آشنایی با ترفند کلاهبرداران اینترنتی در عید قربان

حرئیس پلیس فتای استان سمنان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید سعید قربان و اعتقادات مذهبی مردم ایران اسلامی گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداری‌های سودجویان اینترنتی باشند.

آشنایی با ترفند کلاهبرداران اینترنتی در عید قربان

به گزارش اقتصاد100 به نقل از روابط عمومی انتظامی سمنان، سرهنگ محمد رضا فداییان اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید سعید قربان و اعتقادات مذهبی مردم ایران اسلامی، برخی از مجرمان با سو استفاده از احساسات و اعتقادات مذهبی همشهریان در فضای سایبر اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی گفت: این روزها شاهد تبلیغاتی با موضوعات مختلف مانند جمع‌آوری هزینه قربانی برای نیازمندان، مشارکت در قربانی و با ارسال لینک‌های جعلی در کانال و گروه شبکه‌های اجتماعی هستیم

رئیس پلیس فتای استان سمنان با بیان اینکه مجرمان اینترنتی با این ترفند شهروندان را به صفحات جعلی یا همان فیشینگ هدایت می‌کنند، گفت: کلاهبرداران با کپی اطلاعات حساب و کارت بانکی افراد اقدام به برداشت از حساب کاربران می‌کنند.

فداییان تاکید کرد: شهروندان برای پرداخت کمک‌های مالی خود حتماً از مراجع رسمی اقدام کنند و به هیچ عنوان قریب تبلیغات انجام شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را نخورند.

وی گفت: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در راستای رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir درخواست خود را ثبت کنند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما