یک قول تازه درباره خودروی برقی ایرانی

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تام ایران‌خودرو از دستیابی به فناوری طراحی و تولید خودروی برقی خبر داد و گفت: تا پایان سال ۲۰ نمونه و تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ تعداد ۵۰ دستگاه از این خودرو‌ها عرضه خواهد شد.

یک قول تازه درباره خودروی برقی ایرانی

به گزارش اقتصاد100 به نقل از خبرگزاری صداو سیما؛ کیوان وزیری در مراسم معرفی دستاورد‌های شرکت دانش‌بنیان تام ایران‌خودرو در چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی با اشاره به پایان طراحی خودروی تارا برقی در این شرکت افزود: این خودروی برقی در مرحله صحه‌گذاری است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تام ایران‌خودرو اضافه کرد: شرکت مپنا هم در حال راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی است.

وزیری گفت: در سال ۷۶ و همزمان با تاسیس این شرکت، توان داخلی‌سازی ۴۵ درصد تجهیزات و ۳۰ درصد خطوط تولید وجود داشت، اما امروز به جز خودروسازی که ۱۰۰ درصد تجهیزات، خطوط تولید و کارخانه را طراحی و تولید می‌کنیم، به‌طور متوسط۷۰ درصد داخلی‌سازی در حوزه غیرخودرویی حاصل شده است.

وزیری؛ طراحی T-Box، NBCM و ICN را که همگی جزو قطعات الکترونیکی پیشرفته خودرویی هستند از جمله دستاورد‌های شرکت تام در عرصه داخلی‌سازی در صنعت خودرو برشمرد و افزود: طراحی و تولید این قطعات پیشرفته تا ۴۰ درصد کاهش ارزبری و به عبارتی ۹.۵ میلیون دلار در حداقل ظرفیت تولید به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت تام ایران‌خودرو همچنین از کاهش ۴۵ درصدی ارزبری به مبلغ ۳.۸ میلیون دلار در هر بسته تولید سامانه‌های تولید هوشمند خبر داد.

وزیری، سایر طرح‌های دانش‌بنیان در حال اجرای این شرکت را شامل NBCM (ماژول مغز بدنه خودرو)، نمایشگر جلو آمپر دیجیتال، رادار، خودروی برقی، ماژول کنترل موتور (ECU)، پلتفرم برق و الکترونیک و باد لاستیک خودرو (TPMS) عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت تام ایران‌خودرو افزود: از بدو تاسیس، این شرکت با تکیه بر دانش سرمایه‌های انسانی خود و انتقال فناوری‌های نوین و به‌کارگیری آن توانسته است رشد قابل ملاحظه‌ای در مهندسی و اجرای پروژه‌های به صورت EPC در حوزه‌های مختلف خودروسازی، اتوماسیون صنعتی، نفت، گاز و پتروشیمی، حمل و نقل و زیرساخت، نیرو و تاسیسات و صنایع معدنی کسب کند.

وزیری ادامه داد: سطوح ارائه خدمات در این شرکت شامل ارائه راهکار جامع، توسعه خطوط تولید، ارائه خدمات مهندسی تخصصی و تعمیر و نگهداری است و از دیگر خدمات آن می‌توان به نوسازی صنایع، ایجاد خطوط پیشرفته تولید، هوشمندسازی، اتوماسیون صنعتی و مانیتورینگ اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت تام ایران‌خودرو از جذب نیرو‌های تحصیل کرده و نخبه در این شرکت هم خبر داد و گفت: بیش از ۵۲۷ نفر نیروی انسانی خبره در دفتر مرکزی و ۲ هزار و ۴۸۳ نفر در هلدینگ تام مشغول به فعالیت هستند که ۳۲ درصد نیرو‌های نخبه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و ۵۰ درصد را نیرو‌های لیسانس تشکیل می‌دهند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما