300 میلیارد تومان پای برج میلاد نریزند کج می شود؟!

گود ۷۰ متری کنار سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد که ۱۲ سال رها شده بود، بعد از ۱۶ ماه، به تازگی به صورت کامل ایمن سازی شد تا خطر جدی از بیخ گوش هزاران نفر از شهروندان برطرف شود.

300 میلیارد تومان پای برج میلاد نریزند کج می شود؟!

به گزارش اقتصاد100، خطر کج شدگی یا فروریختن ششمین برج مخابراتی جهان به دلیل گود ۱۷ هزار و ۸۰۰ مترمربعی کنار برج و سالن همایش‌های میلاد، یکی از خطرهای جدی بود که در این سال‌ها نسبت به آن هشدارهای جدی داده شده است.

بارها سازمان بازرسی کل کشور و وزارت کشور و سایر نهادهای نظارتی درخصوص خطرات ایجاد شده از ناحیه این گود و رها شدن آن تذکر دادند؛ مجید فراهانی، عضو شورای شهر پنجم می‌گوید «این گودال جان هزاران نفر را تهدید می‌کند»

از اوایل دهه۹۰، به منظور ساخت پروژه دوقلو، شامل یک هتل و یک ساختمان اداری، زمین کنار برج میلاد به ارتفاع ۵۰ تا ۷۰ متر گودبرداری شد اما این طرح در شورای‌عالی شهرسازی با مخالفت شد و از آن روز، هیچ تغییر جدی در این زمین به وجود نیامد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به فارس می‌گوید فاز اول که از خرداد ۱۴۰۱ آغاز شد، با بتن‌ریزی ۲۴۰۰۰ مترمکعب یعنی چیزی در حدود ۶۰۰ آپارتمان ۱۰۰ متری و هزینه حدود ‌۳۰۰میلیارد تومان به پایان رسید. در فاز دوم قرار است «سازه‌ای ۵طبقه ای با کاربری پشتیبانی و پارکینگ با ظرفیت ۴۰۰ خودرو » ساخته شود.

 حدود ۱۹۰ گود رها شده در تهران وجود دارد که ۳۰ گود در وضعیت پرخطر قرار دارند. ۶۷ گود رها شده در سطح شهر فاقد پروانه هستند.  بیشترین گودها در مناطق ۲۲ و یک و کمترین آن در منطقه ۹ و ۱۰ است.

 
سوده نجفی عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران می‌‌گوید گودهایی در شهر تهران رها شدند که «بیش از ۱۰۰ ماه هیچ فعالیتی» در آن صورت نگرفته و مالک آنها هم برخی نهادها و اشخاص هستند.

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما