چه کسی به پایگاه نظامی آمریکا در اردن حمله کرد؟

شبکه خبری سی ان ان یکشنبه شب مدعی شد که حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در مرز سوریه و اردن که منجر به کشته شدن سه نظامی این کشور شد، توسط کتائب حزب‌الله عراق انجام شده است.

چه کسی به پایگاه نظامی آمریکا در اردن حمله کرد؟

به گزارش اقتصاد100، شبکه خبری سی ان ان مدعی شد: کتائب حزب‌الله عراق مسئول حمله به پایگاه آمریکا است.

در همین رابطه شبکه المیادین به نقل از منابع خود گزارش داد: بمباران نیروهای آمریکایی از سوریه و علیه اهداف نظامی غیرقانونی آمریکا در داخل سوریه انجام شد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه نظامی آمریکایی و مجروح شدن ۳۴ نفر دیگر وعده داد که واشنگتن به این حمله پاسخ خواهد داد.

پیش از این، کاخ سفید روز یکشنبه به وقت محلی در پی حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه نظامی آمریکایی و مجروح شدن ۳۴ نفر دیگر، نشستی اضطراری تشکیل داد.

بایدن و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا توسط تیم امنیت ملی کاخ سفید از آخرین تحولات درباره حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه مطلع شدند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، بایدن با حضور مقامات ارشد آمریکایی در جریان جزئیات حمله به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا یکشنبه گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اُردن، سه سرباز ارتش ایالات متحده کشته و بیش از ۳۰ نفر از نیروهای نظامی آن زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، کشته شدن سه آمریکایی در «برج ۲۲» در اردن در نزدیکی مرز با سوریه، تشدید قابل توجه وضعیت متزلزل در خاورمیانه را نشان می‌دهد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما