خط و نشان بذرپاش برای ایرلاین ها و شرکت‌های هواپیمایی

وزیر راه با بیان اینکه تعارف با شرکت‌های گران‌فروش بلیت هواپیما نداریم، گفت: شرکت‌های هواپیمایی که امکان دارند حتما به توسعه ناوگان اقدام کنند، وزارت راه در موضوع مجوزها و تهاتر، حمایت جدی می‌کند و این جزو اولویت‌های ما است.

خط و نشان بذرپاش برای ایرلاین ها و شرکت‌های هواپیمایی

به گزارش اقتصاد100، در مراسم امروز افتتاح پروژه‌های فرودگاه مهرآباد، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مردم به عنوان مشتریان اصلی صنعت به میزان خدمات توجه می‌کنند و فعالیت‌ها و خدمات پشت صحنه کمتر مورد توجه قرار می‌دهند.

وی گفت: تصور مردم از صنعت هوایی، جزوی از صنعت است و می‌تواند بازدارنده و پیش‌برنده باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هر جور شده ما به توسعه ناوگان هوایی محکوم هستیم.الان عرضه و تقاضا ناتراز است، این وظیفه ما است که مشکل را رفع کنیم و به تقاضاها پاسخ دهیم.

بذرپاش تصریح کرد: در موضوع نرخ بلیت موضوعات را دنبال می‌کنم، شرکت‌های هواپیمایی که امکان دارند حتما به توسعه ناوگان اقدام کنند، وزارت راه و شهرسازی حمایت جدی می‌کند.این جزو اولویت‌های ما است.

وی گفت: توسعه خدمات فرودگاهی مهم است، کارهای مهمی انجام‌ شده و خوب است افزایش یابد، تسریع برف‌روبی باند فرودگاه‌ها قابل قدردانی است‌.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در اغلب فرودگاه‌های پرتردد، خدمات فرودگاهی مناسب است.در بقیه فرودگاه‌ها هم خدمات فرودگاهی باید مناسب‌ باشد.

بذرپاش با قدردانی از کارشناسان کشور در حوزه داهلی‌سازی صنعت هوایی، بیان کرد: نباید برای توسعه ناوگان تا کی باید فقط نگاه به غرب داشت؟ در حوزه ساخت هواپیما در داخل باید سریع‌تر عمل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مهرآباد باید توسعه یابد و این نیاز است، نمی‌توان تهران را بدون مهرآباد مجسم کرد، توسعه مهرآباد راهبردی‌ترین پروژه فرودگاهی در یکی دو سال آینده است.

بذرپاش بیان کرد: «بلیت» بهانه رابطه صنعت با مردم است، مردم بلیت را از ایرلاین می‌خرند اما پشتیبان شرکت، فرودگاه است.من پشت شرکت‌ها هستم اما ایرلاینی که در موضوع بلیت همراهی نکند تا پای لغو مجوزش ایستاده‌ام. با کسی تعارف نداریم، با لغو مجوز یک ایرلاین هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.شرکت هواپیمایی که خودش صاحب همه اختیارات نیست، مگر می‌توان ایرلاین را بدون خدمات هواپیمایی و فرودگاهی و غیره تصور کرد.دولت سیاستی دارد، همان‌طور که در پروازهای خارجی اجازه آزادی عمل دادیم در پروازهای داخلی هم کمک می‌کنیم تا رضایت‌مندی مردم محقق شود.
وی با بیان اینکه همین الان امکان صدور مجوز برای ۲۰ شرکت هواپیمایی داریم، گفت: اگر یک ایرلاین در کترینگ خدمات نامناسب دهد،کل خدمات صنعت هوایی زیر سوال می‌رود.

وی گفت: وقتی سوخت لیتری ۶۰۰ تومانی می‌دهیم یعنی رایگان، در این حوزه برخی بخش‌های دولت ملاحظاتی دارند ولی به احترام نظر ما در موضوع نرخ سوخت هواپیما اقداماتی نکرده‌اند.

بذرپاش اظهار داشت: در موضوع نرخ بلیت، بخش اعظم شرکت‌ها با ما همراه هستند و فقط ۲ الی ۳ شرکت کم کاری می‌کنند، قطعا صرفه و صلاح شرکت‌ها، مردم و کشور باید توامان رعایت شود.
وی تاکید کرد: در صورت بروز تاخیرات هم باید نماینده شرکت هواپیمایی پاسخگو باشد.
بذرپاش افزود: توسعه فرودگاه امام در راستای تبدیل به هاب منطقه‌ای آغاز شده است و تا ۴ سال آینده به هدف‌گذاری در موضوع هاب منطقه دست یابیم.
پایان پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما