اختصاصی اقتصاد100/ هشدار عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

بحران مهاجرت پرستاران را جدی بگیرید / راهکاری چیست؟

اقتصاد 100 - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:چنانچه پرداخت به هنگام و تقویت تعرفه های خدمات پرستاری اصلاح نشود و روند فعلی ادامه یابد با مشکلات جدی در مورد ماندگاری نیروهای متخصص مواجه خواهیم شد.

بحران مهاجرت پرستاران را جدی بگیرید / راهکاری چیست؟

دکترسید مرتضی خاتمی نماینده ماهنشان وعضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در خصوص مهاجرت سالانه بیش از 3 هزار پرستار از کشور گفت: باید جلوی این روند گرفته شود، البته تلاش هایی در بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس اتفاق افتاده و احکامی نوشته شده ، منتها انتظار داریم که نظام پرداخت کشوراصلاح شود تا ماندگاری پرستاران ،با توجه به شرایط اقتصادی موجود در ابتدا تثبیت وسپس تقویت شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود:باید اذعان کنیم که روند فعلی غیر قابل قبول است و اگر شرایط ادامه یابد قطعا مشکلات جدی در زمینه نیروی انسانی تخصصی در کشور پدیدار خواهد شد.بنابراین لازم است مسئولین محترم اعم از وزارت بهداشت و هیات دولت برای مساله فکر عاجلی داشته باشند.

وی در مورد راهکارهای موجود برای تضمین حضور پرستاران در کشور تصریح کرد: یکی از اقدامات ،اجرای دقیق  قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و سپس به هنگام پرداخت کردن مطالبات است ،هم اکنون مبالغی بصورت الحساب پرداخت می شود وبه جز حقوق که هر ماه داده می شود پرداخت مطالبات به تعویق می افتد که امیداورایم در زمان خود انجام پذیرد.

دکتر خاتمی درمورد حقوق پایین پرستاران که رقمی بین 14 تا 15 میلیون عنوان شده وعدد بسیار کم اضافه کاری این متخصصین گفت: معتقدیم در اصل تعرفه گذاری مشکلاتی وجود دارد ،متاسفانه آنچه  شورای عالی بیمه به تصویب می رسد دچار جرح وتعدیل می شود،بطوریکه در ابتدای سال جاری طبق مصوبه شورای عالی بیمه رشد تعرفه ها 40 درصد تصویب شد اما بعد از رسیدن به سازمان برنامه و بودجه به 25 درصد تقلیل پیدا کرد.

نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه متاسفانه همان میزان و رقمی که دولت تصویب کرد نیز اجرایی نمی شود خاطر نشان کرد: با این روند نمی توانیم تضمینی برای ماندگاری نیروها داشته باشیم لذا معتقدیم پرداخت به هنگام و تقویت تعرفه ها و اجرای کامل و موثر قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری می تواند موثر باشد.

وی گفت : درغیر این صورت با این روند معلول  وبی توجهی به مولفه هایی که ذکر شد چنانچه اصلاحی صورت نگیرد ، روند مهاجرت ادامه پیدا خواهد یافت و با مشکلات جدی مواجه می شویم.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما