واقعیت مصادره کامیون‌های ایرانی در ترکیه؛ چرا سازمان راهداری سکوت کرده؟

۴ هزار کامیون کشنده رانندگان ایرانی به دلیل توقف ثبت سفارش در انبارهای ترکیه بلاتکلیف مانده و در معرض مصادره قرار گرفته است؛ سکوت سازمان راهداری و بی‌پاسخی مسئولان مربوطه نگرانی‌های جدی درباره سرنوشت این کامیون‌ها ایجاد کرده است.

واقعیت مصادره کامیون‌های ایرانی در ترکیه؛ چرا سازمان راهداری سکوت کرده؟

بلاتکلیفی کامیون‌های ایرانی در ترکیه؛ چالش تازه برای رانندگان

خبرهای رسیده حاکی از آن است که حدود ۴ هزار کامیون کشنده ایرانی در انبارهای ترکیه بدون وضعیت مشخص باقی مانده‌اند و ممکن است با خطر مصادره روبرو شوند. این کامیون‌ها که با تلاش‌های فراوان، سرمایه‌های شخصی و امید به آینده بهتر خریداری شده‌اند، اکنون در وضعیت مبهمی قرار دارند. این موضوع باعث شده رانندگان ایرانی در پی یافتن راه‌حلی برای مشکل، به مجلس شورای اسلامی مراجعه کنند.

سکوت سازمان راهداری؛ معیشت رانندگان در خطر است

در این میان، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و دیگر دستگاه‌های مسئول به این مسئله پاسخ روشن و شفافی نداده‌اند. این عدم پاسخگویی باعث نگرانی بیشتر در میان رانندگان شده، چرا که آینده کاری و معیشت خانواده‌های آن‌ها با این مسئله گره خورده است.

اعتراض نماینده مجلس به وضعیت کامیون‌ها

هفته گذشته، سید سلمان ذاکر، نماینده مجلس، در جلسه‌ای علنی نگرانی خود را بیان کرد و گفت: «۴ هزار کامیون کشنده که با ارز خارجی و یا از محل صادرات خریداری شده‌اند، در ترکیه بلاتکلیف مانده‌اند.»

این کامیون‌ها با تلاش مردم که برای خرید آن‌ها دارایی‌های خود، مانند طلا و جواهراتشان را فروختند، تهیه شده‌اند. افراد این کامیون‌ها را برای ایجاد اشتغال و تقویت ظرفیت ترانزیت در کشور وارد کرده‌اند، اما اکنون با وضعیت نامشخص مواجه شده‌اند.

سوال نمایندگان مجلس از دولت

سید سلمان ذاکر تأکید کرد که بسیاری از نمایندگان مجلس از نقاط مختلف کشور خواستار پاسخ‌گویی در مورد این موضوع هستند و پرسش‌های آن‌ها بی‌پاسخ مانده است. او از عدم اقدام هیئت دولت و تأخیر در انجام وظایف مربوط به این مسئله انتقاد کرد و گفت: «آیا رئیس مجلس قبلاً نامه‌ای در این خصوص برای دولت ارسال نکرده‌اند؟ پس چرا هنوز رانندگان در راهروهای مجلس منتظر هستند؟»

مسدود شدن راه واردات کامیون‌ها

این نماینده مجلس به مسدود شدن مسیر واردات کامیون‌ها اشاره کرد و توضیح داد که باوجود قانونی بودن این اقدام و حتی طرح این موضوع در برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه، واردات این خودروها متوقف شده است. او افزود: «بحث تحریم در این حوزه وجود ندارد، پس چرا مانع واردات می‌شویم؟ مردم، بخش خصوصی و رانندگان با سرمایه خود اقدام کرده‌اند، اما فرآیند واردات به دلایل مختلف متوقف شده است.»

عدم پاسخ مشخص از سازمان راهداری

خبرنگار رکنا طی پیگیری از روابط عمومی سازمان راهداری تلاش کرده پاسخی در این زمینه دریافت کند. اما باوجود گذشت ۱۰ روز از این تلاش، هنوز هیچ بیانیه یا توضیح روشن در مورد وضعیت این کامیون‌ها از سوی این سازمان ارائه نشده است.

وبگردی
    ارسال نظر