غزه پس از آتش‌بس

خبرنگار شبکه «المیادین» امروز جمعه، از آغاز روند بازگشت آوارگان فلسطینی به غزه در اولین ساعات اجرای آتش‌بس انسانی خبر داد و گفت که اشغالگران آتش‌بس را در شرق رفح و شمال غرب غزه نقض کرده‌اند.

غزه پس از آتش‌بس

به گزارش اقتصاد100، خبرنگار شبکه «المیادین» در غزه امروز، جمعه ۲۴ نوامبر و ساعتی پس از آغاز آتش‌بس انسانی در غزه گزارش داد که با خروج جنگنده‌ها و پهپادهای مملو از موشکِ رژیم صهیونیستی از حریم هوایی نوار غزه، اوضاع نسبتاً آرام است.

خبرنگار المیادین در ادامه گزارش گفت که آوارگان فلسطینی به خیابان‌ها آمده و دیگر ساکنان هم برای مداوای مجروحان به سوی بیمارستان‌ها و برخی دیگر هم برای تشییع پیکر شهدای شب گذشته به مقابر می‌روند.

براساس گزارش المیادین، کامیون‌های حامل سوخت پس از هفته‌ها توقیف و محاصره، وارد گذرگاه رفح شده‌اند. از شدت بمباران اسرائیل کاسته شده، اما اشغالگران آتش‌بس را در شرق رفح و شمال غرب غزه نقض کرده‌اند.

 

 

خبرنگار المیادین افزود: قرار است ۲۰۰ کامیون مواد غذایی و تجهیزات پزشکی امروز از طریق گذرگاه رفح وارد نوار غزه شوند؛ روند تخلیه کامیون‌های سوخت در سمت فلسطینی گذرگاه رفح برای توزیع به نوار غزه هم آغاز شده است.

وی ادامه داد: تعدادی آمبولانس حامل مجروحان فلسطینی بیمارستان العریش، از گذرگاه رفح به مصر منتقل شدند؛ تعدادی از بیماران و اعضای تیم‌های پزشکی هم در بمباران رژیم صهیونیستی که قبل از آتش‌بس در بیمارستان النجار انجام شد، به شهادت رسیدند.

طبق گزارش خبرنگار المیادین، تعدادی از کامیون‌های سوخت پس از تخلیه محموله‌های خود برای توزیع در نوار به خاک مصر بازگشته‌اند.

این خبرنگار درباره تحرکات نظامیان رژیم اشغالگر هم گزارش داد: صهیونیست‌ها در شهر بیت حانون مستقر هستند و مانع پیشروی ساکنان می‌شوند؛ اشغالگران تهدید کرده‌اند که در صورت پیشروی و یا حرکت مردم، آن‌ها را گلوله‌باران خواهند کرد.

 

 

خبرنگار شبکه «الجزیره» هم امروز از تیراندازی نظامیان اشغالگر اسرائیلی به سمت فلسطینیان در محوطه‌های بیمارستان الرنتیسی به منظور جلوگیری از بازگشت آن‌ها به خانه‌هایشان خبر داد.

وی اعلام کرد که چند دستگاه آمبولانس حامل مجروحان غزه گذرگاه زمینی رفح را ترک کردند؛ تاکنون ۱۲ آمبولانس حامل ۱۶ مجروح و ۱۴ فرد همراه از گذرگاه رفح به سمت مصر عبور کرده‌اند.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) اجرایی شد.

صبح چهارشنبه، بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم موقت به پذیرش توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دولت قطر و مصر متوسل شد.

پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما