تان اثر می‌گذارد. پس به جای این که سریع درباره‌ی شوهرتان قضاوت کنید و او را به خیانت محکوم کنید، احساسات خود را با محرم اسراری مطمئن، خارج از خانواده‌ی خود در میان بگذارید. اگر به بعضی رفتارهای شوهرتان مشکوک شدید، به جای متهم کردن شوهرتان از او توضیح بخواهید. اولین قدم این است که از شوهرتان سوال کنید چه توضیحی برای این رفتارش دارد. چون فریبکاری و پنهانکاری یکی از نشانه‌های خیانت است، اگر شوهرتان را رودررو متهم کنید، به احتمال زیاد با انکار او مواجه خواهید شد.

تنها راه برای تبدیل کردن شک به یقین این است که خیانت شوهرتان را با کمی تحقیق کردن کشف کنید.

خیانت مرد در دوران بارداری

خودتان را سرزنش نکنید

در صورت پی بردن به خیانت همسر، شما ممکن است احساسات منفی بیشماری داشته باشید. خودتان را سرزنش کنید که جذابیت کافی در بارداری برای شوهرتان نداشته اید یا اینکه به خاطر توجه زیاد به فرزندی که در راه است از او غافل شده اید. اما همانطور که ذکر شد مردی که در دوران بارداری به همسرش خیانت میکند احتمالا فردی است که در شرایط عادی نیز مستعد خیانت به همسرش بوده است و هیج توجیحی برای خیانت مرد به زن در دوران بارداری وجود ندارد. خیانت او الزاما به معنی کم گذاشتن شما برای او نیست پس خودتان را به خاطر اشتباه فرد دیگر مسئول و مقصر ندانید و سرزنش نکنید.

از مشاور کمک بگیرید

اگر از خیانت شوهرتان مطمئن شده‌اید، وقت آن رسیده است که از فردی بیرون از خانواده‌ی خود کمک بگیرید. باید از طرف سومی، مانند مشاور برای مواجه شدن با خیانت همسرتان کمک بگیرید تا بتوانید به اوضاع سر و سامان بدهید.

توصیه می‌کنیم که حتماً به مشاور مراجعه کنید و درباره‌ی وضعیت بغرنج خود به تفصیل با او صحبت کنید. می‌توانید اول تنها نزد مشاور بروید و داستان را از دریچه‌ی دید خودتان تعریف کنید، سپس اگر دوست داشتید می‌توانید همراه شوهرتان به مشاور مراجعه کنید. اگر در جلسات اول با مشاور تنها باشید، می‌توانید افکارتان را آزادانه‌تر از زمانی که شوهرتان حضور دارد، مطرح کنید؛ البته بعد از چند جلسه وقتی همراه یکدیگر نزد مشاور می‌روید، باید احساسات و افکارتان را در حضور او مطرح کنید، چون هدف اصلی از مشاوره‌ی زناشویی همین اطلاع یافتن از احساسات یکدیگر است. بسیار مهم است، بتوانید با فردی که رابطه‌ای با خودتان یا شوهرتان ندارد، درباره‌ی احساسات‌تان صحبت کنید.

به علاوه مشاور مجرب به شما کمک می‌کند تا جنبه‌های دیگری را که از چشم‌تان پنهان مانده است، هم ببینید. مشاور بارها با مواردی مانند داستان زندگی شما روبرو شده است و دقیقاً می‌داند که در چنین موقعیتی دچار چه احساساتی شده‌اید. یک مشاور کارکشته و دلسوز سوال‌های مناسب را می‌پرسد و بهترین توصیه‌ها را برای پشت سر گذاشتن این شرایط سخت ارائه می‌دهد. البته منظورمان این نیست که با خانواده و نزدیکانتان درباره‌ی ناراحتی‌تان صحبت نکنید، این دردودل‌ها لازم و عاقلانه است. اما در کنار این مشورت‌های دوستانه و خانوادگی لازم است که از متخصص نیز برای رفع مشکل‌تان کمک بگیرید.

سلامت خودتان و فرزندتان را در اولویت قرار دهید

گرچه کنار آمدن با خیانت شوهر در دوران بارداری آسان نیست، اما شما باید بتوانید موقعیت پیش آمده را مدیریت کنید. اجازه ندهید این شرایط تاثیر منفی بر سلامت شما و فرزندتان بگذارد. تا حد امکان تا زمان فارغ شدن از بارداری شرایط لازم برای داستن آرامش روحی و جسمی را برای خودتان مهیا کنید. درصورتی که جو خانه متشنج است موقتا به مکانی بروید که در آن آرامش خاطر داشته باشید و هرنوع اقدام استرس زا را به بعد از زایمان موکول کنید. به خودتان برای تصمیم گیری درمورد آینده رابطه فرصت دهید.

حفظ صمیمیت با همسر  و جلوگیری از خیانت در دوران بارداری

علی‌رغم مشکلاتی که بارداری برای رابطه‌ی زناشویی به وجود می‌آورد، راهکارهایی برای پیشگیری از خیانت در بارداری وجود دارد.

با در پیش گرفتن نکات زیر میتوانید رابطه صمیمی و محبت آمیزی در دوران بارداری با همسرتان داشته باشید و از سرد شدن یا احتمال خیانت او جلوگیری کنید.

در مورد شرایط زندگی مشترک در دوران بارداری صحبت کنید

توانایی ارتباط برقرار کردن برای دوام هر رابطه‌ای لازم است، اما برای آرامش و خوشبختی زوجین در دوران بارداری حیاتی است. به جای این که بگذارید این تغییرات مهم زندگی‌تان را دستخوش طوفان کند، حتماً با شریک زندگی‌تان درباره‌ی این تحولات صحبت کنید. راه‌های ارتباطی را حتی بعد از به دنیا آمدن فرزندتان باز نگه دارید، شنیدن صدای همدیگر از میان گریه‌های گوشخراش نوزاد بسیار سخت و در عین حال بسیار مهم است.

می‌توانید در اولین فرصت بعد از مطلع شدن از بارداری خود کنار همسرتان بنشینید و درباره‌ی برنامه‌هایی که برای مقابله با کاهش میل جنسی‌ دارید، با او صحبت کنید. اگر به شوهرتان بگویید که “میخوام درباره‌ی کارهایی صحبت کنم که اگر من تمایلی به رابطه‌ی جنسی نداشتم، میتونیم اونا رو انجام بدیم.” مطمئن باشید که او سراپا گوش می‌شود. از این گذشته رابطه‌ی جنسی فقط محدود به مقاربت نمی‌شود. نوازش کردن، ماساژ دادن، ابراز عشق کلامی و راه‌های مختلف دیگری نیز وجود دارد که نیاز جنسی مردان را برآورده می‌کند.

به شوهرتان اعتماد به نفس دهید و به او توجه کنید

به شریک زندگی‌تان اطمینان خاطر بدهید که او هنوز هم برای شما اولویت دارد. به نیازهای عاطفی همسرتان توجه کنید تا او حس کند که همچنان برایتان مهم است. به شوهرتان بگویید که چه پدر فوق‌العاده‌ای خواهد شد تا به زندگی مشترکتان دلگرم شود و اعتماد به نفس پیدا کند . شوهرتان را در دغدغه‌های دوران بارداری و برنامه‌ریزی برای تولد فرزندتان شریک کنید و با هم بر روی مهارت‌های ضروری والدین تمرکز کنید.

پیشگیری فعالانه و پرداختن به مشکلات بارداری کار سختی است که رابطه‌ی زناشویی را قوی‌تر می‌کند. خیانت به معنای مرگ رابطه نیست، خیانت غالباً زنگ هشداری است که زوجین را از خواب غفلت بیدار می‌کند. حتی پس از خیانت هم می‌توان زندگی زناشویی را نجات داد. به خاطر داشته باشید که فرزندی در شکم دارید که با حضور گرم و صمیمانه‌ی پدر و مادرش در خانه خوشبخت‌تر خواهد شد. اگر می‌توانید راهی را برای گرم کردن رابطه‌تان و پیشگیری از خیانت در بارداری پیدا کنید، نباید فرصت را از دست بدهید.

خیانت مرد در دوران بارداری

اگر ممنوعیت پزشکی ندارید از رابطه زناشویی امتناع نکنید

به طور کلی در صورتی که پزشک رابطه جنسی را برای شما ممنوع نکرده است، تنها از ترس امکان آسیب رسیدن به کودک رابطه زناشویی را حذف نکنید. لازم نیست نگران باشید، در شرایط عادی رابطه جنسی در دوران بارداری به نوزاد آسیبی نخواهد رساند. نوزاد توسط کیسه آب، مخاط واژن و ماهیچه های ضخیم دیواره رحم محافظت میشود.

البته برخی از شرایط رابطه جنسی ممکن است خطرناک باشد و باید در این موارد بیشتر مراقب باشید. مثلا در صورت رعایت نکردن بهداشت یا درصورتی که همسرتان بیماری خاص(مانند تبخال، قارچ، عفونت و …) داشته باشد ممکن است این عفونت و بیماری به کودک منتقل شود. در ماه های آخر بارداری نیز بهتر است موقعیت شما حین رابطه به نحوی نباشد که وزن و فشار زیادی روی شکمتان  وارد شود.

برای حفظ و تقویت ارتباط عاطفی برنامه ریزی کنید

در دوران بارداری برای رابطه و زندگی عاشقانه‌تان اولویت قائل باشید. ده بار در روز به شوهرتان پیامک نزنید که لباس‌ها را از خشکشویی بگیرد یا نمونه‌های رنگی را که برای اتاق فرزندتان می‌خواهید، یادش نرود، برایش یک پیام عاشقانه بفرستید و به او بگویید که دوستش دارید و بی‌صبرانه منتظرید تا کارش تمام شود و نزدتان برگردد.

می‌توانید رنگ و بوی عاشقانه به کارهای مربوط به نوزاد بدهید تا هم خودتان و هم همسرتان از انجام آنها لذت ببرید؛ مثلاً اول با هم برای خرید سیسمونی بروید، بعد با هم به سینما بروید یا ناهار را در رستوران مورد علاقه‌تان میل کنید تا یک روز شیرین و به یادماندنی را تجربه کنید. همچنین می‌توانید قبل از تولد فرزندتان هم از یک رابطه‌ی عاشقانه لذت ببرید؛ فقط پیش از آن که باز هم طعم شیرین عشق را در کنار یکدیگر بچشید، از پزشکتان درباره‌ی ایمنی رابطه در دوران بارداری سوال کنید.

از ایجاد هیجان در رابطه عاطفی غافل نشوید

اکنون زمان خوبی است که برای قرارهای عاشقانه‌ی هفتگی برنامه‌ریزی کنید و این برنامه‌ی لذتبخش را بعد از تولد فرشته‌ی کوچکتان هم ادامه بدهید. البته احتمالاً لازم است که در چند ماه اول پدر و مادر شدن این قرارهای رمانتیک را در خانه برگزار کنید.

گاهی اوقات یا حتی بهتر، تا جایی که می‌توانید، همسرتان را بدون هیچ دلیلی شگفت‌زده کنید، او را تنگ در آغوش بگیرید، پایان هفته‌ی لذتبخشی را برایش خلق کنید، یا تعریفی از او بکنید که گونه‌هایش را گلگون کند.

شور و هیجان را به شوهرتان تزریق کنید. پیام‌های عاشقانه‌ای را در جیبش بگذارید تا وقتی بعداً دست در جیبش می‌کند، با پیدا کردن آنها به یادتان بیفتد و یاد شما اجازه ندهد که به هیچ زن دیگری فکر کند.

اضطراب تغییر در زندگی مشترک، مسائل عاطفی و تغییر در رابطه زناشویی از دلایل اصلی خیانت مرد در دوران بارداری است. در صورت شک به خیانت شوهر در دوران بارداری، ‌قبل از هر اقدامی از وقوع خیانت اطمینان حاصل کنید، اگر اطمینان دارید خیانت رخ داده است خودتان را در این مورد سرزنش نکنید، از مشاور کمک بگیرید و سلامت خودتان و فرزندتان را در اولویت قرار دهید.

برای حفظ صمیمیت با همسر و جلوگیری از خیانت شوهر در دوران بارداری در مورد شرایط زندگی مشترک در دوران بارداری صحبت کنید، به شوهرتان اعتماد به نفس دهید و به او توجه کنید، اگر ممنوعیت پزشکی ندارید از رابطه زناشویی امتناع نکنید، برای حفظ و تقویت ارتباط عاطفی برنامه ریزی کنید و از ایجاد هیجان در رابطه عاطفی غافل نشوید.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما