این وزیرخارجه همجنس‌باز است

استفان سیجورنی که به عنوان وزیر خارجه جدید فرانسه معرفی شده شریک جنسی سابق نخست وزیر همجنس باز این کشور است.

این وزیرخارجه همجنس‌باز است

به گزارش اقتصاد100، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که کابینه این کشور را دستخوش تغییراتی کرده است استفان سیجورنی را به عنوان وزیرخارجه و رهبر جناح اروپایی دولت خود انتخاب کرد.

پیش از این و در روز سه شنبه ماکرون گابریل اتال را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی کرد؛ اولین نخست وزیر این کشور که آشکار اعلام شده همجنس باز است. 

براساس گزارش پالتیکو، استفان سیجورنی که به عنوان وزیر خارجه تعیین شده شریک جنسی آتال است اما آنها به تازگی از یکدیگر جدا شده‌اند و جدایی آنها روز پنج شنبه به طور رسمی آشکار شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارش خود نوشته، استفان سیجورنی که زمانی شریک جنسی آتال بود به عنوان وزیر خارجه فرانسه، جایگزین کاترین کولنا شده است. 

در دوران سیجورنی انتظار می‌رود که وزارت خارجه فرانسه بیشتر به سمت امور مربوط به اتحادیه اروپا حرکت کند. 

یکی از دستیاران سیجورنی می‌گوید که او بیشتر تمایل داشت عنوانش «وزیر اروپا و امور خارجه» باشد چرا که اتحادیه اروپا یکی از اولویتهای اصلی دوره وزارت او خواهد بود.

اردوگاه ماکرون در نظرسنجی‌ها از حزب مارین لوپن رهبر راست افراطی حدود هشت تا ۱۰ درصد عقب است. رئیس‌جمهور فرانسه از زمانی که حزبش اندکی بعد از انتخاب مجدد وی در سال ۲۰۲۲ با از دست دادن ۵۵ کرسی، اکثریت مطلق پارلمانی را از دست داد، در حال دست و پنجه نرم کردن با ترکیب پارلمانی جدید برای پیشبرد سیاستهایش بوده است. 

تحلیلگران تصریح کردند که این اقدام لزوماً به تغییر سیاسی بزرگ منتهی نخواهد شد اما نشان‌دهنده تمایل ماکرون به تلاش برای گذر از اصلاحات نامحبوب مربوط به سن بازنشستگی و مهاجرت در سال گذشته و بهبود شانس حزب میانه‌رو خود در انتخابات ژوئن اتحادیه اروپاست. 

پایان پیام/م 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : موج کاهشی دلار، بازار طلا را عقب راند

اخبار سلامت

سینما در سینما