شکایت ۴ کشور از ایران به دیوان دادگستری بین‌المللی

در ادامه مواضع ضدایرانی کی‌یف، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین از شکایت این کشور به‌همراه کانادا، سوئد و انگلیس علیه تهران در دیوان دادگستری بین‌المللی به‌بهانه پرونده هواپیمای اوکراینی خبر داد.

شکایت ۴ کشور از ایران به دیوان دادگستری بین‌المللی

به گزارش اقتصاد100 به نقل از اسپوتنیک، «اولگ نیکولنکو» سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین در ادامه مواضع ضدایرانی این کشور روز پنجشنبه اعلام کرد: اوکراین، کانادا، سوئد و انگلیس به دلیل سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی در ژانویه ۲۰۲۰ علیه ایران در دیوان دادگستری بین‌المللی شکایت می‌ کنند.

سی بی اِس در این خصوص اعلام کرد که کانادا، سوئد، اوکراین و انگلیس مدعی اند با ارجاع این موضوع به دیوان دادگستری بین المللی به تلاش های خود برای پاسخگویی ایران در موضوع سرنگونی پرواز PS۷۵۲ ادامه خواهند داد!

علی افتخاری، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح تهران چندی پیش درباره پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: این پرونده ابعاد پیچیده و متعدد فنی داشت، لازم بود تحقیقات این پرونده به صورت ویژه در دستورکار سازمان قضائی نیروهای مسلح قرار بگیرد. از همان ابتدای شروع تحقیقات اکیپی از بهترین ضابطان را تشکیل دادیم.هیئت‌های کارشناسی تشکیل دادیم و اینها می‌طلبید که وقت موسعی داشته باشند و به همین دلیل رسیدگی به این پرونده طول کشید. همه همکاران قضائی ما در سازمان قضائی نیروهای مسلح تمام تلاش خودشان را در چارچوب قانون و مقررات رسیدگی را بدون هیچ اغماضی انجام داده اند. ما جلسات متعددی تشکیل دادیم ۲۰ جلسه تشکیل شد؛ ما نسبت به بخش عمده‌ای از مقصران رسیدگی کردیم اما بخش دیگری برای تکمیل تحقیقات مفتوح است.

کنعانی سخنگوی وزرات امور خارجه نیز پس از صدور رأی از سوی دادگاه ایران گفت: رای صادره دادگاه هواپیمای اوکراینی مبتنی بر کنوانسیون‌ شیکاگو است.

واقعه تلخ سقوط پرواز شماره پی اس ۷۵۲ به مقصد اوکراین در حوالی تهران در تاریخ ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ روی داد.

سرانجام پس از برگزاری مجموعاً ۲۰ جلسه دادگاه که در آن در مجموع ۱۱۷ شاکی شکایت خود را ثبت نموده، ۵۵ نفر از شاکیان در جلسات دادگاه صحبت و قرائت لایحه داشتند و ۲۰ وکیل نیز به وکالت از شاکیان شکایت و ادله مربوطه را بیان نمودند، شعبه دوم دادگاه نظامی یک تهران با توجه به تحقیقات مفصل انجام شده در دادسرا و دادگاه، اظهارات و گزارش‌های ضابطان نظامی و دادگستری، گزارش‌های پزشکی قانونی، نظریات علمی و تخصصی هیأت‌های کارشناسی، تحقیقات بین المللی، اظهارات مطلعین و کارشناسان و شاکیان و دفاعیات متهمان اقدام به صدور رأی کرد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما