با این پلیس قلابی‌ها آشنا شوید + عکس

در پوشش مامور با لباس و تجهیزات نظامی و انتظامی به سراغ افراد رفته و با تهدید و ضرب و جرح از آنها سرقت و زورگیری می‌کنند؛ اینها مامورنما، مامور قلابی یا پلیس تقلبی هستند.

با این پلیس قلابی‌ها آشنا شوید + عکس

به گزارش اقتصاد100 به نقل از فارس، « پلیس قلابی» عبارت عجیب و غریبی نیست، حکایت سارقان و زورگیرانی است که در پوشش لباس و تجهیزات نظامی و انتظامی با انواع و اقسام بهانه‌ها به سراغ افراد رفته و از آنها سرقت، زورگیری و اخاذی می‌کنند.

مأمور قلابی، پلیس تقلبی، مأمورنما و واژگانی با این مضامین مختص آن دسته از متهمانی است که از عدم اطلاع و آگاهی افراد و به نوعی ساده اندیشی افراد سواستفاده کرده و به مقاصد شوم خود نائل می‌شوند. 

تشکیل پرونده‌های مختلفی با عناوین اخاذی و کلاهبرداری توسط مامورنماها شاهدی بر این قضایا است.

پرونده اول: اعتراف به دهها فقره سرقت با جعل عنوان مامور پلیس‌ 

با وقوع سرقت‌های سریالی از اتباع کشورهای همسایه در ترمینال جنوب و میدان آزادی، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  

 تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، یک مرد جوان با 2 خودروی پژو و سمند اقدام به مسافرکشی اتباع بیگانه کرده و در اواسط مسیر با جعل عنوان مامور پلیس، کارت مالباختگان را به زور گرفته و پول‌های داخل آن را سرقت کرده است.

با توجه به اینکه این سرقت‌ها اکثرا به ربودن مالباختگان و ضرب و جرح آنها همراه شده بود کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت متهم را شناسایی کردند و متوجه شدند وی با این شگرد از افراد زیادی سرقت کرده است.  

کارآگاهان در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را در غرب تهران شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری وی در یک عملیات منسجم شدند.  

متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت پول از اتباع بیگانه ، آدم‌ربایی و جعل عنوان مامور پلیس در تهران اعتراف کرد و 15 مالباخته وی را شناسایی کردند.  

سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر از صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی برای کشف جرائم احتمالی متهم و شناسایی سایر شکات دیگر خبر داد و گفت: متهم در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

پرونده دوم: دزدی در پوشش مامور سازمان‌های اطلاعاتی

با وقوع سرقت‌های سریالی خودرو و موتور در نقاط مختلف تهران با شگرد جعل عنوان مامور سازمان‌های اطلاعاتی، تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند.  

تحقیقات میدانی کارآگاهان نشان می‌داد که 2 مرد جوان در نقاط مختلف تهران جلوی خودرو و موتورسیکلت‌های عبوری که پلاک آنها مخدوش بوده را گرفته و سپس با معرفی کردن خود به عنوان مامور سازمان‌های اطلاعاتی اقدام به سرقت وسیله نقلیه کرد‌ه‌اند.  

با توجه به اینکه اکثر این سرقت‌ها با ربودن مالباختگان و ضرب و جرح آنها همراه بوده و بنابرحساسیت موضوع، کارآگاهان راهی صحنه‌های وقوع جرم شده و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم هویت 2 متهم را شناسایی کردند.  

کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت در مرحله بعد با روش‌های علمی و اقدامات اطلاعاتی گسترده مخفیگاه این 2 مرد جوان را در غرب تهران شناسایی کرده و پی بردند آنها از افراد زیادی سرقت کرده‌اند که در ادامه پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه متهمان شده و آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی منتقل کردند. 

سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه از مخفیگاه متهمان ادوات جرم و اموال مسروقه کشف شده است، خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر سرقت وسیله نقلیه، جعل عنوان مامور سازمان‌های اطلاعاتی، آدم‌ربایی مالباختگان و ضرب و جرح آنها در نقاط مختلف تهران اعتراف کردند. 

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی گفت: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند. 

پرونده سوم: سرقت با لباس نظامی و مدارک هویتی جعلی

در پی افزایش سرقت و اخاذی از شهروندان با لباس نظامی در محدوده پایانه مسافربری جنوب تهران توسط یک نفر مامور نما رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق در دستور کار عملیات کلانتری 208 این محل قرار گرفت. 

ماموران در تحقیقات و پی جویی انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از اخذ مجوز های قضائی در یک عملیات منسجم و ضربتی متهم را زمانی که قصد سرقت یک دستگاه تلفن همراه از یکی از شهروندان را داشت، دستگیر کردند که در بررسی اولیه از متهم یک دستگاه تلفن همراه، البسه نظامی و مدارک هویتی کشف شد.

در ادامه و با انجام تحقیقات اولیه متهم به جرم خود مبنی بر اخاذی از شهروندان با لباس نظامی اعتراف کرد و سه نفر از مالباختگان شناسایی و به کلانتری مراجعه کردند.  

سرهنگ گودرزی رییس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه شهروندان در صورت مواجهه با چنین مواردی سریعاً با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل کنند، خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جزئیات پرونده و جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

پرونده چهارم: اخاذی مامور قلابی‌ها از دختران و پسران نوجوان!

اوایل فروردین ماه سال جاری، با دستگیری ۲ مامور قلابی در جنوب تهران و انتقال متهمان به اداره پنجم مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران، رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان قرار گرفت.  

با تحقیقات تخصصی و باز جویی های علمی کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی، مشخص شد، این 2 مرد جوان با همکاری 2 همدستشان در پوشش مامور پلیس با استفاده از یک دستگاه موتور سیکلت و یک قبضه سلاح کمری بادی، طعمه‌های خود را از میان دختران و پسران جوان در جنوب تهران انتخاب کرده و با مانور متقلبانه و تهدید سلاح، کلیه اموال باارزش مالباختگان را سرقت کرده و به سرعت از محل متواری می شوند. 

 کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت در گام نخست با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم به شناسایی مخفیگاه سایر ایادی متهمان پرداخته و موفق شدند با هماهنگی قضائی 2 همدست دیگر این افراد را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند؛ همچنین مالخر این سارقان نیز شناسایی و دستگیر شد و در بازدید از مخفیگاه مالخر تعدادی از اموال مسروقه کشف شد. 

سرهنگ گزافی جانشین پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه متهمان به 5 فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کردند، گفت: در این رابطه تا کنون 2 مالباخته شناسایی شده است. 

وی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار دارند.  

سرهنگ گزافی از شهروندان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک بلافاصله با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما