پیش‌بینی یخبندان برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز کشاورزی گفت: در این راستا توصیه‌هایی برای پیشگیری از آسیب به باغات ارائه شده است.

پیش‌بینی یخبندان برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین

به گزارش اقتصاد100 به نقل از فارس، صفی‌الله کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه جلسه مشترک نمایندگان جهاد کشاورزی و هواشناسی استان با عنوان صدور هشدار قرمز اظهار کرد: احتمال بالای بروز دمای پایین یخبندان و برودت شب‌ها و صبح‌های روز شنبه (12 فروردین) و یکشنبه (13 فروردین) پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: احتمال بروز شرایط و درجه حرارت‌های بحرانی (بروز یخبندان‌های 3 تا 9 درجه زیر صفر) در مراحل مختلف گلدهی درختان میوه از مرحله نوک سبزی و قرمزی (گیلاس، آلو، سیب و گلابی) تا مرحله تمام گل (بادام، زردآلو، هلو و شلیل) وجود دارد.

وی با اشاره به توصیه‌های پیشگیرانه برای کاهش خسارت‌ها در سطح استان گفت: باغداران مد نظر داشته باشند که بروز یخبندان در ساعات صبح به همراه وزش باد خواهد بود به همین منظور استفاده از بخاری‌های کوچک (پیت حلبی سوراخ شده در قسمت بالایی با ترکیب نصف به نصف روغن سوخته و گازوئیل به همراه پارچه کهنه) به تعداد زیاد (هر ۶ درخت یک پیت) کارساز خواهد بود.

کرامتی تاکید کرد: استفاده از مه پاشی بارانی در تاج درختان (از اواخر شب تا صبح ) و آبیاری غرقابی داخل جوی پای درختان هم برای پیشگیری از یخ‌زدگی موثر خواهد بود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان ادامه داد: استفاده از شرایط تولید باد (با استفاده از اتوپلارهای باغی و یا فقط بهره‌گیری از فن‌های بادی سمپاش‌های اتومایزر توربینی باغی پشت تراکتوری به صورت گردشی متحرک در کل سطح باغ تا صبح)  از دیگر توصیه‌های انجام شده برای پیشگیری از یخ‌زدگی به شمار می‌رود.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما