اختصاصی اقتصاد 100

چرا مجلس به موضوع لوازم التحریر ورود نمی کند ؟!

اقتصاد 100-عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر در آموزش پرورش کشور سرمایه گذاری نکنیم باید منتظر پرونده های قضایی، دادگستری ویا هزینه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باشیم.

چرا مجلس به موضوع لوازم التحریر ورود نمی کند ؟!

حجت اله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اقتصاد 100 افزود:‌ قانون اساسی به عنوان بالاترین مرجع و منشور کشور، آموزش را تا پایان مقطع دبیرستان رایگان کرده است، اختصاص این اصل نشان از اهمیت خدمات آموزشی به مردم وافزایش علم و تربیت دارد لذا طبیعی است که سازوکار و شرایط این اصل مهم باید در کشور فراهم شود.

وی تاکید کرد:از جمله لوازم اجرایی شدن این اصل قانون اساسی ،تسهیل در ثبت نام مدارس ،دسترسی دانش آموزان به نوشت افزار وابزارهای مورد نیاز آموزشی است بنابراین نباید بگذاریم که اقلام مورد نیاز مردم گران شود.

فیروزی با اشاره به اینکه چنانچه ضرورت ایجاب کند باید یارانه به بخش آموزش دانش آموزان تعلق گیرد تصریح کرد: اگر سرمایه گذاری در بخش آموزش وپرورش نادیده گرفته شود باید منتظر پرونده های قضایی ،دادگستری و هزینه برای پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی باشیم.

نماینده فسا گفت:‌عبارت مهمی متداول است که می گوید در حوزه آموزش به هر میزان هزینه کنید به نوعی سرمایه گذاری است و بخش خرید نوشت افزار هم در این مسیر قرار میگیرد.

وی در مورد گرانی لوازم تحریر و کاهش قدرت خرید خانواده ها که ممکن است به ترک تحصیل فرزندان آنها منجر شود افزود:در حوزه انتخابیه ،روستاها و مناطق کمتر برخوردار شاهد هستیم که خانوارها برای تامین لوازم تحصیلی فرزندان خود درابتدای سال با مشکل مواجه هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص واکنش مجلس نسبت به این اتفاق گفت:این مساله در حوزه اجرایی است و نیاز به قانون گذاری ندارد و گزارشی مبنی بر تعلل دولت در این زمینه به مجلس نرسیده است که بخواهد ورود کند ،اما دولت باید در حوزه معیشتی مردم که ضعیف شده و تامین مایحتاج را مشکل کرده ورود کند و قطعا مجلس تذکرات لازم را به دولت و وزارت صنعت معدن وتجارت خواهد داد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما